گوگل چگونه کار می‌کند؟

یکی از کتاب‌های خوب و مفید برای افرادی که به داستان‌های موفقیت علاقه‌مند هستند و در حوزه فناوری اطلاعات و استارتاپ‌ها فعالیت می‌کنند “گوگل چگونه کار می‌کند” است.

در این کتاب نویسندگان آن اریک اشمیت و جاناتان روزنبرگ دو تن از مدیران ارشد گوگل، از ابتدای شکل گیری و رشد موتور جستجوی گوگل و همچنین سایر ایده های بزرگ و خلاقانه‌شان صحبت می‌کنند.

گوگل

بخشی از پیشگفتار این کتاب به زبان لری پیج، شریک‌ موسس و مدیر عامل گوگل:

Larry-Page“آن وقت ها که برای اولین بار به آینده ی خودم فکر میکردم، یعنی وقتی که خیلی جوان بودم،تصمیم گرفتم یا استاد دانشگاه بشوم یا برای خودم شرکتی تاسیس کنم. احساس می کردم با هر یک از این دو انتخاب، تا حد زیادی استقلال خواهم داشت و آزاد خواهم بود که از ابتدا به اصول و قوانین دنیای واقعی فکر کنم تا این که مجبور باشم تفکر حاکم و متداول را بپذیرم. همانطور که اریک و جاناتان در کتاب گوگل چگونه کار می کند توضیح می دهند، سعی ما بر این بود تا این استقلال فکری را تقریبا در تمام کارهایی که در شرکت گوگل انجام می دهیم، داشته باشیم. همین امر، عامل اصلی بزرگترین دست‌آوردهای ما و البته، بعضی از شکست های بسیار بزرگمان بود. در واقع، شروع از اصول پایه همان چیزی بود که گوگل را به حرکت در آورد. یک شب خوابی دیدم؛ واقعا! و وقتی بیدار شدم به فکر فرو رفتم… چه می‌شد اگر می‌توانستیم تمام وب را دانلود کنیم و فقط لینک‌ها را نگه داریم؟ خیلی سریع یک قلم برداشتم و با عجله جزییات را روی کاغذ آوردم تا ببینم آیا این کار واقعا امکان‌پذیر هست یا نه. آن زمان، ایده‌ی ایجاد یک موتور جست‌وجو حتی در رادار ذهنی من هم نمی‌گنجید. تنها کمی بعد بود که دریافتیم رتبه‌بندی صفحه‌های وب بر اساس لینک‌های‌شان می‌تواند به نتایج بسیار بهتری برای جست‌وجو بیانجامد.”

این کتاب علاوه بر اینکه توضیح می‌دهد که گوگل از زمانی که تنها یک ایده بود تا تبدیل شدن به پرارزشترین شرکت حوزه فناوری چه مراحلی را طی کرده است، شما را با مدل‌های ذهنی افراد موفق نیز آشنا می‌کند.
 

نسخه چاپی این کتاب را می‌توانید از اینجا خریداری کنید یا اگر مثل من طرفدار کتاب‌های صوتی هستید، نسخه صوتی آن را از اینجا تهیه کنید.

 

امتیاز دهید

ارسال شده در 05 مرداد 1395

یک دیدگاه برای “گوگل چگونه کار می‌کند؟”

  • بطور قاطع ميتوان گفت گوگل بزرگترين اختراع قرن بود كه در اختيار بشر گذاشته شد، كه هويت افراد را براحتي ميتوان جستجو كرد، بدون اينكه لطمه اي به حريم خصوصي شان زده شود،،،!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *