پارس‌کدرز چگونه کار می‌کند؟

از پارس‌کدرز بیشترین بهره را ببرید و رویای کاری خود را زندگی کنید.

پارس‌کدرز خریداران یا کارفرمایان را به مجری‌ها /فریلنسرهای خبره‌ای متصل می‌کند که برای انجام پروژه آماده هستند.

پروژه با نرم افزار دیزاین بیلدر(2379)

چهار سال پیش منتشر شده

تعداد بازدید: 1206

کد پروژه: 130729


شرح پروژه

سلام وققتون بخیر مزاحم شدم ببینم

شما کار دیزان بولدر و انرژی پلاس انجام میدید؟

در این پژوهش به برسی اقتصادی ساختمان عمومی  ازنظر انرژی تجدید پذیر پرداخته می‌شود.  و درنهایت  یک مدل طراحی می‌شود تا بتواند بهترین استفاده را از  انرژی تجدید پذیر برد. در این مدل پیشنهاد‌هایی ارائه‌شده تا بیشترین میزان دریافت انرژی خورشیدی را داشته باشیم. آب گرم موردنیاز ساختمان توسط آبگرمکن خورشیدی  تأمین می‌شود. همچنین برای تأمین برق مصرفی  از سیستم فتوولتائیک استفاده می‌شود که با توجه به میزان تابش خورشید بر سطح زمین باید محاسبه گردد. و برای تأمین روشنایی محیط ساختمان نیز  استفاده از توربین بادی توصیه‌شده است.

نکته قابل‌توجه این است که همدان در بیشتر از نیمی از سال دارای آسمانی صاف بوده  که نشان‌دهنده این امر است که همدان از استعداد و قابلیت بالایی  برای استفاده از انرژی تجدید پذیر خورشیدی، برخوردار است. بر تحلیل‌های آماری بر روی‌داده‌های بادی همدان  ابتدا سرعت باد در ماه‌های مختلف  مطالعه شده است. این ایستگاه دارای میانگین سرعت سالانه  دو متر بر ثانیه است. تقریباً در طول سال جهت باد ثابت نیست و نتیجه‌گیری می‌شود که همدان از استعداد  و قابلیت بالایی برای استفاده از انرژی تجدیدی باد.برخوردار نیست.

برای طراحی مدل انتخاب‌شده  از نرم‌افزارهای Design Builder*. Energy plus استفاده‌شده است.

Design Builder:

این نرم‌افزار برای شبیه‌سازی  ساختمان از جنبه‌های  متفاوت همانند: سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی 

 مصالح * نورپردازی و غیره استفاده می‌شود. این نرم‌افزار علاوه بر شبیه‌سازی سیستم‌های  گرمایشی و سرمایشی توانایی مدل‌سازی  مصارف مختلف انرژی ساختمان که ازجمله گرمایشی* سرمایشی* روشنایی* وسایل خانگی* آب مصرفی و غیره را به‌صورت پویا دارد.

Energy plus:

این نرم‌افزار با دارا بودن قابلیت متعددی همچون:

1-آنالیز انرژی درباره زمانی کمتر از یک ساعت

2-جریانات هوایی چند منطقه‌ای

3-شرایط آسایش

4-تهویه طبیعی

5-سیستم‌های فتوولتائیک و غیره

به طور خلاصه معلومات و مجهولات و اهداف که در حال برسی هست بدین ترتیب می باشد:

•  تحلیل و تفکیک بارهای گرمایشی و سرمایشی ساختمان نمونه موردی 

•  کاهش اتلاف بار ساختمان که در اثر دو مقوله تابش و نوع جداره‌های ساختمان

•  برسی میزان اثرگذاری استفاده از منابع انرژی خورشیدی، انرژی باد و انرژی زمین‌گرمایی در میزان کاهش مصرف انرژی  ساختمان و انجام مقایسه بین آن‌ها که کدام روش بیشترین کارایی را برای اقلیم آب‌وهوای همدان را دارد. 

•  انجام بر سی‌های مالی مربوط به بحث‌های اقتصادی طرح شامل  میزان صرف جویی در مصرف انرژی و مقایسه آن  با برآورد هزینه اولیه ساخت بنا و محاسبه دوره برگشت سرمایه و انجام توجیه اقتصادی طرح.

موارد تأثیرگذار در میزان بار حرارتی  با توجه به درجه اهمیت  شناسایی‌شده و در طراحی ساختمان لحاظ می‌گردد. مواردی از قبیل ابعاد پلان ساختمان، مصالح و عایق بکار رفته در جداره‌ها، پنجره‌ها و سایه‌بان‌ها برسی می‌شود. برای انتخاب نوع سیستم  تأمین انرژی ساختمان با مصرف صفر،  نیاز به محاسبه میزان مصرف انرژی سالیانه ساختمان است و فرایند محاسبات بر اساس اطلاعات هواشناسی شهر همدان 365 روز سال 98 به دست می‌آید. این فرآیند برای ساختمان فرضی و ساختمان بهبودیافته قابل‌محاسبه است که مصرف برق را با تعرفه‌های موجود به هزینه تبدیل می‌شود. در ادامه مقدار و هزینه تجهیزات صفحات خورشیدی تأمین برق و همچنین آبگرمان خورشیدی محاسبه می‌گردد. تا نهایتاً میزان صرف جویی در مصرف انرژی در ساختمان سبز مشخص گردد. سپس با انجام محاسبت اقتصادی مناسب و مقایسه میزان هزینه اولیه و میزان صرفه‌جویی انرژی میزان اقتصادی بودن طرح مورد برسی و ارزیابی قرار گیرد. در این پروژه  به موقعیت جغرافیایی و شرایط اقلیمی شهر همدان همانند رنج دمایی، رطوبت نسبی، دمای خشک، سرعت وزش باد و مقدار تابش آفتاب در فصول مختلف برسی می‌شود. و به برسی ساختمان‌های صفر در جهان پرداخته می‌شود .   

 در ادامه روش‌های مختلف انرژی‌های سبز همانند استفاده از انرژی خورشیدی به‌منظور روشنایی، سیستم‌های فتوولتائیک و تولید الکتریسیته و آب گرم با استفاده از انرژی خورشیدی و روش‌های مختلف تأمین انرژی ساختمان با در نظر گرفتن بار حرارتی موردنیاز جهت سرمایش و گرمایش و دیگر موارد می‌پردازیم.

انتخاب صفحه خورشیدی برای تولید برق ساختمان سبز:

مسلماً انتخاب نوع و تعداد صفحات خورشیدی مورداستفاده جهت تولید برق وابسته به میزان انرژی الکتریسیته موردنیاز  ساختمان نمونه و کاتالوگ ساختمان موجود در بازار دارد که این بخش پس از تکمیل و انجام محاسبات مربوط به میزان حرارت و برسی های میدانی مربوط به محصولات موجود در بازار تکمیل خواهد شد و در پایان‌نامه گزارش می‌شود.

مهارت ها و تخصص های مورد نیاز


بودجه

300,000 تومان تا 750,000 تومان

مهلت برای انجام

15روز

وضعیت مناقصه

بسته


درباره کارفرما

عضویت یازده سال پیش

48811 پروژه ثبت شده ،
43 پروژه در حال انجام ،
189 پروژه آماده دریافت پیشنهاد ،
نرخ پذیرش پیشنهاد 15%

برای پیدا کردن پروژه‌های مشابه ثبت نام کنید و پروفایل خود را بسازید.

ورود با گوگل
یا
نام نباید خالی باشد.
نام خانوادگی نباید خالی باشد.

نیاز به استخدام فریلنسر یا سفارش پروژه مشابه دارید؟

سفارش پروژه مشابه

قادر به انجام این پروژه هستید؟

ثبت نام کنید

مهلت ارسال پیشنهاد قیمت برای این پروژه تمام شده است

سری به پروژه‌های مشابه بزنید

روش کار در پارس‌کدرز

به رایگان یک حساب کاربری بسازید

مهارت‌ها و تخصص‌های خود را ثبت کنید، رزومه و نمونه‌کارهای خود را نشان دهید و سوابق کاری خود را شرح دهید.

به شیوه‌ای که دوست دارید کار کنید

برای پروژه‌های دلخواه در زمان دلخواه پیشنهاد قیمت خود را ثبت کنید و به فرصت‌های شغلی منحصر به فرد دسترسی پیدا کنید.

با اطمینان دستمزد دریافت کنید

از زمان شروع کار تا انتهای کار به امنیت مالی شما کمک خواهیم کرد. وجه پروژه را از ابتدای کار به امانت در سایت نگه خواهیم داشت تا تضمین شودکه بعد از تحویل کار دستمزد شما پرداخت خواهد شد.

می‌خواهید شروع به کار کنید؟

یک حساب کاربری بسازید


بهترین مشاغل فریلنسری را پیدا کنید
رشد شغلی شما به راحتی ایجاد یک حساب کاربری رایگان و یافتن کار (پروژه) متناسب با مهارت‌های شما است.

پیدا کردن کار (پروژه)

تماشای دمو روش کار