پارس‌کدرز چگونه کار می‌کند؟

از پارس‌کدرز بیشترین بهره را ببرید و رویای کاری خود را زندگی کنید.

پارس‌کدرز خریداران یا کارفرمایان را به مجری‌ها /فریلنسرهای خبره‌ای متصل می‌کند که برای انجام پروژه آماده هستند.

انجام تکنیک تاپیک مدلینگ LDA بر روی تکست هایی که دسته بندی کرده ام.

دو سال پیش منتشر شده

تعداد بازدید: 553

کد پروژه: 309899


شرح پروژه

مقایسه ی تطبیقی ترجمه ی قرآن و متن حافظ برای ده کلمه ی منتخب شرح پروژه به این صورته

زمانی که جنگجویان عرب کشورهای دیگر را فتح کردند و خود را امپراتور ساختند، همه مردم را به اسلام ایمان آوردند و در داخل جامعه مقاومت زیادی به وجود آمد، به ویژه در اشراف قدیمی و جامعه عالی که جایگاه خود را در جامعه از دست دادند. جامعه جدید دو بخش بود، آنهایی که اسلام را پذیرفتند و تازه اشراف شدند و تازه مسلمان شدند و کاملاً از احکام اعراب تبعیت کردند، اما افراد زیادی مثل فردوسی، خیام، سهروردی و ابن سینا بودند که اینها را قبول ندارند. حاکمان جدید و معتقدند اسلام شکل جدیدی از استعمار است و باید با این تازه واردان مخالفت کنند. حافظ یکی از آنها بود، تفاوت اصلی او این بود که بر قرآن و زبان و فرهنگ عربی تسلط کامل داشت و در یکی از شعرهایش می گوید من قرآن را به 14 روش مختلف می شناسم که تدریس شده است. بنابراین بسیاری از مردم ایران معتقدند که دیوان حافظ قرآن فارسی است و برخی نیز دقیقاً مانند قرآن با آن رفتار می کنند. حافظ در لغت به کسی اطلاق می شود که تمام قرآن را در ذهن خود می شناسد. برخی او را به لسان الغیب می شناسند: یعنی کسی که اشعار او را مانند خود قرآن از خدا گرفته است.

در عین حال برخی از مؤمنان و دانشمندان مسلمان او را یک بت پرست یا زرتشتی یا کافر می دانند. می گویند حافظ بیشتر از چیزهایی که در اسلام حرام است مانند شراب و بت می گوید و همیشه از بزرگان دین شاکی است و آنها را به نفاق متهم می کند. می گویند او فردی معتقد به اندیشه های دینی قدیمی ایرانیان است و از الفاظ اسلامی به عنوان پوششی بر اندیشه های خود استفاده می کند و وقتی از خدای حضرت محمد (ص) و بهشت ​​و فرشتگان و انسان صحبت می کند مثال های زیادی می زنند.

از سوی دیگر، بسیاری از ایران شناسان مانند طباطبایی معتقدند که دیوان حافظ را باید به صورت یک شعر استعاری خواند و به معنای نهفته آن پی برد. و معتقدند که او افراد مذهبی بوده است. حافظ نامزد عرفان و ایدئولوژی و حکمت ایرانی بود. ایدئولوژی اصلی که او معتقد بود به مدرسه رند معروف است. رند در اشعار حافظ انسان کامل یا انسان برتر است و فردی است که افراط و تفریط نمی کند و گرچه به رستگاری می اندیشد، اما بزرگ ترین هدفش عبور سبک از این جهان است. رند حافظ نیز گرایش دینی دارد و آخرت را واقعی می داند اما از آن هراسی ندارد. گاه در خط شهود است و گاه در راه شک گام بر می دارد. او انسانی است که بین زهد و انفاق متناوب است.

در این پژوهش قرآن را کتاب اصلی اسلام یا فرهنگ عرب و دیوان حافظ را کتاب اصلی فرهنگ ایرانی می‌دانیم. در طول این تحقیق قصد داریم تفاوت این دو کتاب را بررسی کنیم و ببینیم که حافظ عمدتاً مخالف قرآن و اسلام است و یا طرفدار آن است. به همین دلیل تصمیم داریم چند کلمه و معانی مختلف آنها را در دو مجموعه با هم مقایسه کنیم. ما از ترجمه‌های انگلیسی برای هر دو متن استفاده می‌کنیم، زیرا اعضای تیم ما فقط انگلیسی را به طور مشترک می‌دانند، اگرچه در عین حال از ترجمه‌های فارسی و عربی برای درک متن استفاده می‌کنیم.

قرآن دارای 114 سوره و 6236 آیه است، از سوی دیگر حافظ در هر صفحه حدود 484 قصیده دارد. در این تحقیق باید هر سوره را با هر شعر حافظ مقایسه کنیم و ممکن است گاهی اوقات مشکل ایجاد کند زیرا تعداد کلمه هر سوره با هر شعر یکسان نیست، اما در مجموع هر دوی آنها حدود 500 صفحه است. اگر چه قرآن 580 است.

1 شراب

2 خدا

3 انسان رند یا انسان کامل

4 فرشته

5 بهشت

6 دین

7 جهنم

8 زندگی

9 مرگ

10 عشق

11 نفاق

12 شریعت

13 زن، دختر

14 شیطان، شیطان

15 قمار

16 نفر مست

17 ایمان

18 دعا کردن

مهارت ها و تخصص های مورد نیاز


بودجه

300,000 تومان تا 750,000 تومان

مهلت برای انجام

4روز

وضعیت مناقصه

بسته


درباره کارفرما

عضویت دو سال پیش

1 پروژه ثبت شده ،
0 پروژه در حال انجام ،
0 پروژه آماده دریافت پیشنهاد ،
نرخ پذیرش پیشنهاد 0%

برای پیدا کردن پروژه‌های مشابه ثبت نام کنید و پروفایل خود را بسازید.

ورود با گوگل
یا
نام نباید خالی باشد.
نام خانوادگی نباید خالی باشد.

نیاز به استخدام فریلنسر یا سفارش پروژه مشابه دارید؟

سفارش پروژه مشابه

قادر به انجام این پروژه هستید؟

ثبت نام کنید

مهلت ارسال پیشنهاد قیمت برای این پروژه تمام شده است

سری به پروژه‌های مشابه بزنید

روش کار در پارس‌کدرز

به رایگان یک حساب کاربری بسازید

مهارت‌ها و تخصص‌های خود را ثبت کنید، رزومه و نمونه‌کارهای خود را نشان دهید و سوابق کاری خود را شرح دهید.

به شیوه‌ای که دوست دارید کار کنید

برای پروژه‌های دلخواه در زمان دلخواه پیشنهاد قیمت خود را ثبت کنید و به فرصت‌های شغلی منحصر به فرد دسترسی پیدا کنید.

با اطمینان دستمزد دریافت کنید

از زمان شروع کار تا انتهای کار به امنیت مالی شما کمک خواهیم کرد. وجه پروژه را از ابتدای کار به امانت در سایت نگه خواهیم داشت تا تضمین شودکه بعد از تحویل کار دستمزد شما پرداخت خواهد شد.

می‌خواهید شروع به کار کنید؟

یک حساب کاربری بسازید


بهترین مشاغل فریلنسری را پیدا کنید
رشد شغلی شما به راحتی ایجاد یک حساب کاربری رایگان و یافتن کار (پروژه) متناسب با مهارت‌های شما است.

پیدا کردن کار (پروژه)

تماشای دمو روش کار