پارس‌کدرز چگونه کار می‌کند؟

از پارس‌کدرز بیشترین بهره را ببرید و رویای کاری خود را زندگی کنید.

پارس‌کدرز خریداران یا کارفرمایان را به مجری‌ها /فریلنسرهای خبره‌ای متصل می‌کند که برای انجام پروژه آماده هستند.

ساخت یک GUI ساده برای ارتباط با صفحه شطرنج هوشمند

پنج سال پیش منتشر شده

تعداد بازدید: 1215

کد پروژه: 77447


شرح پروژه

سلام بر مهندسان عزیز و گرامی

بنده یک GUI ساده برای ارتباط با صفحه شطرنج هوشمند میخوام. کلیت قضیه به این صورت است که صفحه شطرنج با استفاده از USB به لپتاپ وصل میشود و حرکات ضبط میشود. اگر فریلنسر دانش شطرنجی داشته باشد و ثبت حرکات را بلد باشد امتیاز مثبت محسوب میشود.

یک GUI آماده به زبان پایتون وجود دارد و میتوانید روی‌ آن نیز کار کنید. ابتدا صفحه شطرنج را می‌چینیم و با دکمه‌ی setup روی GUI مشخص میکنیم که مثلا پیاده در خانه‌ی e2 دارای آی‌دی 123456789 میباشد. و زمانی که این آی‌دی در خانه‌ی e4 دریافت شد میفهمیم حرکت e2-e4 انجام شده است. صفحه شطرنج یک آرایه‌ی ascii ۶۴ تایی به تعداد خانه‌ها به ما برمیگرداند که اگر صفر باشد به معنی خالی بودن آن خانه و اگر عدد دیگری باشد آن عدد id مهره‌ میباشد. تمامی IDها متفاوت هستند و شما از روی اولین بار چیدن مهره میفهمید چه ID چه مهره‌ای میباشد.

شاید الان فکر کنید که کلی شرط باید بذارید و خیلی کار داره این قضیه ولی این پکیج تمامی اینکارها را انجام داده:https://github.com/niklasf/python-chess

تنها کافی است به این پکیج حالت فعلی را بگویید و خودش حرکات را ثبت میکند. بنده المان‌های اختصاصی خودم رو به صورت PNG دارم و میتونم در اختیارتون بذارم. ولی گزینه‌ی ساده‌تر اینه که از این پکیج استفاده کنید و با استفاده از فراخوانی یک تابع صفحه را چاپ کنید. توضیحات جزئی در فایل PDF گذاشته شده است و میتوانید نگاه بیاندازید.

به عنوان خروجی یک فایل تکست نیاز است که حرکات را به صورت جبری و فیگوری ثبت کند که این نیز در پکیج به صورت آماده موجود هست. در PDF لینک توضیحات جبری و فیگوری آمده است.

یک فایل با نام usb.py اتچ شده است که میتوانید از آن برای ارتباط با بورد استفاده کنید. ما باید بتوانیم از پورت‌های com مختلف (حداکثر ۵ عدد) برای ارتباط با بورد استفاده کنیم و نیازی نیست در نرم‌افزار ۵ صفحه شطرنج گذاشته شود. میتوانیم ۵ instance از نرم‌افزار باز کرده و تنها پورت مورد نظر را انتخاب کنیم. پس این قسمت تفاوتی در شکل GUI نمیکند.

نکته‌ی آخر هم اینکه ممکن است صفحه‌ی شطرنج دیتای نویزی ارسال کنید که باید نرم‌افزار قادر باشد آن عددی که بیشتر از همه برای آن خانه ارسال شده است را پیدا کند. مثلا ۵ بار اقدام به خواندن صفحه از طریق پورت com کردیم. دیتایی برای خانه‌ی g5 درست است که بیشتر از ۳ بار برایمان ارسال شده باشد.

تنها چیزی که میماند دیباگ نرم‌افزار میباشد که باید سعی کنید کمترین خطا را در زمان دیباگ داشته باشید ولی برای قسمت دیباگ بنده خودم برنامه‌نویس هستم و دیباگ رو خودم انجام میدم. فقط اینجوری هم نباشه که یه چیزی رو هوا بنویسین بگین خب دیباگش رو خودش انجام میده دگ به ما چه. به شدت با مجری بی مسئولیتی که اینجور رفتارها را داشته باشد برخورد خواهد شد.

برای هر قسمت از کار کد آماده موجود است و شما تنها باید تیکه‌های پازل را به هم وصل کنید. کامنت‌گذاری حتما انجام شود به طور زیبا و خوانا. از دادن قیمت‌های پرت خودداری کنید چون دیباگش رو میخوام خودم انجام بدم و تقریبا قسمت زیادی از کار روی دوش خودم است. کار واقعا کار دو روزه ولی من ددلاین رو سه روز قرار دادم. حتما pdf رو چک کنین و اگر ابهام داشتین پیام بدین تا حلش کنیم.

این پروژه شامل 1 فایل مهم است، لطفا قبل از ارسال پیشنهاد حتما نسبت به بررسی این فایل اقدام فرمایید.

مهارت ها و تخصص های مورد نیاز


بودجه

100,000 تومان تا 300,000 تومان

مهلت برای انجام

3روز

وضعیت مناقصه

بسته


درباره کارفرما

عضویت هشت سال پیش

31 پروژه ثبت شده ،
0 پروژه در حال انجام ،
0 پروژه آماده دریافت پیشنهاد ،
نرخ پذیرش پیشنهاد 39%

برای پیدا کردن پروژه‌های مشابه ثبت نام کنید و پروفایل خود را بسازید.

ورود با گوگل
یا
نام نباید خالی باشد.
نام خانوادگی نباید خالی باشد.

نیاز به استخدام فریلنسر یا سفارش پروژه مشابه دارید؟

سفارش پروژه مشابه

قادر به انجام این پروژه هستید؟

ثبت نام کنید

مهلت ارسال پیشنهاد قیمت برای این پروژه تمام شده است

سری به پروژه‌های مشابه بزنید

روش کار در پارس‌کدرز

به رایگان یک حساب کاربری بسازید

مهارت‌ها و تخصص‌های خود را ثبت کنید، رزومه و نمونه‌کارهای خود را نشان دهید و سوابق کاری خود را شرح دهید.

به شیوه‌ای که دوست دارید کار کنید

برای پروژه‌های دلخواه در زمان دلخواه پیشنهاد قیمت خود را ثبت کنید و به فرصت‌های شغلی منحصر به فرد دسترسی پیدا کنید.

با اطمینان دستمزد دریافت کنید

از زمان شروع کار تا انتهای کار به امنیت مالی شما کمک خواهیم کرد. وجه پروژه را از ابتدای کار به امانت در سایت نگه خواهیم داشت تا تضمین شودکه بعد از تحویل کار دستمزد شما پرداخت خواهد شد.

می‌خواهید شروع به کار کنید؟

یک حساب کاربری بسازید


بهترین مشاغل فریلنسری را پیدا کنید
رشد شغلی شما به راحتی ایجاد یک حساب کاربری رایگان و یافتن کار (پروژه) متناسب با مهارت‌های شما است.

پیدا کردن کار (پروژه)

تماشای دمو روش کار