آیا حاضرید درآمد بالا توام با استرس داشته باشید؟

استرس در محیط کار طبیعی است. در واقع، به اندازه‌ای در نیروی کار امروز رایج است که به منظور افزایش آگاهی و کمک به مدیریت استرس، ماه آوریل به عنوان “ماه آگاهی از استرس” نامگذاری شده است.

به دلیل تعداد بالای افرادی که در محیط کار زیر فشار استرس هستند محقق‌ها در لینکدین تصمیم گرفتند که موضوع را دقیق‌‍تر بررسی و درک کنند

  • چه کسانی تحت تاثیر قرار می گیرند؟
  • چه چیزهایی بر آن تأثیر می گذارد؟ و این موضوع چه تاثیری روی رضایت شغلی دارد؟

تا راه حلی برای مدیریت بهتر استرس پیدا کنند و آن را با مخاطبان به اشتراک بزارند. نتیجه‌های بدست آمده واقعا هیجان انگیز است.

درآمد بالا برابراست با استرس بالا

در ابتدا، نگاهی به رابطه استرس و درآمد در محیط کار انداختیم. متوجه شدیم همزمان با افزایش درآمد سطح استرس افراد نیز افزایش پیدا می‌کند. در واقع 52% از متخصص‌ها شغل خود را استرس‌زا توصیف می‌کنند.

47% افراد با درآمد سالانه بین 35 تا 50 هزار دلار در محیط کار استرس را تجربه می‌کنند و این عدد در بین افرادی که درآمد بیشتری دارند افزایش پیدا می‌کند تا جایی که 68% درصد افراد با درآمد سالانه بالای 200 هزار دلار بیان کردند که استرس در محیط کار را تجربه می‌کنند.

به علاوه این موضوع ارتباطی با جنسیت ندارد و مردان و زنان تقریبا به صورت مساوی استرس را تجربه می‌کنند.

شغل‌های پردرآمد ممکنه استرس‌زا باشند، اما آیا رضایت بخش‌تر هم هستند؟

براساس نتیجه تحقیقات دریافتیم که افرادی که سالانه درآمد 50 هزار تا 75 هزار دلار دارند یا آمار 81% بیشترین رضایت شغلی را دارند و 26% از افرادی که سالانه درآمدی بالای 250 هزار دلار دارند از شغلشان راضی نیستند.

ارتباط درآمد با استرس و رضایت شغلی - اینفوگرافیک

 

برگرفته از وبلاگ لینکدین
جامعه آماری: حدود 1000 نفر از اعضای لینکدین در ایالات متحده که در حاضر مشغول به کار هستد.
امتیاز دهید

ارسال شده در 07 مرداد 1397

4 دیدگاه برای “آیا حاضرید درآمد بالا توام با استرس داشته باشید؟”

  • اره واقعا حرف شما کاملا درسته . معمولا شغل هایی که در امد بالایی دارند معمولا دارای استرس بیشتری هستند . من به شخصه که خواهان شغل با استرس زیاد نیستم

  • فکر می کنم فریلنسرهایی که به صورت فشرده و موازی کار می کنند ، به شدت استرس دارند.
    از روی احساسات و طرز صحبت و رفتار این افراد می شه فهمید که کار زیاد انجام می دهند.
    مثلا خیلی از این افراد ، سریع صحبت می کنند چون فکر می کنند زمان داره می گذره (فکر می کنم)
    بعد از انجام هر کار و پروژه، به جای استراحت ، روی پروژه رایگان کار می کنند 🙂 ( خیلی جالبه )
    کلا افراد منطقی هستند ( مخصولا برنامه نویسان ) و یه مقدار خشک و در کل حرف منطقی رو قبول دارند. ( عادی است چون توی زندگی فقط صفر و یک رو دیدند:) )
    بیشتر فریلنسرهایی که من باهاشون آشنا هستم و از دوستان هستند ، آخر هفته ها کوه می روند.

  • اگر دقت کنید اگر ما بخواهیم خودمون رو با دیگر کشور ها مقایسه کنیم (معلومه که سالی 75 هزار دلار (ماهی تقریبا 28 میلیون))حتما رضایت بخش است . ولی ما تو ایران زندگی می کنیم و در امد ها معمولا از این قیمت پایین تر است و خب اگر در آمد پایین تر باشه و استرس کم تر باشد خوبه ولی من به عنوان یک فریلنسر واقعا کار در زمینه شاید دارای استرس بالایی است و با صبوری کارفرما خیلی از این استرس ها کمتر میشه .

  • استرس همیشه همراه با شغل های پردآمد هست. ولی بحث اینکه در عالم فریلنس چقدر استرس آزار دهنده هست صحبت دیگه ای هست چون وقتی به عنوان فریلنسر کار می کنید میتونید محل کار خودتون انتخاب کنید و تا جایی که میشه از محل استرس حداقل دور باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *