کارمندان شغلشان را رها نمی‌کنند، مدیرشان را رها می‌کنند

در یک محیط کار نیازی نیست که کارمندان با مدیرشان دوست باشند، اما باید بتوانند با هم ارتباط برقرار کنند. حضور پررنگ مدیر و مداخله در امور کارمندان می‌تواند موجب نارضایتی شود. مدیر جهت و بازخورد می‌دهد، در جلسات رو در رو با پرسنل زمان صرف می‌کند و کارمند را به جهاتی دیگر هدایت می‌کند. داشتن یک ارتباط ناکارآمد با مدیر، سطح مشارکت، اعتماد به نفس و حس تعهد کارمندان را تضعیف می‌کند. منابع متعددی بیان کردند که مدیر بد دلیل اصلی استعفای کارمندان است.

بهترین راه برای نگه‌داشتن کارمندان خوب این است که بدانید در ذهن آن‌ها چه می‌گذرد. آیا از شغلشان راضی هستند؟ آیا نیاز آن‌ها به چالش، حس تعلق و کار معنادار پاسخ داده می‎شود؟ آیا به نیاز آن‌ها به ارتباط، حل مسئله، بازخورد گرفتن و شناخت از طرف مدیرشان پاسخ داده می‌شود؟

نتیجه نظرسنجی - مدیر بد

نتیجه نظرسنجی از کاربران پارسکدرز در شبکه های اجتماعی در مورد میزان رضایت از مدیرانشان نشانگر این بود که در این جامعه آماری 45% از افراد کاملا از مدیر خود ناراضی هستند و 19% از آن‌ها تنها در بعضی از مواقع از مدیر خود رضایت دارند. این نتایج نشان دهنده درصد بالای نارضایتی افراد از مدیرانشان و در نتیجه نارضایتی‌ آ‌ن‌ها از شغلشان است.

در فضای فریلنسینگ اولین و مهترین علت نارضایتی کارمندان، یعنی مدیریت ناکارآمد وجود ندارد و خود شخص با توجه به پروژه و مهلت در نظر گرفته شده برای آن، برنامه‌ریزی می‌کند و کارها را به انجام می‌رساند. همچنین سایر عوامل از جمله عدم هماهنگی درآمد با حجم کار و … به دلیل اینکه خود شخص پروژه‌ها را انتخاب می‌کند و خود در مورد پیشنهاد قیمت تصمیمگیری میکند، وجود ندارد.


فهرست پروژه‌ها

امتیاز دهید

ارسال شده در 30 دی 1396

2 دیدگاه برای “کارمندان شغلشان را رها نمی‌کنند، مدیرشان را رها می‌کنند”

  • باسلام به علت عدم تناسب پست مورد تصدی مدیر مربوطه با مدرک تحصیلی و حتی نداشتن تخصص و تجربه کاری در این زمینه موجب بحران در محیط کار و نویزهای منفی و کاهش انرِژی کارمندان آن قسمت می گردد.ای کاش مدیرانی که در زمینه های پست مورد تصدی مقالات – کتاب – مصاحبه در کنفرانس ها و دانشگاههای معتبر را داشته اند را در اولویت این پست قرار می دادند تا نتیجه ای بهتر واصل گردد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *