امروز 6 اردیبهشت 1403

امیر علی حنانه متولد ۱۳۵۰ در تهران میباشد. اموزش نوازندگی پیانو را از ۸ سالگی به اصرار پدرش استاد  مرتضی حنانه  نزد طاهر جلیلی  که یکی از پیانیستهای خوب  در آن سالها بود شروع کرد . سایر علوم موسیقی را زیر نظر پدرش و همینطور استاد شریف لطفی  (هورن-مبانی) و فریدون  ناصحی (پیانو) تاا سال 1368 ادامه داد.در مهر ماه 1368 پس از مرگ پدر این اهنگساز معاصر،   و سختی های بعد از نبودنش ، پس از اخذ مدرک دیپلم  وبا سلیقه خوبی که  در نوازندگی پیانو داشت توانست  سمت پیانیست ارکستر مجلسی تلویزیون  -صدا وسیما کانال یک- را در سال 1369 تا۱۳۷۱  بدست بیاورد. او سرانجام برای ادامه تحصیلات به مسکو -روسیه رفت.دقیقا  چند روزی پس از فروپاشی اتحاد شوروی . تحصیلات خودرا تا پایه تحصیلات تکمیلی  معادل با POSTGRADUAT EDUCATION  تا  سال2000بپایان رساند و طبق  تعهد خدمتی که به سازمان داده بود  به تهران باز گشت.ولی پس از بازگشت از روسیه با تجربیات جدید دیگری از سوی سازمان صدا و سیما که خودش بهاو کمک هزینه برای مدت 4 سال پرداخت کرده بود روبرو شد..من در  آنجا استخدام  نشدم  و حتی پس از اینکه من به شورای  امور حقوقی سازمان احظار شدم  که توضیح بدهم چرا شروع بکار نکردم (من در آنجا مدارک کامل از اعلام حضور  برای انجام امر  تعهداتم را ارایه دادم ) که  بنظر میرسد تصمیم به عدم فعالیت من در آنجا گرفته شد پس از آنهم هرگز شظغل منمرکزی نداشتم انگار در سرنوشت من نوشته شده بودکه  بیکار باید بمانم...ممنون از همه دوستان و نزدیکان..

.از   فعالیت های اجرایی من  ۲ اجرا با ارکستر سمفونیک تهران در ۱۳۶۸ و ۱۳۶۹ با زنده یادان"حشمت سنجری" و"فریدون ناصری" و رسیتال پیانو سولوی اثار مرتضی حنانه در اذر ۱۳۷۸ که در  خانه سینما توسط  آقای مجید انتظامی  در 3 شب متوالی برگزارشد  که بسیار مثبت بود و من آنجا با هنرپیشه هایی که امده  بودند آثار مرتضی حنانه را بشنوند افتخار اشنایی پیدا کردم.آقای فروتن یکی از دوستداران این اثار بود.  اجرای  دیگری با فریدون ناصری  داشتم که رسما پس از آن ایشان  از رهبری دایمی ارکستر استعفا کردند.این  اثر  "کنسرتو فا مینور باخ "برای پیانو و ارکسترمجلسی بود که ..در اسفند ۱۳۷۹ برگزار شد."، دوئت برای پیانو و فلوت ": با همنوازی  " ارمین قیطاسی" در تالار وحدت اذر ۱۳۸۳ و برگزاری کنسرتهای اموزشی متعدد  در فرهنگسرای نیاوران تا ۱۳۸۳ و تدریس در دانشگاه هنر از بهمن ۱۳۷9 تا تیر ۱۳۸۱ می باشد . از سال 1386 تا 1389 آکادمی تخصصی موسیقی حنانه را در خیابان علامه جنوبی  -سعادت آباد  تاسیس کردم که در همان سالهای اندک به موفقیتهای بالا با پرسنلی تکرار نشدنی  نایل شدم...پایان کار آکادمی حنانه داستان بسیار  غم انگیز  و درازی دارد که  از حوصله این بحث خارج است.

هم اکنون مشغول تدریس تکنیکهای نوازنگی پیانو روی نگرش مدرن یا پولیفونی زوج و انالیز اثار ""مرتضی حنانه ""و تحقیقی جدید روی موسیقی" ایران وجهان" به نام "ازدواج مدها"میباشم. امیرعلی عضو پیوسته درجه ۱ خانه موسیقی است   همینطور جز  مدعوین دایمی International music counciil میباشد. او  شخصا  20 سال است که در هیچ ارگانی مشغول کار  نیست...او میگوید : در واقع نیازی به تخصص من و امسال من   احساس نمیشود و خوب یادمه که در آن اوایل با کثرت نوازنده های دست 5-6  روسیه  و شوروی سابق در تهران روبرو بودیم... من بصورت کاملا  شخصی بعنوان یک موزیسن و پداگوگ فعالیت کردم.. من شخصا در سه کنفرانس جهانی   Forum on Music که  زیرنظر IMC برگزار میشود  اولین بار در  تونس 2009 -  دومین بار در  ترکیه 2010- و  سومین بار  توسط EMC در استونیا 2011  شرکت کردم و با هزینه شخصی در مورد پولیفونی نوین  ایرانی که مرتضی حنانه آن را  مختص موسیقی کشورمان ابداع کرد به بحت  و  تبادل نظر با موسیقیدانان  سایر ملل  نشستم  که نتایجی هم در بر داشت..این فورومها برای موزیسینهای  خارجی بسیار جالب تر و مورد توجه واقع شد. و همواره از من میپرسیدند پس چرا این کارها رو منتشر نمیکنید؟؟که من  جوابی نداشنم که بدهم. هدف اصلی من  انتشار آثار مرتضی حنانه بود و در این میان بودند روزنامه نگارانی  باهوش  که مرا در اوایل کارم تحریک می کردند که پیگیر این وقفه طولانی و انگیزه های پس زمینه  آن باشم . که در هر صورت روی به تحقیق آوردم و حقایق تلخ کم کم در این زمینه  و زمینه های دیگر که برایم  سوال بود ،از طرف  نزدیکان نصیبم شد  که کلید تمامی سوالاتم را بدست آوردم..البته به بهای گزافی که  دیگر حوصله  توضیح دادنشان را هم ندارم چون بسیار پیچیده و همراه با نقشه بودند.  چیزی که من اصلا فکرش را نمیکردم...بله از ماست که بر ماست .موضوع  انتشار آثار حنانه  دیگر اینطور بنظر میرسد که شاید هرگز  ویا اگر نه هرگز پس با ماهیتی  دیگر و تغییر شکل یافته  منتشر بشوند  که  از اساس مشکل خواهند داشت...من زحمت خود را برای دیدن حقایق کشیدم .بله راه سختی بود و انصافا پر از آدمهای ناشناس و مشکوک که سعی در آزار  و .ایجاد وحشت  و ...داشتند تا  اینکه من آن فهمی را که میخواستم بدست آوردم . بقیه ماجرا دیگر در دستان من نیست..بقولی من وظیفه خود را در قبال پدرم که از من خواست که برم دنبال موضوع  و بفهمم از کجا خوردیم را انجام دادم ونتیجه را به خداوند متعال  میسپارم. امیرعلی حنانه

تحصیلات

  • لیسانس از دانشگاه فرهنگ و هنر مسکو 
  • فوق لیسانس موسیقی  در سال1997از دانشگاه فرهنگ و هنر مسکو

مدارک اخذ شده

  • مدرک تحصیلات تکمیلی موسیقی  از MGUKI-مسکو  در سال 2000
  • رشته رهبری ارکستر

زبان خارجی

  • زبان روسی
  • زبان فرانسه

سوابق کاری

  • استاد دانشگاه هنر از 1379 تا 1381
  • مدرس و پیانیست  و موسیقیدان

علایق شخصی

  • تفکر روی حهان هستی
  • توریسم

فعالیت به عنوان مجری

در حال بارگذاری ...

در حال بارگذاری ...

فعالیت به عنوان خریدار

در حال بارگذاری ...

پروژه ویژه فوری

پنج سال پیش .

جزییات امتیاز دریافتی خریدار

(رای توسط Omid Msl )

میانگین امتیاز خریدار:     9.00 از ۱۰

شفافیت خواسته‌ها
9
تعامل کارفرما با شما
9
پرداخت به موقع
9
در دسترس بودن
9
میزان همکاری
9

جزییات امتیاز دریافتی خریدار

برای " امیرعلی حنانه موسیقیدان ای ... "

(رای توسط Omid Msl )

میانگین امتیاز خریدار:     9.00 از ۱۰

شفافیت خواسته‌ها
9
تعامل کارفرما با شما
9
پرداخت به موقع
9
در دسترس بودن
9
میزان همکاری
9

عالی بود خیلی خوب بود امیدوارم هر دو طرف راضی باشند


در حال بارگذاری ...