پارس‌کدرز چگونه کار می‌کند؟

از پارس‌کدرز بیشترین بهره را ببرید و رویای کاری خود را زندگی کنید.

پارس‌کدرز خریداران یا کارفرمایان را به مجری‌ها /فریلنسرهای خبره‌ای متصل می‌کند که برای انجام پروژه آماده هستند.

متصل و سرهم کردن (Merge) چارت قیمت 2 یا چند نماد برروی یک چارت واحد

دو سال پیش منتشر شده

تعداد بازدید: 609

کد پروژه: 268603


شرح پروژه

متصل و سرهم کردن (Merge)  چارت قیمت 2 یا چند نماد برروی یک چارت واحد

نمادهایی که در بورس کالا معامله می شوند دارای تاریخ سررسید عموما ۲ ماهه هستند، نظیر معاملات آتی در زعفران با نمادهای SAFDY00  و SAFAB00 . برای اینکه امکان تحلیل بلندمدت در نمادهایی نظیر زعفران آتی فراهم شود، برنامه ای مد نظر است که به سرهم و merge  کردن چارت ۲ یا چند نماد بپردازد. ضمنا با توجه به اینکه در روز اول بازگشایی نماد  SAFDY00، اختلاف قیمت با زعفران آتی در نماد دیگر (SAFAB00)  وجود دارد، لازم است که بهنگام سرهم کردن چارت، همزمان تمامی مقادیر  OHLC  در چارت SAFAB00 به مقداری که اختلاف وجود دارد تعدیل مثبت و افزایش یابند.

توضیحات مهم در تهیه چارت یکپارچه قیمت

1-      همه نمادهایی که قصد مرج کردن دارم در مفیدتریدر وجود دارد. 

2-      فرض کنید نماد SAFAB00 صرفا چارت قیمت مربوط به آبان و آذر را دارد. نماد SAFDY00 هم فقط چارت قیمت مربوط به دی و بهمن را دارد. منظور از مرج کردن نمادها پشت سرهم قراردادن کندل ها در یک چارت واحد است که چارت قیمت 4ماه را همزمان نشان دهد و پیوستگی در اتصال زنجیره کندل های 2 چارت برقرار باشد بنحویکه مانند هر چارت دیگری بتوان بر روی آن اندیکاتور، اسیلاتور و ابزار ترسیم استفاده کرد و سکته ای در نمایش اندیکاتورها در محل اتصال بچشم نخورد.

3-      در سایر پلتفرم ها مانند تریدینگ ویو، رهاورد365، دو یا چند چارت را میتوان همزمان نمایش داد ولی ارتباط و اتصال و پیوستگی بین دو زنجیره کندل های چارت برقرار نیست که با توجه به توصیفات فوق چنین چیزی مطلوب نیست .

4-      از ابتدای راه اندازی قراردادهای زعقران آتی در بورس کالا شاید مثلا 20 نماد زعفران بازگشایی و سررسید شده باشد که نهایتا لازم است همه این نمادها با یکدیگر سرهمبندی شود و امکان سرهمبندی برای نمادهای آتی که در ماه های بعدی باز خواهند شد ممکن باشد.

5-      نمادهای جدید زعفران آتی چند روز پیش از سررسید نماد قبلی باز و معامله می شود، لذا بمدت چند روز هر دو نماد معامله می شوند. هرزمان نماد زعفران با سررسید دیگر باز و معامله شد، کندل های نماد جدید در چارت یکپارچه ترسیم می شود(حتی اگر بمدت چند روز نماد قبلی معامله شود و کندل داشته باشد). بعبارتی تا پیش از بازگشایی نماد جدید، آنچه در چارت یکپارچه ترسیم می شود مربوط به همین نماد قدیمی است. بمجردی که نماد جدید باز می شود در ادامه چارت یکپارچه، کندل های نماد جدید را خواهیم داشت و برای آن چند روز پایانی در سررسید قدیمی دیگر کندل های نماد قدیمی کاربرد نداشته و ترسیم نمی شود. لذا آخرین کندل از نماد قدیمی در چارت یکپارچه، برای روز پیش از بازگشایی نماد جدید خواهد بود.

6-      پیش از بسته شدن نماد زعفران حتما نماد جدیدی بازگشایی شده لذا سکته زمانی تقریبا هیچ گاه نداریم/ تقریبا میگم چون یک مورد استثنا وجود دارد و آن هم سکه آتی بوده که چند سالی است دیگر معاملاتش متوقف شده/ حتی اگر هم مجددا سکه آتی راه اندازی شود، سوابق دیگر پیوسته نیست و سوابق قدیمی کاربرد ندارد. لذا از زمان راه اندازی مجدد باید سوابق گردآوری، تجمیع ، تعدیل قیمت و در چارت واحد رسم شود.

7-      برای اینکه مطلب همسانسازی و تعدیل قیمت جا بیفتد مثالی بزنم: فرض کنید در روز بازگشایی نماد جدید(و نه روز آخر نماد قدیمی)، قیمت کلوز نماد جدید 400000 ریال باشد و در همین روز کلوز نماد قدیمی 350000 ریال. پس اختلاف کلوز به کلوز 50000 ریال خواهد بود. برای همسانسازی و تعدیل قیمت در چارت یکپارچه بدین ترتیب عمل می شود:

 ابتدا کلیه کندلهایی که منتسب به نماد قدیمی (یا نمادهای قدیمی تر) هستند شناسایی می شوند، سپس مقادیر Open, Hight, Low و Close   در تمامی تایم فریم ها بمقدار 50000 ریال افزایش می یابد. از اینرو در تشکیل سوابق همسان سازی شده، برای نمادهای قدیمی تر، حتما افزایش های قیمت مکرر اعمال می شود.

8-      نمادهای زعفران آتی با کلیدواژه SAF شروع می شوند و در ادامه ماه و سال سررسید آن نماد درج می شود. مثلا SAFDY99 یعنی زعفران آتی با سررسید در دیماه 1399(در روزهای پایانی دیماه سررسید می شود و نه ضرورتا آخرین روز ماه). مدت اعتبار نمادها معمولا 2 تا 6 ماه و با سلیقه سازمان بورس کالا و بدون ضابطه مشخص است. بقیه کالا ها هم به همین ترتیب البته با کلیدواژه های متفاوت. در نظر داشته باشید مواقعی پیش می آید که 3 نماد باز قابل معامله زعفران در بازار حاضر هستند.

9-      در مقاطعی 1، 2 یا 3 نماد زعفران با سررسید های متفاوت باز بوده و معامله روی آن انجام می شده است. چارت سرهمبندی همواره کندل های آخرین نماد زعفران را باید ترسیم کند.

10-  در بورس کالا بغیر از زعفران، کالاهای دیگری نظیر پسته، نقره و ... و بعضا اوراق گواهی سررسیددار آنها (قبض انبار) به طریق مشابه معامله می شود. برنامه نویسی بروشی مورد نظر است که برای سایر نمادها قابل استفاده باشد.

توجه: ارائه فایل سورس و ام کیو ال برنامه  الزامی است

 


این پروژه شامل 1 فایل مهم است، لطفا قبل از ارسال پیشنهاد حتما نسبت به بررسی این فایل اقدام فرمایید.

مهارت ها و تخصص های مورد نیاز


بودجه

750,000 تومان تا 5,000,000 تومان

مهلت برای انجام

5روز

وضعیت مناقصه

انجام شده


درباره کارفرما

عضویت دو سال پیش

16 پروژه ثبت شده ،
0 پروژه در حال انجام ،
0 پروژه آماده دریافت پیشنهاد ،
نرخ پذیرش پیشنهاد 94%

برای پیدا کردن پروژه‌های مشابه ثبت نام کنید و پروفایل خود را بسازید.

ورود با گوگل
یا
نام نباید خالی باشد.
نام خانوادگی نباید خالی باشد.

نیاز به استخدام فریلنسر یا سفارش پروژه مشابه دارید؟

سفارش پروژه مشابه

قادر به انجام این پروژه هستید؟

ثبت نام کنید

مهلت ارسال پیشنهاد قیمت برای این پروژه تمام شده است

سری به پروژه‌های مشابه بزنید

روش کار در پارس‌کدرز

به رایگان یک حساب کاربری بسازید

مهارت‌ها و تخصص‌های خود را ثبت کنید، رزومه و نمونه‌کارهای خود را نشان دهید و سوابق کاری خود را شرح دهید.

به شیوه‌ای که دوست دارید کار کنید

برای پروژه‌های دلخواه در زمان دلخواه پیشنهاد قیمت خود را ثبت کنید و به فرصت‌های شغلی منحصر به فرد دسترسی پیدا کنید.

با اطمینان دستمزد دریافت کنید

از زمان شروع کار تا انتهای کار به امنیت مالی شما کمک خواهیم کرد. وجه پروژه را از ابتدای کار به امانت در سایت نگه خواهیم داشت تا تضمین شودکه بعد از تحویل کار دستمزد شما پرداخت خواهد شد.

می‌خواهید شروع به کار کنید؟

یک حساب کاربری بسازید


بهترین مشاغل فریلنسری را پیدا کنید
رشد شغلی شما به راحتی ایجاد یک حساب کاربری رایگان و یافتن کار (پروژه) متناسب با مهارت‌های شما است.

پیدا کردن کار (پروژه)

تماشای دمو روش کار