پارس‌کدرز چگونه کار می‌کند؟

از پارس‌کدرز بیشترین بهره را ببرید و رویای کاری خود را زندگی کنید.

پارس‌کدرز خریداران یا کارفرمایان را به مجری‌ها /فریلنسرهای خبره‌ای متصل می‌کند که برای انجام پروژه آماده هستند.

تحلیل اماری با نرم افزار r

پنج سال پیش منتشر شده

تعداد بازدید: 1574

کد پروژه: 81457


شرح پروژه

با سلام من دانشجوی رشته محیط زیست هستم که قسمتی از کار پایان نامه ام با استفاده از نرم افزار r انجام می شود بدین صورت که من در نرم افزار جی ای اس نقشه هایی را ایجاد کرده ام و برای بررسی روابطی از ازمونهایی در نرم افزار r می خواهم استفاده کنم ایا شما دی توانید در این راستا به من کمک کنید.

بعد از کمي­سازي خدمات اکوسيستمي، روابط مکاني خدمات اکوسيستمي مورد ارزيابي قرار مي­گيرد. بدين صورت که براي مقايسه الگوهاي مکاني خدمات اکوسيستمي در منطقه مطالعاتي، آزمون Moran’s I (with polygon contiguity)، براي بررسي همبستگي مکاني هر جفت از خدمات اکوسيستمي آزمون همبستگي پيرسون[1]، براي بررسي احتمال وجود يک خدمت اکوسيستمي با توجه به وجود ساير خدمات آزمون رگرسيون خطي[2] و براي شناسايي الگوها و منابع تغيير در خدمات اکوسيستمي آزمون­هاي تحليل مولفه اصلي[3] (PCA) و آزمون K- Means Clusser Analysis، مورد استفاده قرار خواهد گرفت (Johnson etal, (2015.) به منظور بررسي اين روابط از نرم­افزارهاي ARC GIS  و R استفاده خواهد شد. به اين صورت که آزمون Moran’s I (with polygon contiguity) آزمون­ها با به کارگيري نرم­افزار R انجام مي­گيرد. يکي از روش­هاي معتبر خوشه­بندي، خوشه­بندي K-mean است که بر اساس کمترين فاصله­هاي هر داده از مرکز يک خوشه (ميانگين) خوشه­بندي را انجام مي­دهد. در نرم­افزار R اين امکان وجود دارد که با استفاده از تابع kmeans همان طور از نام آن مشخص است داده­هاي خود را به روش k-means خوشه­بندي کرده تا آن­ها را در k گروه بگنجانيم به قسمي که مجموع مربعات فاصله­ي داده­ها از مراکز خوشه­ي خود حداقل گردد. در واقع اين روش خوشه­بندي از نقاط داده­ها مجموعه­هايي مجزا مي­سازد به طوري که در هر مجموعه نقاط داده­ها به مرکز خوشه نزديک­اند. تحليل مولفه­هاي اصلي در اين مطالعه با توجه به دو معيار يا مولفه­ ي اصلي شيب شمالي- جنوبي منطقه­ي مطالعاتي و مناطق شهري و صنعتي- مناطق طبيعي و نيمه طبيعي منطقه در دو محور مجزا براي بررسي الگوهاي مکاني و منابع تغيير در خدمات اکوسيستمي منطقه­ي مطالعاتي انجام مي­شود.

با سلام من 3 نقشه تهیه کرده ام در محیط نرم افزار gis همان طور که در بالا هم بیان شده برای بررسی روابطی بین این 3 نقشه باید از نرم افزار  r  استفاده کنم که ازمونهای که نیاز هست استفاده شود هم در بالا گفته ام نقشه ها را هم در سه فولدر جداگانه 1 و 2 و 3 به فرمت نرم افزار جی ای اس فرستاده ام البته خودم هم در حال بررسی این ازمونها و نرم افزار r هستم.  اگر مساله هنوز هم شفاف نشده لطفا اطلاع بدهید تا توضیح دهم.

من از نرم افزار جی ای اس 10.2 استفاده کردم فرمت grid بود به فرمت اسکی تبدیل کردم.  این داده ها مربوط به یک منطقه هستند که سه مورد تفریح زیبایی و کاهش صدا را در منطقه بررسی می کنند.‎

[1] Pearson Correlation Test

[2] Linear Regression

[3] Principle Components Analysis

با سپاس

این پروژه شامل 1 فایل مهم است، لطفا قبل از ارسال پیشنهاد حتما نسبت به بررسی این فایل اقدام فرمایید.

مهارت ها و تخصص های مورد نیاز


بودجه

300,000 تومان تا 750,000 تومان

مهلت برای انجام

20روز

وضعیت مناقصه

انجام شده


درباره کارفرما

عضویت پنج سال پیش

2 پروژه ثبت شده ،
0 پروژه در حال انجام ،
0 پروژه آماده دریافت پیشنهاد ،
نرخ پذیرش پیشنهاد 50%

برای پیدا کردن پروژه‌های مشابه ثبت نام کنید و پروفایل خود را بسازید.

ورود با گوگل
یا
نام نباید خالی باشد.
نام خانوادگی نباید خالی باشد.

نیاز به استخدام فریلنسر یا سفارش پروژه مشابه دارید؟

سفارش پروژه مشابه

قادر به انجام این پروژه هستید؟

ثبت نام کنید

مهلت ارسال پیشنهاد قیمت برای این پروژه تمام شده است

سری به پروژه‌های مشابه بزنید

روش کار در پارس‌کدرز

به رایگان یک حساب کاربری بسازید

مهارت‌ها و تخصص‌های خود را ثبت کنید، رزومه و نمونه‌کارهای خود را نشان دهید و سوابق کاری خود را شرح دهید.

به شیوه‌ای که دوست دارید کار کنید

برای پروژه‌های دلخواه در زمان دلخواه پیشنهاد قیمت خود را ثبت کنید و به فرصت‌های شغلی منحصر به فرد دسترسی پیدا کنید.

با اطمینان دستمزد دریافت کنید

از زمان شروع کار تا انتهای کار به امنیت مالی شما کمک خواهیم کرد. وجه پروژه را از ابتدای کار به امانت در سایت نگه خواهیم داشت تا تضمین شودکه بعد از تحویل کار دستمزد شما پرداخت خواهد شد.

می‌خواهید شروع به کار کنید؟

یک حساب کاربری بسازید


بهترین مشاغل فریلنسری را پیدا کنید
رشد شغلی شما به راحتی ایجاد یک حساب کاربری رایگان و یافتن کار (پروژه) متناسب با مهارت‌های شما است.

پیدا کردن کار (پروژه)

تماشای دمو روش کار