چه موقع و چگونه می‌توانیم اولین پروژه سئو خود را بگیریم

این روزها اینترنت و اینستاگرام پر شده از دوره‌های آموزش سئو و بهینه‌سازی سایت‌ها. این اصلاً بد نیست، اما موضوع این است که تنها با گذراندن دوره‌های آموزشی و شرکت در کلاس‌های آموزش سئو، نمی‌توانید در این حوزه مشغول به کار شوید. سئو هم مثل هر حوزه دیگری نیاز به آموزش دارد، اما وارد شدن به بازار کار علاوه بر تخصص، به مهارت هم نیاز دارد. اگر می‌خواهید در حوزه سئو وارد بازار کار شوید و پروژه سئو بگیرید، با پارسکدرز همراه باشید.

چطوری پروژه سئو بگیریم؟

این روزها هر کسب و کاری صرف نظر از نوع و اندازه و حوزه فعالیت، به سایت و شبکه‌های اجتماعی نیاز دارد. به همین دلیل سئو و بهینه‌سازی سایت به یک مهارت کاربردی و پرطرفدار تبدیل شده که هر کسی ممکن است به آن نیاز پیدا کند. پس اگر مهارت و تخصص سئو را دارید، می‌توانید به عنوان شغل اول یا دوم به آن نگاه کنید و یا به صورت فریلنسری در این زمینه فعالیت کنید.

حتی اگر شغل شما چیز دیگری است، باز هم می‌توانید در وقت آزاد خود از مهارت سئو کسب درآمد کنید. اما برای این که شما به عنوان مجری پروژه و کارفرما به عنوان مالک پروژه بتوانید یکدیگر را پیدا کنید، نیاز به یک واسطه دارید. این واسطه می‌تواند شبکه‌های اجتماعی باشد که در اختیار شما است یا سایت‌های فریلنسری یا کاریابی باشد که شما فقط در آن عضویت دارید.

چطوری پروژه سئو بگیریم


بیشتر بخوانید: چه موفع و چگونه می توانیم اولین پروژه طراحی سایت خود را بگیریم؟


از طریق شبکه‌های اجتماعی

راه اول برای این که پروژه سئو بگیرید، این است که به طور مستقل کار کنید. برای این کار می‌توانید از پلتفرم‌های رایگان استفاده کنید که مخاطبان زیادی دارند و می‌توانند سکوی پرتاب شما باشند. اینستاگرام و لینکدین و سایر شبکه‌های اجتماعی از بهترین ابزارهایی هستند که به صورت رایگان به شما فضا می‌دهند تا با استفاده از انواع محتوا، خودتان را معرفی کنید و مهارت و تخصصتان را به کارفرما ارائه بدهید. می‌توانید بخشی از مهارت و تخصصتان را در قالب محتوای آموزشی در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا اعتماد مخاطب را جلب کنید.

از طریق سایت‌های فریلنسری

راه دوم و البته بهتر برای گرفتن پروژه سئو این است که از طریق سایت‌های کاریابی و فریلنسری استفاده کنید. چون در این صورت همه پروژه‌های شما در یک مکان قابل مشاهده خواهد بود. در این سایت‌ها، مختصصان فریلنسر می‌توانند در شرایط یکسان با هم رقابت کنند. کارفرماها می‌توانند همه پروژه‌های شما را در کنار هم ببینند و اگر از کار شما رضایت داشته باشند، به شما امتیاز بدهند. یک پروفایل حرفه‌ای دقیقاً همان چیزی است شما به آن نیاز دارید. یک بیوگرافی مختصر بنویسید و اگر در زمینه کاری که انجام می‌دهید گواهینامه دارید، حتماً ذکر کنید.


پروژه پیشنهادی: فهرست پروژه های سئو 


چه زمانی می‌توانیم اولین پروژه سئو بگیریم؟

تبدیل شدن به یک متخصص سئوی فریلنسری زمان‌بر است، اما این فرآیند را می‌توان به چند مرحله تقسیم کرد. از گسترش مهارت‌ها گرفته تا ایجاد مدل‌های قیمت‌گذاری. وقتی می‌توانید اولین پروژه سئو را بگیرید که مراحل زیر را طی کرده باشید:

مهارت‌های سئوی خود را تقویت کنید

درباره مفهوم سئو تحقیق کنید و با بهترین شیوه‌های فعلی آشنا شوید. در دوره‌های آنلاین سئو شرکت کنید و گواهینامه‌هایی کسب کنید که هم دانش عملی شما را می‌سازد و هم رزومه شما را ارتقا می‌دهد. از رسانه‌های منتشر شده توسط کارشناسان سئو، از جمله وبینارها، ویدئوها و وبلاگ‌ها استفاده کنید و متخصصان سئو را در رسانه‌های اجتماعی دنبال کنید. به یاد داشته باشید که الگوریتم‌های گوگل به صورت مستمر به روز می‌شوند و شما هم برای این که حرفی برای گفتن داشته باشید، باید دانش خود را به روز نگه دارید.

پروژه سئو

یک وب‌سایت شخصی ایجاد کنید

هنگامی که دانش و مهارت‌های سئوی خود را تقویت کردید، نوبت به ساخت و مدیریت وب‌سایت خودتان می‌رسد. می‌توانید با استفاده از وردپرس به صورت رایگان یک سایت ایجاد کنید. داشتن وب‌سایت خود به شما امکان می‌دهد خدمات خود را تبلیغ کنید و رزومه یا نمونه کار خود را به نمایش بگذارید. همچنین به مشتریان بالقوه این امکان را می‌دهد که شما را بیابند و با شما تماس بگیرند. از طرف دیگر سایت شخصی می‌توان معیار خوبی برای اگاهی کارفرما سطح مهارت شما در زمینه سئو باشد.

رزومه و نمونه کارها را به روز کنید

رزومه و نمونه کار شما به تثبیت اعتبار شما به عنوان یک فریلنسر سئو کمک می‌کند و نشان می‌دهد که چرا مشتریان باید برای پروژه‌های سئو به شما اعتماد کنند. هر گونه گواهی دوره مرتبط را به رزومه خود اضافه کنید و در مورد بهترین تجربه‌های کاریتان در زمینه سئو بنویسید. برای ایجاد رزومه می‌توانید با پیشنهاد کار به صورت رایگان شروع کنید.

شبکه ارتباطی خود را تقویت کنید

برای فعالیت در زمینه سئو به یک شبکه ارتباطی قوی نیاز دارید. این شبکه ارتباطی ممکن است بتوانند برخی از مشتریان را به سمت شما هدایت کنند تا به شما در شروع کار کمک کنند. افرادی که شما را می‌شناسند، می‌توانند در مورد شما توصیه‌نامه بنویسند و کار کردن با شما را به دیگران توصیه کنند. ارتباط با مخاطبان فعلی شما مهم است، اما ساختن شبکه مخاطبان جدید نیز به همان اندازه ضروری است. فعال ماندن و دیده شدن در جامعه سئو به شما کمک می‌کند تا ارتباطات جدید ایجاد کنید، مشتریان جدید جذب کنید، شناخته شوید و جایگاه خود را تثبیت کنید.

استراتژی قیمت‌گذاری خود را مشخص کنید

هنگام تعیین قیمت‌ها، به یاد داشته باشید که باید هم هزینه‌های کسب و کار و هم هزینه‌های زندگی خود را پوشش دهید، بنابراین بودجه دقیقی برای راهنمایی شما ایجاد کنید. چندین مدل قیمت‌گذاری وجود دارد که می‌توانید بسته به نوع و حجم کار از آنها استفاده کنید. به عنوان مقال می‌توانید ساعتی یا پروژه‌ای کار کنید و هزینه را برای زمان یا حجم مشخصی از کار مشخص کنید. همچنین می‌توانید پروژه‌های پشتیبانی سئو را به صورت ماهانه پیش ببرید و به صورت ماهانه دستمزد بگیرید.

جمع بندی

سئو مهارتی است که می‌توانید به عنوان یک کار ثبات و حتی کار پروژه‌ای و فریلنسری از آن کسب درآمد کنید. برای انجام پروژه‌های سئو نیاز به مدرک تحصیلی خاصی ندارید و یادگیری مهارت‌های سئو از طریق دوره‌های آموزشی می‌تواند کافی باشد. البته در کنار آموزش باید تجربه هم داشته باشید. ثبت نام و حضور فعال در سایت‌های کاریابی و فریلنسری می‌تواند تضمین یافتن پروژه‌های متعدد در زمینه سئو باشد.

3/5 - (3 امتیاز)

ارسال شده در 31 مرداد 1401

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *