امروز 28 فروردین 1403

ضمانت تخصص چیست و چه فایده‌ای دارد؟

ضمانت تخصص - یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد پارسکدرز - وجهی است که از طرف مجری منتخب پروژه به عنوان ضمانت در سایت گروگذاری می‌شود. با گروگذاری ضمانت تخصص مجری تضمین می‌کند که توانمندی لازم برای انجام پروژه را دارد و پروژه براساس توافق و در مدت زمان درخواستی انجام خواهد شد. این ویژگی مشابه چک ضمانتی یا سفته تعبیر می شود. خریدار می‌تواند برای پروژه خود حداقل ضمانت تخصص مشخص کند، در این پروژه‌ها مجری موظف است حداقل به اندازه مشخص شده توسط خریدار ضمانت تخصص پیشنهاد دهد. مجری می‌تواند برای پروژه‌هایی که خریدار ضمانت تخصص نخواسته است نیز ضمانت تخصص پیشنهاد دهد.

پارسکدرز مادامی که مجری از گروگذاری ضمانت تخصص طفره رود ایشان را با محدودیت مواجه خواهد کرد.


مبلغ گروگذاری شده به عنوان ضمانت تخصص پس از پذیرش پروژه اتوماتیک به مجری مسترد خواهد شد.
در صورت عدم انجام صحیح کار توسط مجری وجه ضمانت به موسسات خیریه پرداخت می‌شود و نه خریدار و نه پارسکدرز از آن بهره نخواهند برد.

نحوه گروگذاری ضمانت تخصص توسط مجری

زمانی که گروگذاری توسط خریدار انجام شد، نوبت مجری است که گروگذاری ضمانت تخصص را انجام دهد. اطلاع رسانی برای گروگذاری ضمانت تخصص از طرق مختلف به مجری انجام می‌شود. از طریق نوتیفیکیشن، هشدار بالای صفحات سایت ( به منظور اقدام به موقع و جلوگیری از محدودیت)، همچنین در صفحه پروژه:

  1. وارد صفحه پروژه مورد نظر شوید.
  2. دکمه نارنجی رنگ "اقدامات" را کلیک کنید، از منو باز شده، گزینه "گروگذاری ضمانت تخصص" را انتخاب کنید. نکته: تمام امکانات و اقداماتی که به عنوان مجری در مراحل مختلف پروژه در اختیار شماست ذیل دکمه "اقدامات" در دسترس شماست :)
    یا سمت راست صفحه (اگر صفحه را در کامپیوتر باز می کنید) یا انتهای صفحه (اگر با موبایل صفحه را باز می کنید)، پایین بخش "سایر اطلاعات پروژه" بر روی دکمه قرمز رنگ "گروگذاری ضمانت تخصص" کلیک کنید.
  3. وارد صفحه‌ای می‌شوید که باید مبلغ گروگذاری ضمانت تخصص را تایید کنید. بر روی دکمه "پرداخت" کلیک کنید. اگر موجودی حساب شما کافی باشد بعد از انتخاب دکمه پرداخت وجه از موجودی شما کسر و گروگذاری ضمانت تخصص انجام می گردد و اگر موجودی کافی نباشد، وارد صفحه پرداخت و سپس درگاه بانک خواهید شد تا به اندازه کمبود موجودی، پرداخت ضمانت تخصص را انجام دهید.
  4. پس از آنکه وارد درگاه پرداخت بانک شدید. با وارد کردن اطلاعات حساب بانکی مانند هر پرداخت آنلاینی، پرداخت وجه انجام و به صفحه پروژه منتقل می‌شوید. در این حالت وضعیت مناقصه پروژه نیز از "در انتظار گروگذاری ضمانت تخصص" به "گروگذاری کامل انجام شده" تغییر می‌کند.

مطالب مرتبط:
راهنمای کاهش یا حذف ضمانت تخصص بعد از گروگذاری

 

 گروگذاری ضمانت تخصص توسط فریلنسر

 

قالب قدیمی

در کامپیوتر:
 وارد صفحه پروژه مورد نظر شوید. سمت راست صفحه، پایین بخش "دسترسی سریع" بر روی دکمه قرمز رنگ "گروگذاری ضمانت تخصص" کلیک کنید.


سپس وارد صفحه‌ای می‌شوید که باید مبلغ گروگذاری ضمانت تخصص را تایید کنید. بر روی دکمه "پرداخت" کلیک کنید.


در این صفحه مبلغی که تمایل دارید به حساب سایت واریز کنید و درگاه پرداخت را مشخص کنید و بر روی دکمه "پرداخت" کلیک کنید.


پس از آن وارد درگاه پرداخت خواهید شد. پس از وارد کردن اطلاعات حساب شخصی خود و پرداخت وجه به صفحه پروژه منتقل می‌شوید و مرحله پروژه به  " گروگذاری کامل انجام شده" تغییر می‌کند.

در تلفن همراه:
وارد صفحه پروژه مورد نظر شوید. پایین‌ترین قسمت صفحه، پایین بخش "دسترسی سریع" بر روی دکمه قرمز رنگ "گروگذاری ضمانت تخصص" بزنید.


سپس وارد صفحه‌ای می‌شوید که باید مبلغ گروگذاری ضمانت تخصص را تایید کنید. بر روی دکمه "پرداخت" بزنید.


در این صفحه مبلغی که تمایل دارید به حساب سایت واریز کنید و درگاه پرداخت را مشخص کنید و بر روی دکمه "پرداخت" بزنید.


پس از آن وارد درگاه پرداخت خواهید شد. پس از وارد کردن اطلاعات حساب شخصی خود و پرداخت وجه به صفحه پروژه منتقل می‌شوید و مرحله پروژه به  " گروگذاری کامل انجام شده" تغییر می‌کند.