نکاتی برای بهبود عملکرد مجریان

قبلا در مطلبی با عنوان نکاتی برای بهبود عملکرد خریداران توصیه هایی برای این عزیزان نوشته شد، اینبار قصد داریم بر اساس تجربه و مشاهده عملکرد مجریان (فریلنسرها)، توصیه هایی برای بهبود عملکرد این دسته از اعضا سایت را به اختصار بیان کنیم. توصیه ها به گونه ای است که رعایت آنها تاثیر مستقیمی بر رتبه و عملکرد شما خواهد گذاشت.

freelancer

1- گذاشتن آواتار برای حساب کاربری

بنا بر مطالعات انجام شده وجود یک تصویر مناسب برای حساب کاربری شما سبب ترغیب خریدار در انتخاب شما می شود. آواتارها جنبه ی انسانی تری به حساب کاربری شما داده و شانس شما را برای انتخاب شدن توسط خریدار بیشتر می کند. سعی کنید در محیط های حرفه ای همچون این سایت و سایت لینکداین از تصاویر واقعی (چهره خود) استفاده کنید. برای تغییر یا درج آواتار کلیک کنید.

 

2- مهارت های خود را مشخص کنید

در پارس کدرز امکان مشخص کردن صریح مهارت های یک مجری وجود دارد. استفاده از این ویژگی سبب می شود تا خریدار با یک نگاه از توانایی های شما آگاه شود. علاوه بر این با مشخص کردن مهارت های خود می توانید در وقت خود صرفه جویی کرده و با رفتن به صفحه نمایش پروژه های مرتبط با تخصص من صرفا درخواست هایی را مشاهده کنید که توانایی انجام آنها را دارید. پس اگر مهارت های خود را مشخص نکرده اید درنگ نکنید. همین الان این کار را با رفتن به این بخش انجام دهید.

 

3- پیگیری و  ارائه چند پیشنهاد به خریدار

خریدار باید مطمئن شود که مجری از توانایی لازم برخوردار است. این وظیفه مجری است که با طرح ریزی یک گفتگوی خوب و پیگیرانه خریدار را مشتاق به همکاری کند. بهتر است مجریان پس از ارائه پیشنهاد خود فعالانه پیگیر باشند و ابهامات خریداران را برطرف کنند. همیشه خود را یک خریدار تصور کنید، از خود بپرسید که چه چیزهایی یا چه افرادی اعتماد شما را جلب می کند. سعی کنید به یک پیشنهاد قیمت بسنده نکنید.

 

4- مجری ویژه شوید

از مزایای داشتن حساب کاربری ویژه می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • قرار گرفتن علامت مخصوص مجریان ویژه در کنار نام شما
  • افزایش شانس انتخاب شدن توسط خریداران
  • تمایز از مجریان غیر ویژه که باعث جلب توجه بیشتر خریداران خواهد شد
  • کاهش کارمزد به ۱۰ درصد

همین حالا برای ارتقاء حساب کاربری خود به حساب ویژه کلیک کنید.

 

5- قبل از شروع کار با خریدار هماهنگی کنید

بسیار پیش آمده که حاصل کار با توقعات خریدار یکسان نبوده و کار به داوری و مشاجره کشیده شده است. یکی از کارهای پسندیده که مانع از بروز اختلاف می شود گرفتن تاییده از خریدار پیش از شروع کار است. بدین صورت که به صورت خلاصه شرح دهید که در پایان چه چیزی به مشتری تحویل خواهید داد. این کار علاوه بر مزیت بر شمرده شده تصویر یک شخص حرفه ای را از شما در ذهن خریدار حک می کند. حتما قبل از شروع کار در مورد جنبه های مبهم کار از خریدار سئوال بپرسید. سئوال پرسیدن به هیچ وجه بر جنبه حرفه ای کار شما تاثیر ندارد.

 

6- قبل از گروگذاری وجه کار را آغاز نکنید

به هیچ عنوان پیش از گروگذاری وجه از جانب خریدار اقدام به شروع کار نکنید. خریدار موظف است وجه را گروگذاری کرده و سپس از شما بخواهد کار را انجام و تحویل دهید. هیچ بهانه ای پذیرفتنی نیست. وعده هایی همچون دادن پروژه های بعدی به شما، شراکت در کار، دادن چک و پرداخت به صورت اقساطی قابل اتکا نیستند.

 

7- خدمات خودتان را ارزان نفروشید!

بسیار پیش آمده که یک مجری صرفاً برای جلب نظر خریدار یک قیمت غیرواقعی و عجولانه پیشنهاد می دهد و در میانه کار و مواجه شدن با حجم کار دلسرد شده و خود و خریدار را آزرده خاطر می کند. قبل از پیشنهاد قیمت خوب فکر کنید و سپس قیمت دهید. وقت شما ارزشی بیشتر دارد. بخش زیادی از درخواست های داوری در پارسکدرز به دلیل همین هیجان کاذب مجریان و علی الخصوص مجریان تازه کار است.

 

8- قوانین سایت را مطالعه کنید.

اگر قوانین سایت را مطالعه نکرده اید هم اکنون زمان مناسبی برای این کار است. برای مطالعه قوانین سایت کلیک کنید.

 

4.8/5 - (78 امتیاز)

ارسال شده در 24 دی 1393

45 دیدگاه برای “نکاتی برای بهبود عملکرد مجریان”

  • با سلام و خسته نباشيد. چرا اكثر پروژه‌ها در تلگرام براي چندين بار تكرار مي‌شن و كلا تكراري خيلي زياده؟

  • سلام وقت بخیر
    جسارتا مبالغی که توسط مجری گروگذاری میشود چه موقع برگشته میشوند؟؟

  • با سلام
    برای انجام یک پروژه توسط مجری آیا باید مبلغی گرو گذاشته بشه؟ چقد و به چه صورت؟

    • در حالت عادی اجباری به گروگذاری وجه از سوی مجری وجود ندارد. مجری تنها در صورتی می بایست وجهی را گرو بگذارد که خریدار از ابتدا درخواست آن را داده باشد. به چنین وجهی ضمانت تخصص گفته می شود و معمولاً درصد
      اندکی از کل مبلغ پروژه است. هدف از این کار متعهد کردن مجری و افزایش سلامت پروژه است.

  • با سلام. در مورد گروگذاری وجه توسط خریدار، آیا خریدار می بایست تمام وجه رو گرو بگذارد؟ اگر ممکنه در مورد آن توضیح دهید. (اینکه فرمودین: ه هیچ عنوان پیش از گروگذاری وجه از جانب خریدار اقدام به شروع کار نکنید. ……. مجری طرح از کجا بفهمد که خریدار وجه رو گرو گذاشته؟!)

    • بله، برای پروژه ها با مبلغ کمتر از یک میلیون تومان کل مبلغ پروژه پیش از شروع به کار توسط خریدار گروگذاری میشود. مرحله پروژه با استفاده از نوار پیشرفت که در سمت چپ صفحه پروژه ها وجود دارد قابل مشاهده است.
      همچنین جزییاتی از قبیل زمان دقیق گروگذاری و … از طریق زبانه امور مالی در صفحه پروژه قابل مشاهده است.
      به علاوه این موارد از طریق ارسال رخداد در سایت و ارسال ایمیل به اطلاع مجری خواهد رسید.

  • من یک مجری هستم نحوه گرو گذاری وجه به چه صورت است ثبت مبلغ پروژه کجا باید انجام شود

  • سلام خسته نباشید
    قبلا پس از اتمام پروژه مجری می تونست قیمت پیشنهادی سایر مجریان را نیز ببینه. این امکان خیلی جالب بود هم برای مجری که کار را انجام داده بود که می تونست بفهمه یکدفعه قیمت خیلی پایینی برای کار پیشنهاد نداه باشه و اگر اینطور بود در پروژه های مشابه قیمت مناسبی پیشنهاد می ده و مجریانی که موفق نشدند پروژه مورد نظر را بگیرند نیز حدود قیمت دستشون می امد. لطفا این قسمت دوباره گذاشته بشه.

    • این ویژگی کماکان وجود دارد، منتها دیگران زمانی می توانند فهرست پیشنهادهای قیمت را مشاهده کنند که پروژه توسط خریدار پذیرفته شده باشد ( خاتمه یافته باشد).

  • سلام
    آیا من به عنوان مجری می توانم بعد از گرفتن یک پروژه برای صحبت بیشتر در مورد پروژه اطلاعات تماس را رد و بدل کنم ، یا خریدار این کار را انجام دهد. زیرا خیلی وقت ها اگر پروژه مبلغش زیاد باشه ، خریدار درخواست ارسال اطلاعات برای صحبت را دارد.
    خیلی ممنون.

    • در صورتی که خریدار تمایل داشته باشه که خارج از سایت با مجری در ارتباط باشه میتونه به پروژه برچست اعلان و آگهی بزنه.
      در مورد سایر پروژه‌ها به این دلیل که مکالمات موجود در بخش پیام‌ها به عنوان متمم بر قرارداد درخواست پروژه است بهتره تبادل پیام در سایت انجام بشه تا درصورت بروز مشکل و اختلاف قابل پیگیری باشه.
      کلیه این موارد در قوانین سایت توضیح داده شده. در صورت وجود هرگونه سوال میتونید با بخش پشتیبانی سایت در ارتباط باشید.

  • سلام من بعنوان یک مجری مبلغی رو برای یک پروژه بعنوان ضمانت تخصص گذاشته بود و در نیمه های پروژه خریدار از من خواست که از ادامه پروژه دست نگه دارم تا اطلاعات جدید پروژه به دستش برسه. حتی بعد از پایان مهلت انجام پروژه خریدار اطلاعات جدیدی مبنی بر ادامه پروژه برای من نفرستادو پروژه توسط پارس کدرز به صورت خودکار لغو شد. الان نمیدونم مبلغ ضمانت من چه شد و در لیست موجودی ها هم ذکر نشده هست. تکلیف چیست؟

  • سلام،ببخشید اگر کارفرما از پذیرش کار خود داری کنه و تایم پروژه تموم بشه چه اتفاقی میفته 😑
    و اینکه راهی برای پاداش دادن به مجری وجود داره ؟

    • بر اساس قوانین سایت کارفرما پس از تحویل کار از سمت مجری تا 72 ساعت مهلت بررسی داره و اگر از سمت کارفرما اقدامی صورت نگیره مجری می تونه درخواست داوری بده.

      امکان پرداخت پاداش هم وجود داره و آموزش اون اینجا هست:
      https://parscoders.com/help/8

  • سلام ببخشيد براي ترجمه متن من بعنوان مجري بايد متنهاي ترجمه شده را كجا بفرستم ايا نرم إفراز خاصي نياز است لطفا راهنمايي بفرماييد

    • اگر مشخص شود که مجری مقصر نیست یا لغو پروژه به صورت توافقی باشد ضمانت تخصص مجری به مجری بازپس داده می شود. البته در پروژه هایی که به داوری می رود این نظر داور است که تعیین کننده خواهد بود.

  • سلام
    چرا گزینه امکان استفاده از ربات تلگرام برای مجری جهت دیدن پذیرفته شدن ‍‍پیشنهاد موجود نیست؟

  • سلام
    در مورد پروژه هایی که اعلام میشه رزومه باید برای خریدار ارسال بشه،،آیا مجری مجاز به ارسال فایل رزومه تصویری بدون اطلاعات تماس در قسمت ارسال پیشنهاد هست؟؟؟

    • درحالت عادی و پروژه های معمولی ارسال نمونه کارها کفایت می کنه.
      البته اگر پروژه برچسب “آگهی استخدام” داشته باشه ارسال هر نوع فایلی مجاز هست.

  • ببخشید من دوتا پروژه انجام دادم که هردوتاشون رو کارفرماها بهم امتیاز ۱۰ دادند. چرا میانگین امتیازم کمتر از ده هستش؟

  • سلام وقت بخیر
    از کجا باید متوجه بشیم که پیشنهادمون تایید شده ; لطفا راهنماییم کنین

    • هر زمان که پیشنهاد شما پذیرفته بشه یک ایمیل آگاه ساز برای شما ارسال میشه. در کنارش داخل خود سایت هم یک اعلان (زنگ بالا سمت چپ سایت) برای شما ثبت میشه.

  • باسلام و وقت بخیر
    ممنون از شما بابت ایجاد چنین فرصتی مخصوصا برای ما فریلنسرها
    جسارتا من یک مورد رو متوجه نشدم و آن هم این هست که در صورت تایید کارفرما برای انجام پروژه، کرکسیون های احتمالی چگونه میباشد، همانطور که مستحضرید برخی از کارفمایان نمونه کار میخواهند و درمورد شرایط و سلیقه ی خودشان چیزی نمیگویند و با توجه به پیشنهاد ها انتخاب میکنندما به عنوان مجری چگونه میتوانیم ارتباط بگیری؟و اینکه بعداز پرداخت وجه، چگونه به مجری واریز خواهد شد.

  • سلام
    بخشی که میخوام عکس نمایه انتخاب کنیم مشکل داره و لحظه اخر عکس انتخاب نمیشه

  • سلام میخام قیمت انجام پروژه ها مثلا تایپ یا فرمول نویسی یا درست کردن پاورپوینت برام ارسال بشه

  • سلام
    چطور پیشنهادمون رو پیگیری کنیم؟ یعنی روی ویرایش پیشنهاد بزنیم و متن جدید پیشنهاد رو جایگزین پیشنهاد قبلی کنیم؟

    • زمانی که کارفرما پاسخی در قبال پیشنهاد شما ارسال کند یا آن را بپذیرد برای شما یک آگاه ساز ایمیلی ارسال می شود. همچنین در سایت و از بخش نوتیفیکیشن ها (زنگوله بالا) نیز یک پیام به نشان موردی جدید دیده خواهد شد.
      گذشته از این شما به صورت دستی هم می توانید به بخش گفتگوی خود با کارفرما رجوع کنید و اگر پاسخی از سمت ایشان ثبت شده بود آن را تماشا کنید.

      چنانچه نیاز به راهنمایی بیشتر دارید یک تیکت پشتیبانی در سایت ثبت کنید یا از بخش گفتگو (چت) با پیشتیبانی صحبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *