7 دلیل که چرا باید محصول رایگان عرضه کنیم

پیش از این در مورد مارکت پارسکدرز و ویژگی‌های آن صحبت کردیم. یکی از بخش‌های این فروشگاه فایل، بخش محصول رایگان است. اما این سوال پیش می‌آید که چرا باید محصولی را به صورت رایگان عرضه کنیم و این کار چه سودی می‌تواند برای ما داشته باشد.

طبیعی است که بی میل باشید که محصول خود یا بخشی از آن را به صورت رایگان عرضه کنید. با خود فکر می‌کنید، آن محصول جز بهترین کارهای شما است، زمانی برای تولید آن صرف شده است، بسیار ارزشمند است و باید قادر باشد که ارزش خود را اثبات کند، پس چرا باید آن را به صورت رایگان عرضه کنید؟

اگر عرضه محصول به صورت رایگان هوشمندانه و در جای درست باشد، می‌تواند ارزش‌های زیادی ایجاد کند. در زیر توضیحاتی در این باره که چطور محصولات رایگان می‌توانند مانند یک ابزار قدرتمند بازاریابی عمل کنند را بیان‌ می‌کنیم.

7 دلیل که چرا باید محصولی را به صورت رایگان عرضه کنیم

نام شما را گسترش می‌دهد.

زمانی که محصولی را به صورت رایگان عرضه می‌کنید سطح آگاهی از برند خود را در میان مخاطبانتان گسترش می‌دهید. بهترین استفاده از محصولات رایگان را داشته باشید، آن را در دسترس بازار هدف خود قرار دهید و اجازه دهید آن‌ها برند شما را با سایرین در گروه‌های دوستیشان در میان بگذارند.

به نظر شما آیا کسی هست که محصول رایگان را دوست نداشته باشد و از استفاده نکند؟

 

سخاوتمندی شما را نشان می‌دهد.

ارائه محصول به صورت رایگان نشان می‌دهد که شما سخاوتمند هستید. شما محصولی را به صورت رایگان عرضه می‌کنید بدون اینکه چیزی بدست آورید. شما توقع بازخورد مستقیم ، گرفتن هزینه یا فروش درآینده ندارید – شما فقط به مشتری‌ها اعتماد می‌کنید تا از محصول شما استفاده کنند و خودشان قضاوت کنند.

 

بازخورد می‌گیرید.

ممکن است که شما توقع بازخورد گرفتن نداشته باشید، اما این به آن معنی نیست که بازخوردی دریافت نخواهید کرد. می‌توانید تعداد دانلودهای محصولتان و نظراتی که در مورد آن داده می‌شود را بررسی کنید شما حتی میتوانید نظرات را با سایرین به اشتراک بگذارید، و برای ارتقای سطح آگاهی از برندتان از آن استفاده کنید.

 

محصولتان را توسط مشتریان بالقوه تان تست می‌کنید.

زمانی که درحال انجام یک سری آزمایشات برای ساخت محصول جدیدتان هستید، ممکن است بخواهید قبل از نهایی کردن جزئیات محصول، نمونه‌ای از آن را برای بازارهدفتان تولید کنید. پس از آن می‌توانید بر اساس بازخوردهایی که گرفتید اقدام به تکمیل محصول نهایی کنید.

 

مشتری‌ها را ترغیب به خرید می‌کنید.

زمانی که شما محصولی را خودتان ساخته‌اید و نمونه‌ای از کار شما یا تیم شما است را به صورت رایگان ارائه می‌کنید کیفیت و ویژگی های خاص تیم تان را در آن محصول به مخاطبتان نشان می‌دهید . این حس آشنایی با شما و محصولتان در آینده موجب فروش محصول می‌شود.

 

محصولات خود را تبلیغ می‌کنید.

همیشه نیاز نیست که کل محصول را به صورت رایگان عرضه کنید. گاهی می‌توانید با ارائه بخش کوچک شده اما مفید از یکی از محصولاتتان به صورت رایگان از مزایای ارائه محصول به صورت رایگان بهره‌مند شوید و با نشان دادن ویژگی‌ها و جزئیات آن محصول به مشتری آن را ترغیب به خرید آن محصول خاص یا خرید محصول در آینده کنید.

 

اعتمادی که به خود و محصولاتتان دارید را نشان می‌دهید.

اگر شما تمایل دارید که محصولتان را به صورت رایگان عرضه کنید، این نشان می‌دهد که شما توقع دارید تنها بازخورد مثبت از آن بگیرید. تیم‌هایی که اعتماد به نفس کافی ندارند به ندرت تمایل دارند که از گروهی از مردم بخواهند آزادانه در مورد آنها نظر بدهند و از آنها بشنوند که محصولشان را دوست ندارند.



آیا محصول رایگانی دارید؟ تماس بگیرید.

امتیاز دهید

ارسال شده در 10 آذر 1394

یک دیدگاه برای “7 دلیل که چرا باید محصول رایگان عرضه کنیم”

  • خیلی مطلب مغید و اموزنده ای بود
    واقعا هم همینطور هست شاید دیدن محصول ارزان اینده بهتری رو واسه شخص رقم بزنه که سفارشات زیادی رو حاصل کنه
    ممنون از پست خوبتون و به اشتراک گذاشتن مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *