امروز 6 اردیبهشت 1403
نگرش و هدف‌گذاری

پیشرفت روزافزون صنعت ICT و افزایش ضریب نفوذ آن در سطوح مختلف فعالیت­های جوامع بشری موضوعی غیرقابل‌انکار است که به‌کارگیری امکاناتِ این دانش را تبدیل به یک ضرورت نموده است . روزافزون استفاده از توانمندی­های دانش انفورماتیک در حوزه شبکه­های رایانه‌ای باعث حذف محدودیت­های مکانی، صرفه‌جویی در زمان، هزینه و تسریع در انجام صحیح فعالیت­ها می­گردد. از این طریق سازمان­ها، مؤسسات و شرکت­ها قادر خواهند بود بهترین خدمات را در حداقل زمان به مخاطبان خود ارائه نمایند و به منظور افزایش میزان رضایتمندی مخاطبان و کسب بیش‌ترین میزان سهم بازار در یک رقابت سالم، در عرصه فن آوری اطلاعات و ارتباطات سرمایه­گذاری نمایند. این امر مستلزم استفاده صحیح و کارآمد از امکانات به‌روز دانش انفورماتیک، منطبق با نیاز کاربران است.

شرکت پرشان تک افزار با تفکر تأمین نیازهای کاربران با استفاده از فناوری روز دنیا و امکانات موجود در کشور، در اواخر سال 1389 پایه­گذاری شد و با تاکید بر اصول مشتری مداری، ارائه خدمات جامع ICT را - منطبق بر سه اصل افزایش کیفیت و افزایش سرعت ارائه خدمات و کاهش هزینه‌ها- به عنوان زمینه فعالیت خود معرفی نمود.

شایان‌ذکر است که تحصیلات علمی، گواهینامه‌های معتبر بین‌المللی و سال­ها تجربیات عملی کارکنان شرکت
  پرشان تک افزار در ارائه خدمات مشاوره، طراحی، نظارت، پیاده­سازی، عیب­یابی و ارتقاء راه­کارهای جامع ICT در سطح پروژه­های بزرگ ملی، نقطه اطمینان و پشتوانه­ای محکم در اجرای پروژه‌های آتی هست.

خدمات تخصصی زیرساخت ICT

در این بخش به معرفی رئوس توانمندی­ها و زمینه­های اصلی ارائه خدمات در شرکت  پرشان تک افزار می­پردازیم.

ارائه خدمات جامع و قابل‌اتکا در بلند مدّت به مشتریان از اصول تأسیس شرکت  پرشان تک افزار  بوده و در این شرکت سر لوحه قرارگرفته است. این طرز فکر باعث شده است تا تمامی خدمات مورد نیاز مشتریان در چرخه حیات زیرساخت ICT آن‌ها مد نظر قرارگرفته و به صورت یکجا در این شرکت تأمین گردد. به عبارت دیگر شرکت پرشان تک افزار آمادگی دارد تا در هر کدام از مراحل مورد نظر شامل مشاوره – طراحی – نظارت - نصب و راه‌اندازی – نگهداری – پشتیبانی – بهبود و ارتقاء با مشتریان خود همکاری نماید.

زیرساخت فاوا و مراکز داده

تیم فنی شرکت  پرشان تک افزار با برخورداری از نزدیک به پانزده سال تجربه عملی در زمینه انواع شبکه­های رایانه­ای، مراکز داده، شبکه­های محلی مجتمع بزرگ و پروژه­های شبکه­های ملی همگام با ورود شبکه­های رایانه­ای به کشور و توسعه آن تجربه اندوخته و توانمندی­های خود را به­روز نگاه داشته است و با تکیه بر این توانمندی مجموعه کاملی از این خدمات تخصصی را به مشتریان خود ارائه می­نماید. رئوس فعالیت­های این شرکت در زیر مرور می­شود.

زیرساخت فیزیکی مراکز نگهداری و پردازش داده (Data-Center) و تجهیز اتاق سرور

زیرساخت شبکه مراکز نگهداری و پردازش داده (Data-Center)

مدیریت فرآیند مراکز نگهداری و پردازش داده (Data-Center)

شبکه­های گسترده در سطح ملی مبتنی بر ترکیب فناوری­های MPLS، ATM و TDM شبکه­های فیبرنوری، بی‌سیم و ...

شبکه­های زیرساخت فناوری­های ارتباطی دسترسی DSL و ارتباطات بی‌سیم (Wireless) و ...

فناوری­های مسیریابی (Routing) در تمامی سطوح (Core, Edge, Access)، افزونگی (Redundancy) و ....

زیرساخت نظارت و راهبری (NoC) مراکز نگهداری و پردازش داده (Data-Center) و شبکه­های گسترده در سطح ملی

طراحی معماری کلان شبکه و پلان­های گسترده آدرس‌دهی شبکه­های IP

شبکه­های شهری – MAN (Metro. Area Network)

شبکه­های ماهواره­ای

شبکه­های دسترسی (Access Networks)

سیستم مدیریت شبکه (Network Management)، مدیریت عملیات و مدیریت هشدار

سوابق تخصصی کارشناسان این شرکت در زمینه­ها در سوابق ایشان به صورت کامل منعکس گردیده و به عنوان شاخص می­توان به مشاوره ارشد زیرساخت شبکه گسترده و امنیت فاوا شبکه ملی اطلاعات قوه قضائیه (بیش از 800 سایت انتهایی و 34 سایت تجمیع)، مدیریت پروژه طراحی مرکز داده جدید قوه قضائیه (زیرساخت فیزیکی)، مدیریت پروژه ارتقاء مرکز داده فعلی قوه قضائیه، طراحی زیرساخت امنیت مرکز داده ملی (به عنوان پیمانکار شرکت صنایع الکترونیک زعیم)، مدیریت و راهبری پروژه مرکز داده بیمه ایران و طراحی زیرساخت امنیت این مرکز داده (به عنوان پیمانکار شرکت افزار پرداز رمیس)، مدیریت ارشد فاز اوّل شبکه گسترده (350 نقطه) و پروژه استقرار ساختار یکپارچه توزیع آدرس IP در شبکه بانک تجارت (در همکاری با شرکت عصر دانش افزار)، مدیریت بخش زیرساخت شبکه پروژه DNS، Cache و Filtering شرکت فناوری اطلاعات (در همکاری با شرکت عصر دانش افزار)، مدیریت ارشد پروژه 16000 پورت DSL شبکه دسترسی شرکت فناوری اطلاعات (در همکاری با شرکت عصر دانش افزار)، پیاده‌سازی پروژه 23000 پورت DSL شبکه دسترسی شرکت عصر انتقال داده­ها(در همکاری با شرکت عصر دانش افزار)، پیاده­سازی زیرساخت شبکه مخابرات جزیره خارک (به عنوان پیمانکار شرکت صنایع الکترونیک زعیم) و طراحی و پیاده­سازی زیرساخت شبکه غیرفعال ساختمان مرکزی بانک مرکز (در همکاری با شرکت عصر دانش افزار)، اشاره نمود.

امن سازی شبکه (Network Security)

طی سنوات اخیر و با افزایش وابستگی به زیرساخت فاوا، امن سازی این سامانه­ها از اهمیت بالایی برخوردار شده است. شرکتهمگام با این موضوع، ارتقاء امنیت را به عنوان یکی از محور­های اصلی فعالیت خود برگزیده است و با تأمین توان فنی و نیروی کارشناسی متخصص، در این زمینه به مشتریان خود خدمت می­نماید. در زیر رئوس کلان خدمات این حوزه مرور می­شوند.

تأمین امنیت مراکز نگهداری و پردازش داده (Data-Center)

امن سازی ارتباطات شبکه­های گسترده و سایت­های میزبانی سرور

امن سازی شبکه­­های محلی و دسترسی ایستگاه­های کاری به شبکه

راهکارهای امن سازی مسیر انتها تا انتهای مبادله داده ما بین ایستگاه­های کاری و سرورها

استقرار فناوری‌های دیواره­آتش، تجهیزات تشخیص و مقابله با نفوذ و کنترل دسترسی کاربران RAS

راهکارهای تخصصی احراز هویت، احراز اصالت، واگذاری سطوح دسترسی و ثبت عملکرد AAA[1]

استقرار فناوری‌های رمزگذاری تبادل داده همچون IPSec و ...

تأمین تمهیدات امنیتی سیستم­های چندرسانه‌ای (VoIP, IP Telephony, Video Conferencing & …)

دروازه­های اتصال به شبکه اینترنت (Internet Gateways)

سیستم­های Cache، Filtering و ...

ارائه محصولات تخصصی و پیشرفته

نرم‌افزارهای متن باز با فراهم آوردن زمینه تغییر کد، دست برنامه‌نویسان را برای گسترش سیستم‌های دانش‌بنیان باز می‌گذارند.

علاوه بر نظارت عمومی و همکاری جهانی غیر متعهد و عموماً غیر سازمانی برای امن­سازی نرم‌افزارهای متن‌باز، این قابلیت در نرم‌افزارهای متن‌باز وجود دارد که قبل از استفاده، بتوان از صحت عملکرد و جریان اطلاعات اطمینان حاصل نمود. و مطمئن شد که کدهای جاسوسی و اصطلاحاً BackDoor در آن‌ها وجود ندارد. در مقابل، در نرم‌افزارهای متن‌بسته این امکان وجود نداشته و همواره تهدید دزدی اطلاعات در استفاده از این نوع نرم‌افزارها وجود دارد.

از طرف دیگر و باید توجه کرد که تا زمانی که تولیدکننده اصلی نرم‌افزارهای متن بسته (مثل مایکروسافت) مشکل امنیتی را رفع ننمایند هیچ کاری از دست استفاده‌کنندگان (حتی اگر برنامه‌نویسان ماهر باشند) بر نمی‌آید و باید با ناامنی ایجادشده به اصطلاح «بسازند». در مقابل، نرم‌افزارهای متن‌باز به دلیل ماهیت باز بودن و در دسترس بودن کدها و وجود هزار برنامه‌نویس عضو اجتماعات کاربری و توسعه، همواره مورد پایش بوده و قبل از هر گونه مشکل امنیتی، اقدام به رفع آن می‌نمایند. این مورد باعث می‌شود تا نرم‌افزارهای متن‌باز به صورت پیش‌فرض از امنیت بالاتری برخوردار باشند. همچنین در صورتی که موارد ناامنی پیدا بشود، که توسط برنامه‌نویسان بین‌المللی و اجتماعات توسعه در جهان رفع نشده باشد، به دلیل در دسترس بودن کد منبع نرم‌افزار، می‌توان با استفاده از کارشناسان و برنامه‌نویسان، اقدام به رفع مشکل نمود.

در نهایت استفاده از نرم‌افزارهای متن‌باز این امکان را به مشتری می‌دهد تا برای پشتیبانی نرم‌افزار به سازنده وابسته نباشند. در صورتی که استفاده از نرم‌افزارهای متن‌بسته کاملاً وابسته به پشتیبانی سازنده می­باشد. بنابراین امنیت روانی مشتریان متن‌باز و همچنین پایدار بودن خدمات قابل اخذ از تأمین­کنندگان و پشتیبانان نرم‌افزار، بسیار بالا تر از حالتی است که مشتریان از نرم‌افزارهای متن‌بسته استفاده می‌نمایند.

با در نظر گرفتن مزایای فوق شرکت پرشان تک افزار توسعه، نصب، راه­اندازی، نگهداری و پشتیبانی نرم­افزارهای متن­باز را یکی دیگر از محورهای خدمات تخصصی خود قرار داده است.

به بُد – دیواره آتش

نام «به بُد» از ترکیب «به» به معنی بهترین و «بُد» به معنای پاسدار و نگاهبان انتخاب شده است. به بُد Platform امنیتی بومی‌سازی شده است که تمامی عملکردهای امنیتی تجهیزات گران‌قیمت دیواره­آتش و UTM را تأمین می­نماید. در زیر رئوس برخی از قابلیت­های این رده از محصولات مرور شده است.

به بُد نگارش VPN Concentrator

با توجه به قابلیت چشمگیر platform «به بُد» در تأمین عملکردهای پیشرفته و توسعه‌یافته دسترسی­های VPN مخصوصاً دسترسی­های همراه (Mobile VPN) از یک سو و از سوی دیگر خلأ محصولات بومی و هزینه قابل‌توجه راه­کارهای خارجی باعث شد تا یک نگارش ویژه از «به بُد» اختصاصاً برای این کاربردها ارائه شده است. در زیر رئوس کلیدی قابلیت­های این محصول در زمینه تأمین دسترسی­های VPN مرور می‌شود.

تار بُد – Web Application Firewall (WAF)

نام «تار بُد» از «تار» معادل فارسی WEB مشتق شده است. این سامانه عملکرد­های تخصصی مورد نیاز برای تأمین امنیت سرورهای WEB را تأمین می­نماید.

نام بُد – Secure Advanced DNS

«نام بُد» مبتنی بر سیستم­عامل امن BSD و پر کاربردترین سرویس DNS دنیا BIND، مجموعه کاملی از عملکردهای مورد نیاز در ایجاد زیرساخت DNS را فراهم می­کند که در عین ایجاد عملکردهای توسعه‌یافته، امنیت این سرویس را هم مد نظر داشته است. برخی از رئوس قابلیت­های این محصول در این بخش مرور می­شوند.

 

فعالیت به عنوان مجری

در حال بارگذاری ...

در حال بارگذاری ...

فعالیت به عنوان خریدار

در حال بارگذاری ...



نه سال پیش .

جزییات امتیاز دریافتی خریدار

(رای توسط جعفر آخوندعلی )

میانگین امتیاز خریدار:     10.00 از ۱۰

شفافیت خواسته‌ها
10
تعامل کارفرما با شما
10
پرداخت به موقع
10
در دسترس بودن
10
میزان همکاری
10

جزییات امتیاز دریافتی خریدار

برای " دانلودر ساده در Ruby "

(رای توسط جعفر آخوندعلی )

میانگین امتیاز خریدار:     10.00 از ۱۰

شفافیت خواسته‌ها
10
تعامل کارفرما با شما
10
پرداخت به موقع
10
در دسترس بودن
10
میزان همکاری
10

به عنوان اولين تجربه کاملا راضي بودم، قيمت منصفانه بود و خريدار با اينکه ميتونست مبلغ اضافه رو واريز نکنه واريز کرد. کاملا ميشه بهشون اعتماد کرد.


در حال بارگذاری ...