پارس‌کدرز چگونه کار می‌کند؟

از پارس‌کدرز بیشترین بهره را ببرید و رویای کاری خود را زندگی کنید.

پارس‌کدرز خریداران یا کارفرمایان را به مجری‌ها /فریلنسرهای خبره‌ای متصل می‌کند که برای انجام پروژه آماده هستند.

پروژه فلوئنت(17662))

دو سال پیش منتشر شده

تعداد بازدید: 224

کد پروژه: 234403


شرح پروژه

#پروژه_جدید 

#کد_پروژه: 17662

موضوع: پروژه فلوئنت

 سلام

موضوع:شبیه سازی و پیش بینی تاثیر پارامتر غلظت رسوب معلق بر آستانه حرکت رسوبات بستر رودخانه در شرایط آزمایشگاهی و مقایسه آن با شرایط آب زلال با استفاده از نرم افزار فلوئنت.

: نحوه آزمایش:این آزمایش با هدف بدست آوردن آستانه حرکت ذرات بستر رودخانه با دو شرایط آب زلال و بار معلق (غلظت¬دار) صورت پذیرفت. در شرایط واقعی، جریان آب در رودخانه¬ها همراه با بار معلق می¬باشد و در واقع در هیچ مقطعی از رودخانه امکان عدم وجود بار معلق وجود ندارد. پس جهت محقق کردن این موضوع و برای آنکه بدانیم در یک مسیر رودخانه با وجود بار معلق رفتار حرکت رسوبات در بستر رودخانه چگونه است نیازمند ایجاد شرایطی مشابه در آزمایشگاه می¬باشیم که در این راستا سعی بر آن داشتیم نمونه¬ای از این محیط را در آزمایشگاه ایجاد نمائیم لذا از یک مدل آزمایشگاهی (فلوم) جهت این امر استفاده نمودیم. فلوم مذکور با مقطع مستطیلی به عرض 30 سانتی¬متر و ارتفاع 50 سانتی¬متر طول 300 سانتی¬متر مطابق شکل زیر تهیه گردید جنس این کانال شیشه¬ای و به ضخامت یک سانتی¬متر و اتصالات تمامی شیشه¬ها با چسب آکواریوم می¬باشد. ارتفاع فلوم مدرج گردید تا بتوان عمق هیدرولیکی را در سطح کل جریان مشاهده و اندازه گیری نمود. کلیه آزمایشات در حالت شیب بستر حدود صفر درجه انجام پذیرفت.

در ورودی این فلوم از یک مخزن به ابعاد 50 سانتیمتر در 50 سانتیمتر و ارتفاع 50 سانتیمتر استفاده گردید که این قسمت به منظور از بین بردن تلاطمهای آب و همچنین جهت بوجود آوردن فضایی به منظور ایجاد بار معلق در فلوم ایجاد گردید و آب پس از عبور از این سرریز  وارد مخزن می¬گردید و در انتهای کانال، سرریزی ایجاد گردید که وظیفه حفظ آبهای تخلیه شده از فلوم را به عهده دارد. مقدار جریان ورودي قبل از وارد شدن به مدل از طریق شیرتنظیم دبی جریان قابل کنترل است. آب توسط پمپ به قسمت ورودي مدل (قسمت آبی رنگ شکل فوق) جهت اضافه نمودن بار ریزدانه (در شرایط وجود بار ریزدانه) منتقل میشود. آب پس از عبور از سرریز وارد مخزن می گردد. مصالح مورد استفاده در این آزمایشات از مصالح طبیعی عمدتاً از شنهاي منطقه شهریار با   های مختلف می باشد. برای کلیه آزمایشات در 50 سانتیمتر ابتدا و 50 سانتیمتر انتهای مدل را با قلوه سنگ پر می¬گردد که این قلوه سنگ ها جریان خروجی  از مخزن ورودی فلوم را تنظیم و از آب¬شستگی  و کف کنی  و نهایتاً بالا آمدن بستر  مدل جلوگیری می¬نماید. ضخامت لایه بستر  حدود 5 سانتی¬متر و تقریباً تراز با قلوه سنگ های اطراف خود تنظیم می-گردد. انجام آزمایش پس از قرارگیری دانه¬های بستر و صاف نمودن سطح بستر آغاز خواهد شد. برای هر دانه¬بندی بستر، دو آزمایش یکی در حالت آب زلال و یکی با بار معلق انجام خواهد شد. در این آزمایشات با تغییرات دبی و  های متنوع مصالح و غلظتهای مختلف سیال آزمایشهایی تدوین و بر اساس نتایج آزمایشات، نمودار پارامترهای مختلف را نسبت به هم مقایسه می شود. ضمنا برای بدست آوردن دبی از دبی حجمی استفاده خواهد شد.  

روش کار به این صورت می باشد که در شرایط آب زلال پس از روشن شدن پمپ مقدار دبی از کم به زیاد بوسیله شیر تنظیم دبی افزایش داده شده و افزایش دبی، زمانی انجام می¬گردید که شرایط جریان به صورت ثابت در فلوم برقرار شود و در صورتی که حرکتی در ذرات که بوسیله عینی کنترل می گردید مشاهده نمی¬شد نسبت به زیاد کردن شیر تنظیم دبی اقدام می شد و این افزایش دبی تا زمانی که حرکت در ذرات بوجود آید انجام می¬گردید. به محض مشاهده حرکت، مقدار دبی ورودی به فلوم که از پمپ خارج می¬گردید توسط شرایط ذکر شده در بالا و به صورت حجمی انجام  می پذیرفت. در زمان مشاهده حرکت ذرات، ارتفاع آب عبوری (عمق هیدرولیکی) از مقطع نمونه نیز برداشت می¬گردید. در حالت دوم با بار معلق، موارد اجرایی کار به صورت گفته شده در بالا خواهد بود، با این تفاوت که می¬بایست به آب وارد شده به مخزن بار معلقی اضافه می¬گردید. بار معلق در کلیه آزمایشات بوسیله ماسه بادی تامین خواهد شد. به این نحو که مقداری از ماسه بادی در فضای مخزن ریخته و مخلوط می¬گردد و با لوله تخلیه کننده آب که از پمپ به مخزن وارد شده بود مخلوط حفظ می گردد. لازم به ذکر است در زمان مشاهده حرکت ذرات، سریعاً نسبت به برداشتن نمونه از بار معلق از فلوم توسط بشر اقدام می¬شود و میزان بار معلق پس از خشک نمودن تعیین می گردد

 رشته مهندسی عمران- مهندسی آب

 دو تا جدول خروجی از نتایج آزمایش هم در دو شرایط مختلف هم دارم که بعضی ها از نتایج مستقیم آزمایش و بعضی دیگر از روابط بدست آمده اند که در صورت نیاز بفرمایید خدمتتان ارسال کنم

مهارت ها و تخصص های مورد نیاز


بودجه

750,000 تومان تا 5,000,000 تومان

مهلت برای انجام

55روز

وضعیت مناقصه

بسته


درباره کارفرما

عضویت یازده سال پیش

49034 پروژه ثبت شده ،
39 پروژه در حال انجام ،
257 پروژه آماده دریافت پیشنهاد ،
نرخ پذیرش پیشنهاد 15%

برای پیدا کردن پروژه‌های مشابه ثبت نام کنید و پروفایل خود را بسازید.

ورود با گوگل
یا
نام نباید خالی باشد.
نام خانوادگی نباید خالی باشد.

نیاز به استخدام فریلنسر یا سفارش پروژه مشابه دارید؟

سفارش پروژه مشابه

قادر به انجام این پروژه هستید؟

ثبت نام کنید

مهلت ارسال پیشنهاد قیمت برای این پروژه تمام شده است

سری به پروژه‌های مشابه بزنید

روش کار در پارس‌کدرز

به رایگان یک حساب کاربری بسازید

مهارت‌ها و تخصص‌های خود را ثبت کنید، رزومه و نمونه‌کارهای خود را نشان دهید و سوابق کاری خود را شرح دهید.

به شیوه‌ای که دوست دارید کار کنید

برای پروژه‌های دلخواه در زمان دلخواه پیشنهاد قیمت خود را ثبت کنید و به فرصت‌های شغلی منحصر به فرد دسترسی پیدا کنید.

با اطمینان دستمزد دریافت کنید

از زمان شروع کار تا انتهای کار به امنیت مالی شما کمک خواهیم کرد. وجه پروژه را از ابتدای کار به امانت در سایت نگه خواهیم داشت تا تضمین شودکه بعد از تحویل کار دستمزد شما پرداخت خواهد شد.

می‌خواهید شروع به کار کنید؟

یک حساب کاربری بسازید


بهترین مشاغل فریلنسری را پیدا کنید
رشد شغلی شما به راحتی ایجاد یک حساب کاربری رایگان و یافتن کار (پروژه) متناسب با مهارت‌های شما است.

پیدا کردن کار (پروژه)

تماشای دمو روش کار