امروز 9 فروردین 1403

پایلا نام کسب و کاری ست که بعنوان یک زیر ساخت بسیار گسترده در تجارت الکترونیک و با هدف مدیریت زنجیره تامین و توزیع کالای کشور و همچنین خدمات راه اندازی شده است.

پایلا یک زیر ساخت تجارت الکترونیک در دو مدل B2B و B2C ، و به عنوان شبکه سراسری فروش و توزیع کالا جهت تسهیل و ارتقا روند معاملات و مبادلات در زنجیره تامین و توزیع، به عنوان پروژه ای که تاثیر شگرف و قابل توجهی در سطح کلان اقتصادی کشور متصور می باشد، مطرح می گردد.

در مورد ضرورت ایجاد، مدیریت و ارتقای چنین پروژه ای می توان به نیازهای موجود در سیستم زنجیره تامین و توزیع کالای کشور و بنگاههای اقتصادی فعال در این حوزه، و همچنین اعلام و تاکید دولت مبنی بر شکل گیری نظامی جهت اصلاح زنجیره تامین از سال 83 تاکنون اشاره نمود.


در مدل B2B ، تامین کننده گان اصلی ( شرکتهای تولیدی- بازرگانی – پخش- و...) با پیوستن به پایلا ، مفهوم کسب و کار الکترونیکی را پیدا خواهند کرد و در نتیجه میتوانند کالا و محصولات شان را در شبکه پایلا وارد کنند تا به دست بازار برسانند. از طرف دیگر ، کلیه سفارشات کالا توسط فروشگاه های سطح بازار از تامین کنندگان، به صورت الکترونیکی و از طریق شبکه پایلا انجام می شود.


در مدل B2C که یک شبکه گسترده بین مصرف کننده و فروشگاه ها می باشد، مصرف کننده گان از راه های مختلفی به شبکه پایلا دسترسی خواهند داشت. فروشگاه های مختلف، از جمله اصناف کشور، مغازه ها، و حتی فروشگاههای زنجیره ای که شاخص های لازم برای پیوستن به شبکه پایلا را دارند ، نقش تامین کننده را در این مدل خواهند داشت. که ضمن عرضه مستقیم محصولات، نقش تامین کننده شبکه فروش سراسری اینترنتی را نیز ایفا کنند.

با توجه به چشم انداز پایلا در زمینه زنجیره تامین و توزیع کالا ، پیش بینی می شود این شبکه در کمتر از 5 سال آینده به یکی از بزرگترین سایت های تجارت الکترونیک کشور و منطقه تبدیل شده و بستری برای ایجاد فرصت های کسب و کار و سرمایه گذاری های جدید و بیش از 5 هزار فرصت شغلی مختلف را بوجود آورد.

  • پایلا یک Market Place بسیار بسیار گسترده با در نظر گرفتن الگوهای مدیریت زنجیره تامین و توزیع کالای کشور می باشد.
  • پایلا قصد دارد بعنوان گلوگاه کالای کشور معرفی شده و اقتصاد بازار خرده فروشی کشور و منطقه را مدیریت نماید.
  • پایلا امکان ارائه خدمات ( بازار مشترک اینترنتی ) بین کشور ها را دارد.
  • پایلا یک پروژه کاملا متفاوت و بصورت LBS یا همان Location Base Service می باشد . و این بدین معنی ست که خدمات ارائه شده، بر اساس نقاط جغرافیایی مختلف قابل تعریف و ارائه می باشد.

بعنوان مثال : اگر قرار باشد کلیه اصناف کشور را در یک فضای بازار الکترونیک جمع کرده و خدمات بازار اصناف را به مردم کشور ارائه دهیم، پایلا می تواند براحتی کلیه خدمات یا محصولات قابل ارائه به مشتریان را براساس نقطه درخواست مشتری به یکی از اصناف موجود یا حتی چند صنف موجود ارائه نماید.

www.Payla.org

پایلا با هدف مدیریت کامل زنجیره تامین و توزیع کالا در کشور، کلیه بخش های مختلف که در زنجیره تامین و توزیع نقش مهمی را ایفا میکنند، ایجاد کرده است. این بخش ها در 5 حوزه زیر تعریف میگردد :

  1.  Online Shopping
  2. Logistic
  3. Digital Advertising
  4. Payment Services
  5. Data Mining
  • کسب و کار پایلا علاوه بر اینکه تاثیر بسیار زیادی در مدیریت الگوی خرید و فرهنگ مصرف خانوار میگذارد، باعث کاهش بسیار چشمگیر تردد های روزانه و کاهش ترافیک و بدنبال آن باعث کاهش آلودگی هوا شد و در نهایت باعث حفظ محیط زیست خواهد شد.
  • هدف نهایی پایلا ، تبدیل شدن به درگاه کالای کشور می باشد.
  • چشم انداز پایلا : "به امید روزی که هر خانواده ایرانی، حداقل یکبار در ماه از پایلا خرید کند. و پایلا سعی خواهد کرد در کمتر از 5 سال آینده، حداقل 20% از مقدار خریدهای خانواده های ایرانی را بصورت ماهانه به خود اختصاص دهد."

فعالیت به عنوان مجری

در حال بارگذاری ...

در حال بارگذاری ...