10 شغل تایپ که می‌توانید از خانه انجام دهید

فریلنسر در حال تایپ - مقاله بهترین کارهای تایپ از خانه آنلاین

بسیاری از افراد رویای کار کردن از خانه و عدم نیاز به رفتن به دفتر کار را در سر دارند. اگر یک کامپیوتر، اتصال اینترنتی قابل اعتماد و سرعت تایپ بالایی داشته باشید، می‌توانید پروژه‌ها یا شغل‌های تایپی  انعطاف‌پذیر و از راه دور (کار‌های مرتبط با تایپ از خانه ) پیدا کنید. بسیاری از شرکت‌ها و کارفرمایان تایپیست‌های فریلنسر را برای گسترش نیروی کار و کمک به پروژه‌ها استخدام می‌کنند.

آیا به دنبال فریلنسری و بهترین شغل‌های تایپ آنلاین هستید که بتوانید از خانه انجام دهید؟ با این شغل‌های جذاب بیشتر آشنا شوید و نحوه پیدا کردن کار تایپ از خانه را بیاموزید.

شغل‌ها یا کار‌های مرتبط با تایپ محبوب که می‌توانید از خانه انجام دهید:

  1. ورود داده
  2. رونویسی
  3. نویسندگی فریلنسری
  4. دستیار مجازی
  5. زیرنویس‌گذاری
  6. ترجمه
  7. ویراستاری
  8. کپی‌رایتینگ
  9. بازخوانی
  10. وبلاگ‌نویسی

 

۱. ورود داده

شرکت‌ها نیاز به سازماندهی و ذخیره دیجیتالی داده‌های خود دارند. متخصصان ورود داده این داده‌های جمع‌آوری شده را به سیستم ذخیره‌سازی شرکت وارد می‌کنند. شما به عنوان یک کارمند ورود داده، ممکن است با نرم‌افزارهایی مانند مایکروسافت اکسل یا با سیستم‌های اطلاعاتی شرکت‌ها کار کنید.

متخصصان ورود داده به دقت اطلاعات را ثبت می‌کنند و همواره مطمئن می‌شوند داده‌ها به درستی وارد پایگاه داده شده‌اند و هر گونه ناهماهنگی را بررسی می‌کنند. در این کار ممکن است لیست مشتریان، اطلاعات حساب، رسیدها، صورتحساب‌ها، گزارش‌ها، سوابق مشتریان، فاکتورها یا صورت‌های مالی را به شما بدهند تا ثبت کنید. داده‌ها همچنین می‌توانند در یک سند دیجیتالی باشند و از شما خواسته شود مجدداً وارد یک فایل اکسل (صفحه‌گسترده) شوند. به عنوان یک متخصص ورود داده، کار شما این است که با دقت این داده‌ها را بدون خطا کپی کنید.

به این نکته نیز توجه کنید که برخی از کار‌های ورود داده نیاز به آموزش‌های خاص در آن حوزه کاری دارند، مانند ثبت صورتحساب‌های پزشکی یا اطلاعات حسابداری.

پیدا کردن کار ورود داده آنلاین در پارس‌کدرز

 

۲. رونویسی

رونویسان عمدتا به فایل‌های صوتی گوش می‌دهند و آن‌ها را در یک برنامه پردازشگر کلمه مانند Google Docs یا Microsoft Word تایپ می‌کنند. فایل‌های صوتی می‌توانند از جلسات، مصاحبه‌ها یا کلاس های آموزشی و … ضبط‌ شده باشند. هنگامی که به عنوان یک رونویس کار می‌کنید، ممکن است فایل‌های صوتی با کیفیت پایین دریافت کنید.

همچنین مشتریان ممکن است از شما بخواهند که یک یادداشت دست‌نویس یا PDF را رونویسی کنید. توانایی تایپ سریع (سرعت تایپ بالا با دقت) یک مهارت بسیار ارزشمند است که می‌تواند به شما کمک کند بیشتر درآمد کسب کنید.

نیازهای مشتریان عموماً به سه نوع مختلف رونویسی تقسیم می‌شوند:

رونویسی همراه با ویرایش: در حین رونویسی، اصلاحات برای خوانایی بیشتر متن، اصلاح اشکالات دستوری، اصلاح جملات ناقص بیان شده، اصلاح زبان عامیانه به زبان رسمی تر انجام شود.
رونویسی کلمه به کلمه: در رونویسی کلمه به کلمه برابر است با شکل نوشتاری زبان گفتاری که از فایل های ویدیویی و صوتی تبدیل می‌شود. یعنی حتی نوشتن هر صدایی که ایجاد می‌شود، مثلا صاف کردن گلو و مکث‌های کلامی مانند “آه”، “اوم” و “اوه” باشد. که نشان می دهد چه زمانی خنده و یا هر نوع سر و صدا رخ می‌دهد، زنگ تلفن یا کوبیدن در، سرفه کردن و … .  در رونویسی کلمه به کلمه، هر جزئیاتی، از جمله مکث ها و صداهای غیرکلامی، می تواند قابل توجه باشد و باید ثبت گردد. به مثال زیر توجه کنید:
کلمه به کلمه: “(اوه) دیدم که نیسان آبی (خنده) با عابر پیاده (مکث کوتاه) برخورد کرد.” یا همین مثال بدون نیاز به تایپ کلمه به کلمه: “دیدم که نیسان آبی با عابر پیاده برخورد کرد.”
رونویسی کلمه به کلمه هوشمندانه: در این حالت به طور کلی هر چیزی که با موضوع نامربوط باشد یا با صدای فردی که صحبت می‌کند تداخل داشته باشد را می توان حذف کرد، از جمله مکث های غیرکلامی و کلامی، صداهای پس زمینه، و سرفه، جملات تکراری یا نامرتبط با موضوع. اما نوع بیان و ساختار جمله همانطور که بیان شده حفظ می‌شود.

همچنین اگر می‌خواهید در زمینه خاصی مانند رونویسی حقوقی یا پزشکی کار کنید، ممکن است نیاز به آشنایی با ادبیات حوزه کاری یا آموزش و گواهینامه‌های اضافی داشته باشید.

پیدا کردن پروژه‌های رونویسی آنلاین در پارس‌کدرز.

 

۳. نویسندگی فریلنسری

نویسندگان فریلنسر محتوای طولانی‌تری مانند وبلاگ‌ها، مقالات، بیانیه‌های مطبوعاتی و گزارش می‌نویسند. اگر از نوشتن لذت می‌برید، یکی از بهترین شغل‌های تایپی می‌تواند نویسندگی فریلنسری باشد. شما می‌توانید خدمات نوشتن متنوعی را به مشتریان ارائه دهید، از نوشتن برای رسانه‌های اجتماعی تا مقالات طولانی.

به عنوان یک نویسنده فریلنسر، می‌توانید محتوا برای مشتریان در صنایع مختلف ایجاد کنید. بسیاری از نویسندگان فریلنس ترجیح می‌دهند یک حوزه خاص را انتخاب کنند و به کارشناسان آن حوزه تبدیل شوند تا با توجه به تمرکز و مهارتی که در آن حوزه دانش پیدا می‌کنند درآمد بیشتری کسب کنند. برخی از نویسندگان فریلنسر از جنبه خلاقانه نوشتن لذت می‌برند، در حالی که برخی جنبه فنی نویسندگی را دوست دارند. شما می‌توانید با تیمی از نویسندگان دیگر، ویراستاران یا طراحان گرافیک همکاری کنید.

نویسندگان فریلنسر باید بتوانند لحن و سبک نوشتاری خود را با توجه نیازهای مشتریان تغییر دهند. برای برخی از پروژه‌ها، شما ممکن است با دریافت یک شرح کار دقیق یا طرح اولیه از کارفرما کار کنید، و برای بعضی پروژه‌ها فقط یک موضوع از طرف مشتری داشته باشید. رعایت مهلت‌های زمانی و سرعت در تحویل کار برای نویسندگان فریلنسر موفق ضروری است.

در پارسکدرز نویسندگی فریلنسری در انواع مختلفی از دسته‌بندی‌ها در حوزه تخصصی مختلف از جمله نویسندگی دانشگاهی، تبلیغاتی، معرفی برند یا محصول، سئو و … تقسیم می‌شود.

پیدا کردن شغل‌های نویسندگی فریلنسری در پارس‌کدرز.

 

۴. دستیار مجازی

دستیاران مجازی از راه دور کار می‌کنند و معمولاً در خانه کار می‌کنند. به عنوان یک دستیار مجازی، شما به انجام وظایف روزمره اداری و تجاری کمک می‌کنید. دستیاران مجازی می‌توانند وظایف متنوعی را بر عهده داشته باشند، بسته به نیازهای مشتری این کار می‌تواند یک شغل تمام وقت یا پاره وقت باشد. در بخش اداری، شما مسئول برنامه‌ریزی جلسات، ورود داده، برنامه‌ریزی سفرها و ماموریت‌های اداری، فعالیت‌ها، یا ثبت حساب‌ها و دفترداری باشید. یا در سمت دستیار مجازی وظایف تجاری مانند مدیریت رسانه‌های اجتماعی، تحقیقات بازار، ایجاد فایل‌های ارائه‌ و بازاریابی دیجیتال را بر عهده داشته باشید.

دستیاران مجازی به ترکیبی از مهارت‌های سخت و نرم نیاز دارند، مانند سازماندهی و ارتباطات، و همچنین نرم‌افزارهایی مانند Excel و Word و Powerpoint. از جمله پروژه‌های مرتبط با دستیاران مجازی خدمات مشتریان، ارتباطات داخلی از طریق ایمیل و نامه‌نگاری، مدیریت رسانه‌های اجتماعی و گزارش‌‌نویسی می‌باشد.

پیدا کردن پروژه‌های دستیار مجازی در پارس‌کدرز.

 

۵. زیرنویس‌گذاری

آیا تا به حال برای یک فیلم یا تلویزیون زنده از زیرنویس استفاده کرده‌اید؟ کلماتی که می‌خوانید اغلب کار یک زیرنویس‌گذار هستند. زیرنویس‌گذاری مشابه رونویسی است، زیرنویس‌گذاران می‌توانند صدا را به صورت زنده یا از طریق یک فایل ضبط شده به نوشته تبدیل کنند و زیرنویس‌ها را بنویسند.

زیرنویس‌گذارانی که برای رویدادهای زنده کار می‌کنند یا به صورت زنده در مثلا در دادگاه رونویسی می‌کنند باید دقت بالایی در تایپ سریع داشته باشند. باید توانایی تایپ به همان سرعتی که کسی صحبت می‌کند داشته باشند که یک مهارت بسیار ارزشمند است.

افرادی که می‌خواهند به عنوان یک زیرنویس‌گذار فریلنسر بین المللی کار کنند، ممکن است نیاز به یادگیری استفاده از ماشین stenotype و گرفتن گواهینامه، بسته به حوزه مورد علاقه خود داشته باشند.

پیدا کردن پروژه زیرنویس‌گذاری در پارس‌کدرز.

 

۶. ترجمه

اگر به بیش از یک زبان به طور روان صحبت می‌کنید، ممکن است ترجمه بهترین شغل تایپی آنلاین برای شما باشد. بسیاری از شرکت‌ها به مترجمان نیاز دارند تا محتوا را از یک زبان به زبان دیگر تبدیل کنند. مترجمان افرادی هستند که در زمان واقعی در جلسات، ارائه‌ها یا حتی پروژه‌های شخصی کمک می‌کنند تا ترجمه به شکل دقیق انجام شود.

یک شرکت ممکن است نیاز به کمک در ترجمه محصولات فروش یا محتوای وب‌سایت خود به زبان دیگری داشته باشد، در این کار مهم است که معنی محتوا و برند شرکت در هر دو زبان یکسان باشد. به عنوان یک مترجم، ممکن است نیاز به ترجمه اطلاعات بسیار تخصصی داشته باشید و باید مطمئن شوید که در زبان جدید اصطلاحات و کلمات فنی به دقت ترجمه شوند.

مترجمان باید بر تمام زبان‌هایی که با آن‌ها کار می کنند، دقت بالا و تسلط داشته باشند. ترجمه یکپارچه و دقیق اطلاعات فنی یا محتوای برند به زبان دیگر یک مهارت بسیار ارزشمند برای بسیاری از شرکت‌های بین المللی است و مترجمان برای برخی زبان‌ها یا حوزه‌های تخصصی که مترجمان کمتری وجود دارد دستمزد‌های قابل توجهی دریافت می‌کنند.

پیدا کردن پروژه‌های ترجمه در پارس‌کدرز.

 

۷. ویراستاری

ویراستاران بهترین دوست نویسندگان هستند که پیش‌نویس‌های آن‌ها را گرفته و کامل می‌کنند. به عنوان یک ویراستار، باید یک متخصص گرامر (دستور زبان) باشید و بتوانید پیشنهادهایی برای بهبود جریان محتوا ارائه دهید. اگر به مهارت‌های خود اطمینان دارید، ویراستاری یا ویرایشگری یک شغل عالی برای کار از خانه است که به شما امکان می‌دهد انواع پروژه‌های مختلف از مشتریان را انجام دهید.

ویراستاران می‌توانند در انواع مختلفی از ویرایش تخصص داشته باشند. شما ممکن است از انجام ویرایش‌های ساختاری، نگارشی و املایی، کنترل یکنواختی تن یا لحن در سراسر متن خصوصا متون طولانی مانند کتاب‌ها، تطبیق متن با الگوهای مورد نظر مشتری مثلا ویراستاری پایان نامه‌ها و مقالات لذت ببرید، در حالی برخی از ویراستاران حوزه‌های خاصی مانند نوشتن تجاری، وبلاگ‌ها یا رمان‌ها را انتخاب می‌کنند.

به عنوان یک ویراستار، ممکن است نیاز به یادگیری سبک‌های نوشتاری خاصی داشته باشید. وظیفه یک ویراستار این است که تفاوت‌ سبک‌ها را بیاموزد و اطمینان حاصل کند که تمام اسناد و نوشته ها با سبک شرکت مطابقت دارند. بسته به مشتری، ممکن است نیاز به کار با CMSهای مختلف (سیستم‌های مدیریت محتوا) مانند WordPress یا Hubspot برای ویرایش نوشته‌ها داشته باشید.

ویراستاران باید بتوانند با دیگران همکاری کنند و به خوبی با دیگران کار کنند. ارائه نقد سازنده یک مهارت مهم است، همان اندازه که واکنش به بازخورد نویسندگان مهم است. برخی از نویسندگان ممکن است بازخورد را شخصی بگیرند؛ به عنوان یک ویراستار، شما باید ویرایش‌های خود را به روشی مثبت و سازنده توضیح دهید.

پیدا کردن پروژه‌های ویراستاری در پارس‌کدرز.

 

۸. کپی‌رایتینگ (Copywriting)

برندها کپی‌رایترها را برای بازاریابی و تبلیغات استخدام می‌کنند. در مقایسه با نویسندگان محتوا، کپی‌رایترها بر روی محتوای کوتاه‌تر که باعث جذب مشتری می‌شود یا مشتری را به اقدام تحریک می‌کند، تمرکز می‌کنند، مانند یک تبلیغ در شبکه اجتماعی یا کمپین ایمیلی، یا تبلیغات کلیکی. کپی‌رایترها باید بتوانند لحن نوشتاری خود را تغییر دهند تا با مشتری سازگار باشد. اگر از نوشتن برای هدف مشخصی لذت می‌برید، مانند تولید سرنخ (lead generation) یا فروش، کپی‌رایتینگ می‌تواند یک شغل پردرآمد برای کار از خانه باشد.

کپی‌رایترها باید بتوانند هر کلمه را با دقت انتخاب کنند، زیرا هر پروژه ممکن است محدودیت‌های سختگیرانه‌ای در تعداد کاراکتر یا کلمات داشته باشد. بسیاری از شرکت‌ها کپی‌رایترها را برای کمپین‌های تبلیغاتی و بازاریابی استخدام می‌کنند. درک نحوه کار بازاریابی و رسانه‌های اجتماعی می‌تواند به شما کمک کند موفق‌تر باشید. شما می‌توانید در یک حوزه خاص از کپی‌رایتینگ تخصص پیدا کنید، مانند کپی‌رایتینگ برند یا کپی‌رایتینگ ایمیلی.

وظیفه یک کپی‌رایتر این است که محتواهایی ایجاد کند که مخاطبان هدف را به عمل مورد نظر ترغیب کند (مثلا خرید)، اغلب مشتری‌ها را از مراحل مختلف یک قیف فروش عبور دهد. کپی‌رایترها متن دقیقی می‌نویسند که با برند سازگار است و می‌دانند که چگونه باید از یک کانال به کانال دیگر تغییر کند (مثلاً تبلیغ در فیس‌بوک در مقابل پست اینستاگرام). درک بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) و توانایی کار کردن با آن در محتوای تولید شده، خود یک مهارت مورد نیاز دیگر است.

پیدا کردن شغل‌های کپی‌رایتینگ در پارس‌کدرز.

 

۹. بازخوانی

در مقایسه با ویرایش و ویراستاری، بازخوانی به مسائل سطحی مانند املاء و گرامر توجه بیشتری دارد. اگر عاشق خواندن هستید و در یافتن اشتباهات در نوشتن عالی هستید، بازخوانی یک شغل است که می‌توانید از خانه انجام دهید. بازخوان‌ها با نویسندگان کار می‌کنند و نسخه نهایی کار آن‌ها را می‌خوانند تا هر گونه اشتباهی را قبل از انتشار پیدا کنند.

به عنوان یک بازخوان، می‌توانید بر روی قطعه‌های طولانی‌تر محتوا مانند یک کتاب الکترونیکی یا مقاله کار کنید یا گروه‌های کوچکتری از محتوا مانند پست‌های رسانه‌های اجتماعی یا توضیحات متا در صفحات وب را مرور کنید. بازخوان‌ها با نویسندگان کار می‌کنند و پیشنهاداتی برای تغییرات در نوشته آن‌ها قبل از انتشار ارائه می‌دهند.

پیدا کردن پروژه‌های بازخوانی در پارس‌کدرز

 

۱۰. وبلاگ‌نویسی

وبلاگ‌ها می‌توانند به جذب ترافیک ارگانیک به یک وب‌سایت از طریق SEO، یا تثبیت یک برند به عنوان متخصص موضوعی خاص و جذب ترافیک تکراری به سایت از طریق محتوای جذاب یا سرگرم‌کننده کمک کنند. شرکت‌ها و کارفرمایان، وبلاگ‌نویسان را برای ایجاد محتوا برای وبلاگ‌های خود استخدام می‌کنند. وبلاگ‌ها می‌توانند شامل نوشته‌های کوتاه‌تر حدود ۵۰۰ کلمه یا متن‌های طولانی‌تر نزدیک به ۲۰۰۰ کلمه باشند.

برخی از مشتریان ممکن است یک شرح محتوای دقیق برای وبلاگ، با توضیحات متا، کلمات کلیدی و طرح اولیه را به نویسنده وبلاگ ارائه دهند. در حالی که، ممکن است هیچ جهت‌گیری خاصی برای نوشته نداشته باشند و فقط یک عنوان ارائه دهند. به عنوان یک وبلاگ‌نویس، شما باید توانایی تحقیق و نوشتن در مورد موضوعات مختلف را داشته باشید. هنگامی که تجربه بیشتری کسب می‌کنید، می‌توانید در یک موضوع خاص مانند وبلاگ‌نویسی تکنولوژی یا DIY تخصص پیدا کنید.

به عنوان یک وبلاگ‌نویس فریلنسر، بسته به شغل و مشتری، ممکن است نام شما در مقاله ذکر شود یا به عنوان نویسنده سایه برای شخص دیگری کار کنید. توانایی مطابقت با سبک برند و سایر وبلاگ‌ها یک مهارت حیاتی است. مطالب وبلاگی که توسط یک فریلنسر نوشته شده است باید به طور یکپارچه با سایر مقالات نوشته شده قبلی ادغام شود.

برخی از وبلاگ‌نویسان ترجیح می‌دهند به صورت مستقل کار کنند و از وبلاگ‌های خود درآمدزایی کنند. اگر بتوانید ترافیک کافی به وبلاگ خود جذب کنید، می‌توانید تبلیغات دریافت کنید یا با برندها همکاری کنید و لینک‌های وابسته ارائه دهید و برای هر فروش کسب درآمد کنید.

پیدا کردن پروژه‌های وبلاگ‌نویسی در پارس‌کدرز.

 

چگونه پروژه‌های مرتبط با تایپ را در پارس‌کدرز پیدا کنیم

چه بخواهید این کار را به عنوان یک شغل پاره وقت انجام دهید یا یک شغل تمام وقت، می‌توانید کار‌های تایپ و فرصت‌های شغلی که با مهارت‌ها و برنامه شما سازگار است را در پارس‌کدرز پیدا کنید. فریلنسری در پارس‌کدرز به شما این امکان را می‌دهد که تمام مشتریان و پروژه‌های خود را در یک مکان نگه دارید. می‌توانید پروژه پیدا کنید، با مشتریان ارتباط برقرار کنید و دستمزد یا حقوق خود را در پلتفرم دریافت کنید. به عنوان یک فریلنسر در پارس‌کدرز می‌توانید از طریق سیستم امن پرداخت (گروگذاری وجه پارسکدرز) مطمئن باشید که بابت کاری که انجام می‌دهید دستمزد خود را دریافت می‌کنید.

 

۱. ایجاد پروفایل در پارس‎کدرز

قبل از اینکه بتوانید پیشنهادات خود را برای پروژه‌‏های تایپ (انواع پروژه های مرتبط با تایپ) ارسال کنید، باید برای خود یک پروفایل ایجاد کنید. مشتریان یا کارفرمایان در پارس‏کدرز مجری‏ها یا فریلنسر‏ها را بر اساس پروفایل‌های آن‌ها ارزیابی می‌کنند. فریلنسرهای موفق اغلب یک حوزه خاص را انتخاب می‏کنند و خود را به عنوان متخصص در مهارت‌های خود معرفی می‌کنند. با شروع از بخش رزومه و مهارت‏ها، به مشتریان نشان دهید که دقیقاً چه نوع خدمات تایپی را ارائه می‌دهید و مهارت‌های کلیدی که مشتریان به دنبال آن هستند را در پروفایل خود ثبت کنید.

پروفایل خود را با انتخاب مهارت‌های مرتبط برای خدمات تایپی بهینه‌سازی کنید تا پارس‏کدرز شما را با مشتریان و پروژه‌های مناسب مطابقت دهد. براساس مهارت‏هایی که انتخاب می کنید کارفرمایان پروفایل شما را برای انجام پروژه جستجو می‌کنند و پارس‏کدرز نیز پروژه‌های مرتبط با تخصص و مهارت شما را به شما نمایش می‏دهد. اطمینان حاصل کنید که پروفایل شما ۱۰۰٪ کامل است تا بتوانید به خوبی کارفرمایان جذب کنید.

۲. جستجوی شغل یا پروژه در پلتفرم فریلنسری پارس‏کدرز

مشتریان متخلف از استارتاپ‌ها تا شرکت‌‏های بزرگ از پارس‏کدرز برای پیدا کردن حرفه‌ای‌های مستقل (فریلنسر‌ها) استفاده می‌کنند. هر روز صدها پروژه منتشر می‌شود. در بازار کار آنلاین پارس‏کدرز، می‌توانید با استفاده از کلمات کلیدی به جستجوی شغل‌های فریلنسری (پروژه‌های فریلنسری) بپردازید. 

از بین لیست پروژه‌ها که جستجو کرده‌اید، می‌توانید گزینه‌های خود را بر اساس بودجه، تاریخچه سوابق خریدار (کارفرما)، تعداد پیشنهادات و موارد دیگر فیلتر کنید. همچنین گزینه‌ای برای ذخیره پروژه دارید.

در طول جستجوی پروژه خود، سعی کنید پروژه‏هایی را پیدا کنید که با مهارت‌ها و پروفایل شما همخوانی دارند. ارسال پیشنهاد به هر چیزی و همه چیز ممکن است وسوسه‌انگیز باشد، اما بهتر است زمان خود را برای ارسال پیشنهادات عالی برای پروژه‌هایی که مناسب شما هستند صرف کنید.

۳. ارسال پیشنهاد

هنگامی که پروژه‌ای را پیدا می‌کنید که به آن علاقه دارید و با مهارت‌های شما همخوانی دارد، می‌توانید برای انجام پروژه یک پیشنهاد ارسال کنید. پیشنهاد شما اولین تأثیر شما بر مشتری است، فرصت شما برای معرفی خود و توضیح اینکه چرا شما بهترین فریلنسر برای پروژه هستید.

در حالی که می‌توانید از یک قالب برای نوشتن پیشنهادات خود استفاده کنید، هر پیشنهاد باید به طور شخصی برای پروژه و مشتری خاص تنظیم شود. پیشنهادات عمومی و کپی-پیست شده اغلب برای مشتریان علامت قرمز هستند و می‌توانند شانس پذیرش پیشنهاد شما و حتی ادامه مذاکرات برای انجام پروژه را کاهش دهد. توضیحات  پروژه را با دقت بخوانید، مشکل کارفرما را پیدا کنید و سپس خدمات خود را به عنوان راه حل در متن پیشنهاد ارائه دهید.

مطالب پیشنهادی: اصول قیمت دهی برای فریلنسرها

 

نکاتی برای پیدا کردن اولین پروژه فریلنسری شما

اولین پروژه شما اغلب سخت‌ترین پروژه‏ای است که باید پیدا کنید. ایجاد رزومه در پارس‏کدرز با دریافت نظرات مثبت، امتیاز بالا و انجام پروژه موفق به عنوان یک نمونه کار برجسته می‌تواند به شما کمک کند راحت‌تر پروژه فریلنسری پیدا کنید. بسیاری از فریلنسرها در ابتدا به پروژه‏های کوچک‌تر و دستمزد کمتر پیشنهاد ارسال می‌کنند تا نظرات مثبت کسب کنند و نمونه کار یا سابقه شغلی برای خود  ایجاد کنند.

مطلب پیشنهادی: فریلنسرهای تازه کار چگونه می‌توانند پروژه بگیرند؟

 

ایجاد نمونه کارها

فریلنسرهای که نمونه کارهای خود را منتشر کرده‌اند، بیشتر از کسانی که نمونه کار ندارند، مورد توجه قرار می‌گیرند و در پذیرش پیشنهاد برنده می شوند. پروفایل شما فرصتی است برای نمایش مهارت‌ها و کیفیت کار شما.

ساخت نمونه کارها در پارس‌کدرز ساده است. می‌توانید از پروژه‌های مشتریان یا کارفرمایان گذشته استفاده کنید (البته زمانی که اجازه آن‌ها را داشته باشید). تصویری از پروژه مانند اسکرین‌شات‌ها، خروجی‌ها، ویدئوها و فایل‏های صوتی را با توضیحات مناسب ترکیب کنید و به نمایش بگذارید. به مشتریان بالقوه بگویید که شما چه نقشی در پروژه داشته‌اید، از چه ابزارها و مهارت‌هایی استفاده کرده اید و نتایج آن چه بوده است.

اگر پروژه‌ای که می‌خواهید در نمونه کار استفاده کنید از یک کارفرما در پارس‌کدرز باشد، می‌توانید لینک آن پروژه را در نمونه کار خود بگذارید تا مشتریان بالقوه، نظر و امتیاز آن را ببینند. همیشه نمونه کار‏های خود را به‌روز نگه دارید تا مهارت‌ها و پروژه‌های اخیر خود را منعکس کند.

نگران نباشید اگر هنوز نمونه‌ کارهایی واقعی برای نمایش ندارید؛ می‌توانید موکاپ‌ها ایجاد کنید. موکاپ‌ها پروژه‌های بدون پرداخت هستند که صرفا برای نمونه کار ایجاد می‏شوند. فقط اطمینان حاصل کنید که در نمونه کار خود ذکر کنید که این‌ها برای مشتریان واقعی نبوده‌اند و برای ایجاد نمونه کار ساخته شده‏اند.

 

برای نوشتن نمونه‌ کارهای کوچک اعلام آمادگی کنید.

حتی اگر یک نمونه کار دارید، کارفرمایان قبل از سفارش پروژه بزرگ ممکن است از شما بخواهند یک متن نمونه بنویسید تا بهتر با کار شما، سبک ارتباطی و نحوه تطبیق شما با شرکت خود آشنا شوند. تصمیم بگیرید که برای نوشتن چه نوع نمونه‌هایی آمادگی دارید و یک قیمت مناسب تعیین کنید. این نمونه ها می‌تواند یک متن کوتاه ۵۰۰ کلمه‌ای وبلاگ، چند صفحه ویرایش شده یا تعدادی توضیحات متا باشد.

می‌توانید در ابتدا نرخ نمونه‌های خود را کمی پایین‌تر از معمول در نظر بگیرید تا برای کارفرمایان جذاب‌تر باشند. متن های نمونه کوتاه نباید زمان زیادی از شما بگیرد که با تحویل سریع و دقیق کار بابت انجام آن‌ها درآمد کسب خواهید کرد.

برای نرخی که برای هر دو طرف (شما و کارفرما) منصفانه باشد توافق کنید تا بتوانید بهترین کار خود را انجام دهید و کارفرما را برای انجام پروژه‌های بزرگ بعدی بدست آورید.

 

پیدا کردن شغل‌های تایپی فریلنسری در پارس‌کدرز

شروع به ساختن حرفه فریلنسری خود کنید و پروژه‌های تایپی پیدا کنید. کارفرمایان به پارسکدرز، اولین بازار کار ایران، مراجعه می‌کنند تا فریلنسر‏های حرفه‏ای با مهارت‌های مورد نیاز خود را برای تکمیل پروژه‌های خود پیدا کنند. پیشنهادات برنده بنویسید و با انتخاب نوع پروژه‌هایی که روی آن‌ها کار می‌کنید، به شیوه دلخواه خود کار کنید. با کارفرمایانی آشنا شوید که از مهارت‌های شما قدردانی می‌کنند و پروژه‌هایی را پیدا کنید که شما از شروع آن‌ها هیجان‌زده می‏شوید. همه این‌ها درست در اینجا اتفاق می‌افتد.

 

5/5 - (8 امتیاز)

ارسال شده در 18 مرداد 1403
برچسب ها: , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *