پارس‌کدرز چگونه کار می‌کند؟

از پارس‌کدرز بیشترین بهره را ببرید و رویای کاری خود را زندگی کنید.

پارس‌کدرز خریداران یا کارفرمایان را به مجری‌ها /فریلنسرهای خبره‌ای متصل می‌کند که برای انجام پروژه آماده هستند.

نیاز به کمک برای نگارش فصل چهار پایان نامه تأثیر 4 هفته تمرین تناوبی شدید و مکمل دهی اسپیرولینا بر سطوح پلاسمایی امنتین-1 و نیم¬رخ لیپیدی دختران دارای اضافه وزن و چاق

چهار سال پیش منتشر شده

تعداد بازدید: 540

کد پروژه: 95294


شرح پروژه

سلام 

فصل چهارم پایان نامه با موضوع 

تأثیر 4 هفته تمرین تناوبی شدید و مکمل دهی اسپیرولینا بر سطوح پلاسمایی امنتین-1 و نیم­رخ لیپیدی دختران دارای اضافه وزن و چاق

دوستان پس از مطالعه دقیق روش پژوهش که در ادامه گذاشتم پیشنهادتون رو ارسال کنید.

پروپوزال کامل هم هست که اگر لازم بود میفرستم

روش پژوهش 

جامعه و نمونه آماري:

روش پژوهش حاضر، از نوع نیمه تجربی و از نظر هدف کاربردی خواهد بود که در سه گروه  تجربی1 (10 نفر)، تجربی2 (10 نفر) و کنترل (10نفر) با طرح پیش آزمون و پس آزمون مقایسه خواهند شد. نمونه آماری این تحقیق شامل 30 نفر دانشجوی دختر دارای اضافه وزن و چاق دانشگاه بیرجند خواهند بود، که به صورت نمونه گیری در دسترس، بعد از تکمیل فرم رضایت نامه، تکمیل پرسش نامه سلامت، سابقه ورزشی انتخاب و به شکل تصادفی در سه گروه تجربی1 (تمرین + مکمل)، تجربی2( تمرین+ دارونما) و کنترل(دارونما) قرار خواهند گرفت. نمونه های این پژوهش واجد معیار های ورود به مطالعه خواهند بود. این معیار ها عبارتند از: عدم انجام فعالیت منظم در طی 6 ماه گذشته، چاق (BMI بيشتر از 30 کیلوگرم بر متر مربع) و دارای اضافه وزن (BMI بيشتر از 25کیلوگرم بر متر مربع)، گروه سنی 18 تا 25 سال، عدم ابتلا به بیماری های مزمن، عدم استعمال دخانیات، عدم ابتلا به بیماری های تنفسی، متابولیکی، قلبی عروقی، کلیوی، کبدی، آسيب جسمانی، عوارض ارتوپدی، عدم مصرف مکمل­های استروئيدی و یا سایر بیماری های مزمن و دارای برنامه غذایی تقریبا مشابه.

اندازه­گيري جسماني و آنتروپومتريكی:

ویژگيهای فردی و جسماني آزمودني­ها شامل سن، قد به سانتيمتر (در حالي که آزمودني بدون کفش در وضعیت ایستاده کنار دیوار در حالتي که کتف­ها در شرایط عادی قرار دارد)، وزن به کیلوگرم با ترازوی دیجیتال با لباس سبك، شاخص توده بدن (BMI) از تقسیم وزن بدن (کیلوگرم) بر مجذور قد (متر مربع)، VO2max بوسیله

آزمون پله کوئین و فرمول مربوط به آن، درصد چربي بدن از طریق اندازه­گیری چربي زیرپوستي آزمودني­ها با استفاده از کالیپر و روش سه نقطه­ای (در سه ناحیه سه سر بازو، فوق خاصره و ران از سمت راست بدن در سه نوبت و به فاصله 85 ثانیه بین هر نوبت برای بازگشت به حالت اولیه) صورت خواهد گرفت و برای محاسبه درصد چربي بدن در فرمول جكسون و پولاک قرار داده خواهد شد، نسبت دور کمر به دور لگن ([1]WHR) با اندازه­گیری دور کمر (در باریكترین قسمت کمر در حالي که فرد در انتهای بازدم طبیعي خود قرار دارد) و دور لگن (در پهن­ترین قسمت آن) به وسیله متر نواری غیر قابل ارتجاع و تقسیم اندازه دور کمر به دور لگن  اندازه­گیری خواهند شد (گائینی و دبیدی روشن، 1385).

رژیم غذایی:

آزمودنی ها در این پژوهش به دلیل استفاده از غذای سلف دانشگاه بیرجند دارای برنامه غذایی تقریبا مشابه خواهند بود. به همة آزمودني­ها پرسشنامه­ی تغذیه ارائه می­شود. علاوه بر این به آزمودني­ها توصيه خواهد شد که در طول اجراي پژوهش، رژيم روزانه غذايي خـود کنترل کرده و از تغییر در آن خود داری کنند. همچنين به آنها توصيه خواهد شد که از مصرف هر گونه مكملی که ممکن است بر روند پژوهش اثر گذار باشد بپرهیزند و  در صورت استفاده به پژوهشگر اطلاع دهند.

مصرف مکمل:

گروه تجربی 1 به مدت 4 هفته مکمل اسپیرولینا (2 قرص 500 میلی گرمی در روز) و گروه تجربی 2 و گروه کنترل، دارونما (آرد نشاسته بدون کلروفیل) مصرف خواهند کرد. نحوه مصرف مکمل و دارونما در آزمودنی­ها یکسان خواهد بود، به طوری که دو قرص همراه با 250 میلی لیتر آب مصرف می شود (زینلیان و همکاران، 2017).

پروتکل تمرین تناوبی شدید:

برنامه­ی تمریني در این پژوهش  در هر جلسه به 3 فاز تقسیم بندی خواهد شد. (محمدی دمیه و همکاران، 1389).

فاز اول: در ابتدای جلسه  15دقیقه گرم کردن به صورت دویدن با شدت پایین، حدود 65 درصد ضربان قلب بیشینه و حرکات کششي

فازدوم: پروتكل تمریني اختصاصي: پروتکل HIT در این مطالعه از RAST (آزمون بی­هوازی دوی سرعت) استفاده خواهد شد. برای اجرای آزمون RAST، آزمودنی­ها فاصله 35 متری را 6 بار با سرعت تمام خواهند دوید و بین هر وهله 10 ثانیه استراحت می­کنند.

پروتکل تمرین تناوبی 3 جلسه در هفته و به مدت 4 هفته اجرا خواهد شد. پروتکل تمرین شامل اجرا 2 دور پروتکل RAST با 3 دقیقه استراحت بین هر دور در هفته اول، 3 دور در دقیقه در هفته دوم، 4 دور در هفته سوم و 3 دور در هفته چهارم اجرا خواهد بود. زمان استراحت بین دورها در طول 4 هفته تمرین، 3 دقیقه می­باشد (طبرستانی و همکاران، 2011).

فاز سوم: در پایان هر جلسه با 15دقیقه نرم دویدن و حرکات کششي

نمونه برداری و ارزیابی آزمایشگاهی

برای اندازه گیری متغیر های خونی، خونگیری (10 میلی لیتر) از ورید بازویی در حالت نشسته  توسط متخصصین علوم آزمایشگاهی در دو مرحله: یک روز قبل از اولین جلسه تمرین(پیش آزمون) و 48 ساعت پس از آخرین جلسه تمرین(برای پیشگیری از تأثیر التهاب حاد ناشي از تمرین بر سطح متغیرهای بیوشیمیایي) در هفته چهارم و پس از 10تا 12 ساعت ناشتایی بین ساعت 8 تا 10 صبح انجام خواهد شد. (سوری و همکاران، 1392). اطلاعات مربوط به متغیرهای شیمیایي از طریق نمونه خون گرفته شده و تجهیزات آزمایشگاهي به روش الایزا (امنتین -1 با استفاده از کیت انساني  Estbiopharm با حساسیت 03/1 نانوگرم ساخت کشورچین و برای نیمرخ لیپیدی از کیت آزمایشگاهی پارس آزمون)، جمع­آوری خواهد شد.

روش تجزیه و تحلیل داده­ها

توزیع طبیعی بودن داده ها با استفاده از آزمون شاپیرو-ویلک ، از آزمون تی وابسته برای بررسی تغییرات درون گروهی و آزمون تحلیل واریانس یکطرفه و آزمون تعقیبی توکی برای مقایسه گروه ها استفاده خواهد شد. در صورت عدم برخورداری از توزیع طبیعی داده ها از آزمونهای معادل غیرپارامتریک استفاده می گردد. تمامی داده ها به صورت میانگین± انحراف معیار ارائه، و تمامی محاسبات با استفاده از نرم افزار آماری SPSS در سطح معنی داری 05/0>α انجام خواهد شد.

فرضیات تحقیق:

1. 4 هفته تمرین تناوبی شدید بر سطوح امنتین-1 پلاسما آزمودنی­ها تاثیر معنی­داری دارد.

2. 4 هفته تمرین تناوبی شدید به همراه مصرف مکمل اسپیرولینا بر سطوح پلاسمایی امنتین-1 تاثیر معنی­داری وجود دارد.

3. 4 هفته تمرین تناوبی شدید  بر سطوح نیمرخ لیپیدی(TC، TG، LDL-C، HDL-C و RF) آزمودنی­ها تاثیر معنی داری دارد.

4. 4 هفته تمرین تناوبی شدید به همراه مصرف مکمل اسپیرولینا بر سطوح نیمرخ لیپیدی(TC، TG، LDL-C، HDL-C و RF) آزمودنی­ها تاثیر معنی داری دارد.

5. 4 هفته تمرین تناوبی شدید بر وزن، BMI، VO2max، درصد چربی بدن (سه سر بازو، فوق خاصره و ران)، WHR آزمودنی­ها تاثیر معنی داری دارد.

6. 4 هفته تمرین تناوبی شدید به همراه مصرف مکمل اسپیرولینا بر وزن، BMI، VO2max، درصد چربی بدن (سه سر بازو، فوق خاصره و ران)، WHR آزمودنی­ها تاثیر معنی داری دارد.

مهارت ها و تخصص های مورد نیاز


بودجه

100,000 تومان تا 300,000 تومان

مهلت برای انجام

7روز

وضعیت مناقصه

بسته


درباره کارفرما

عضویت شش سال پیش

17 پروژه ثبت شده ،
0 پروژه در حال انجام ،
0 پروژه آماده دریافت پیشنهاد ،
نرخ پذیرش پیشنهاد 29%

برای پیدا کردن پروژه‌های مشابه ثبت نام کنید و پروفایل خود را بسازید.

ورود با گوگل
یا
نام نباید خالی باشد.
نام خانوادگی نباید خالی باشد.

نیاز به استخدام فریلنسر یا سفارش پروژه مشابه دارید؟

سفارش پروژه مشابه

قادر به انجام این پروژه هستید؟

ثبت نام کنید

مهلت ارسال پیشنهاد قیمت برای این پروژه تمام شده است

سری به پروژه‌های مشابه بزنید

روش کار در پارس‌کدرز

به رایگان یک حساب کاربری بسازید

مهارت‌ها و تخصص‌های خود را ثبت کنید، رزومه و نمونه‌کارهای خود را نشان دهید و سوابق کاری خود را شرح دهید.

به شیوه‌ای که دوست دارید کار کنید

برای پروژه‌های دلخواه در زمان دلخواه پیشنهاد قیمت خود را ثبت کنید و به فرصت‌های شغلی منحصر به فرد دسترسی پیدا کنید.

با اطمینان دستمزد دریافت کنید

از زمان شروع کار تا انتهای کار به امنیت مالی شما کمک خواهیم کرد. وجه پروژه را از ابتدای کار به امانت در سایت نگه خواهیم داشت تا تضمین شودکه بعد از تحویل کار دستمزد شما پرداخت خواهد شد.

می‌خواهید شروع به کار کنید؟

یک حساب کاربری بسازید


بهترین مشاغل فریلنسری را پیدا کنید
رشد شغلی شما به راحتی ایجاد یک حساب کاربری رایگان و یافتن کار (پروژه) متناسب با مهارت‌های شما است.

پیدا کردن کار (پروژه)

تماشای دمو روش کار