معرفی بهترین نرم‌افزارهای ادیت فیلم

با پیشرفت دوربین‌های فیلم‌برداری، شاهد کیفیت بالای تصویر در این دوربین‌ها هستیم و ازاین‌رو، یافتن بهترین نرم افزارهای ادیت فیلم اهمیت زیادی دارد. برای اینکه فیلم‌های ضبط‌شده را به بهترین صورت ویرایش کنید، نیاز به یک نرم افزار حرفه‌ای خواهید داشت. در چند سال اخیر، پیشرفت کیفیت فیلم‌برداری در دوربین گوشی‌های هوشمند نیز بسیار چشمگیر بوده و به همین جهت، اپلیکیشن‌های زیادی برای ادیت فیلم برای گوشی‌ها منتشر شده است. در دنیایی که هرروزه تعداد زیادی نرم افزار در زمینه‌های مختلف منتشر می‌شود، یافتن یک نرم افزار خوب برای ویرایش یا ادیت فیلم، شاید کمی سخت به نظر برسد.

در این مطلب، به معرفی بهترین نرم افزارهای ادیت فیلم خواهیم پرداخت. اگر به فیلم‌برداری و ویرایش فیلم علاقه‌مندید، توصیه می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

بهترین نرم افزارهای ادیت فیلم برای ویندوز

نرم افزارهای ادیت فیلم در نسخه ویندوز، دارای بیشترین امکانات هستند. برای اینکه حداکثر کنترل را روی فیلم موردنظر خود داشته باشید و تمامی جنبه‌های آن را دستخوش تغییر قرار دهید، بهتر است از نرم افزارهای ادیت فیلم ویندوز استفاده کنید.

اکثر افراد برای کارهای مختلفی مانند ساخت تیزر یا تبلیغات، تدوین فیلم و سریال و ویرایش ویدیو برای شبکه‌های اجتماعی به دنبال بهترین نرم افزار تدوین فیلم هستند. نرم افزارهایی که در این بخش معرفی خواهیم کرد، به‌طور حتم جوابگوی نیاز شما در هر زمینه‌ای هستند. تنها لازمه تهیه یک فیلم باکیفیت توسط این نرم افزارها، آشنایی با محیط نرم افزاری آن‌ها است تا به بهترین شکل از تمامی امکانات آن‌ها استفاده کنید.

نرم افزار ادوب پریمیر Adobe Premiere

اگر کمی با دنیای ویرایش و تدوین فیلم آشنا باشید، مطمئناً نام برنامه ادوب پریمیر را شنیده‌اید. این برنامه یکی از بهترین نرم افزارهای ادیت فیلم و یکی از اولین انتخاب‌های هر تدوینگر و ویرایشگر حرفه‌ای است. به افرادی که زمان کافی برای یادگیری کار با یک ویرایشگر فیلم را دارند، توصیه می‌کنیم نرم افزار ادوب پریمیر را انتخاب کنند.

پریمیر از خانواده نرم افزارهای ادوبی است و به همین خاطر به‌راحتی با بقیه نرم افزارهای این خانواده ارتباط برقرار می‌کند. استفاده از فناوری GPU باعث شده تا بدون استفاده از رندرینگ، نتایج ویرایش‌های خود را مشاهده کنید.

از دیگر امکانات ویژه این نرم افزار قدرتمند می‌توان به قابلیت انجام چند پروژه به‌صورت هم‌زمان، پشتیبانی از تعداد زیادی فرمت ویدئویی، تصویری و صوتی، قابلیت ویرایش فیلم‌های 4K، قابلیت ادیت فیلم‌های واقعیت مجازی یا VR و 360 درجه و رابطه کاربری بهینه‌شده به همراه امکان شخصی‌سازی اشاره کرد. تمامی موارد ذکر شده تنها بخش کوچکی از امکانات این نرم افزار بسیار قدرتمند را شامل می‌شود.


بیشتر بخوانید: موشن گرافیک چیست و چه کاربردی دارد؟


نرم‌افزار ادوب پریمیر برای ادیت فیلم

نرم افزار ادوب افتر افکت Adobe After Effects

نرم افزار دوم این لیست نیز متعلق به خانواده بزرگ و معروف ادوبی است. چنانچه قبلاً هم گفتیم، یکی از برتری‌های نرم افزارهای این خانواده قابلیت برقراری ارتباط با دیگر نرم افزارها است. افترافکت یکی از بهترین نرم افزارها در زمینه ویرایش و طراحی انیمیشن و جلوه‌های ویژه شناخته می‌شود. یقیناً تابه‌حال شاهد یکی از ویدیوهای ساخته شده با این نرم افزار بوده‌اید. دلیل علاقه اکثر افراد مبتدی تا حرفه‌ای به نرم افزارهای خانواده ادوبی، راحتی کار با این نرم افزارها است؛ به‌نحوی‌که حتی افراد مبتدی نیز می‌توانند بسته به دانش خود، با این نرم افزار به ویرایش و طراحی بپردازند.

امکان طراحی انیمیشن‌ها و تصاویر متحرک با استفاده از قابلیت‌های بسیار زیادی در محیط کاربری ادوب افترافکت گنجانده شده است. علاوه بر ساخت انیمیشن، افترافکت برای طراحی و ساخت جلوه‌های ویژه نیز به کار گرفته می‌شود. ترکیب قابلیت‌های متنوع در چند زمینه مختلف باعث شده تا ادیتورها و طراحان انیمیشن به نرم افزار ادوب افترافکت علاقه زیادی پیدا کنند.

از قابلیت‌های کاربردی و ویژه این نرم افزار می‌توان به قابلیت Timeline editing هنگام ویرایش، امکان لایه‌بندی اعمال (مانند نرم افزار ادوب فوتوشاپ)، وجود تعداد زیادی از افکت‌ها، رندر بسیار باکیفیت، مشاهده پیش‌نمایش، قابلیت طراحی اشکال متحرک به صورت 2 و 3 بعدی، هماهنگی با فایل‌های سه بعدی طراحی شده توسط سایر نرم افزارها و ساخت انیمیشن برای صفحات وب اشاره کرد. استفاده از برنامه ادوب افتر افکت برای طراحی و ساخت انیمیشن‌های سه بعدی، چندان توصیه نمی‌شود.

نرم‌افزار ادوب افتر افکت برای ادیت فیلم


بیشتر بخوانید: رابط کاربری گرافیکی یا GUI چیست؟


نرم افزار کورل ویدئو استودیو Corel Video Studio Ultimate

اگر به تازگی قدم در راه ویرایش و ادیت فیلم گذاشته‌اید، نرم افزار کورل ویدئو استودیو بهترین گزینه برای شما است. محیط ساده و بهینه شده این نرم افزار، قابلیت ادیت فیلم را برای افراد تازه‌کار بسیار راحت می‌کند؛ اما قابلیت ذکر شده به این معنی نیست که کورل ویدئو استودیو تنها برای افراد مبتدی مناسب است.

کورل ویدئو استودیو دارای جزئیات و ویژگی‌های بسیاری است که به‌مرورزمان و کار با این نرم افزار، به آن‌ها پی خواهید برد. بسیاری از افراد حرفه‌ای در زمینه ادیت فیلم، کورل ویدئو استودیو را به عنوان بهترین نرم افزار ویرایش فیلم برای شروع کار نام می‌برند که در ادامه نیز می‌توانید به صورت حرفه‌ای از این نرم افزار استفاده کنید.

از قابلیت‌های ویژه نرم افزار کورل ویدئو استودیو می‌توان به رندر پرسرعت، پشتیبانی از کیفیت 4K و فیلم‌های 360 درجه، امکان اضافه‌کردن جلوه‌های ویژه به‌صورت آنی، امکان اجرا بر روی سخت‌افزارهای ضعیف‌تر و قابلیت سریع یادگیری برنامه به سبب محیط کاربری ساده اشاره کرد.

نرم‌افزار کورل ویدئو استودیو برای ادیت فیلم

نرم افزار فیلمورا Filmora

نرم افزار فیلمورا بدون شک یکی از بهترین نرم افزارهای ادیت فیلم است و حجم بسیار کمتری نسبت به دیگر برنامه‌های معرفی‌شده دارد. ادیت فیلم با استفاده از نرم افزار فیلمورا بسیار ساده است و افراد مبتدی نیز می‌توانند از این نرم افزار برای ویرایش فیلم استفاده کنند.

حجم کم و بهینه نرم افزار فیلمورا باعث شده تا این نرم افزار بر روی کامپیوترهای ضعیف و نه چندان قدرتمند نیز به‌راحتی قابل‌اجرا باشد. نکته جالبی که در مورد این قابلیت وجود دارد، امکان ویرایش و رندر فیلم‌های رزولوشن بالا، بدون افت کیفیت بر روی سیستم‌های ضعیف است. با نصب نرم افزار فیلمورا، شاهد تعداد زیادی قابلیت کاربردی و کارآمد خواهید بود. فیلمورا برای افراد حرفه‌ای و ویرایش فیلم‌های مهم یا پروژه‌های بزرگ توصیه نمی‌شود و بهتر است از نرم افزارهای جایگزین و حرفه‌ای‌تر استفاده کنید.

از قابلیت‌های ویژه نرم افزار فیلمورا می‌توان به پشتیبانی از فیلترها و افکت‌های آماده زیاد، قابلیت ویرایش صوتی تا حد خوب و امکان ویرایش چند ویدیو به‌صورت هم‌زمان اشاره کرد.

نرم‌افزار فیلمورا برای ادیت فیلم

نرم افزار Windows Movie Maker

از ساده‌ترین نرم افزارهای ویرایش فیلم، می‌توان نرم افزار Windows Movie Maker را مثال زد. این نرم افزار در سال 2000 معرفی‌شده و افرادی که از نسخه‌های قدیمی ویندوز استفاده کرده‌اند، به‌طور حتم با این نرم افزار آشنایی دارند. Windows Movie Maker به‌صورت پیش‌فرض بر روی ویندوزهای قدیمی وجود داشت و افراد برای ویرایش و ترکیب ویدیوها از این نرم افزار استفاده می‌کردند.

اگر نمی‌خواهید به‌صورت حرفه‌ای به ویرایش فیلم و تصویر بپردازید، Windows Movie Maker بهترین نرم افزار ویرایش فیلم برای شما است. با این نرم افزار می‌توانید در عرض چند دقیقه تصاویر خود را به فیلم تبدیل کنید یا فیلم‌های خود را با یکدیگر ترکیب کرده و بر روی آن‌ها ویرایش انجام دهید.

از قابلیت‌های کاربردی این نرم افزار می‌توان به‌ سرعت بالای آن در ساخت فیلم، امکان افزودن فایل‌های صوتی به ویدیو، قابلیت استفاده از افکت‌ها و فیلترها، امکان اشتراک‌گذاری ویدیو نهایی بر روی شبکه‌های اجتماعی و قابلیت افزودن متن و ایجاد تغییرات ابتدایی بر روی فیلم اشاره کرد.

نرم‌افزار Windows Movie Maker برای ادیت فیلم

بهترین نرم افزارهای ادیت فیلم برای گوشی

با گسترش استفاده از شبکه‌های اجتماعی، اکثر افراد به دنبال بهترین نرم افزار تدوین فیلم هستند. برای ادیت فیلم برای صفحه شخصی و برای ویرایش و تدوین فیلم تبلیغاتی و صفحه بلاگری خود می‌توانید از طیف وسیعی از نرم افزارهای منتشر شده برای گوشی بهره بگیرید.

هرچند این نرم افزارها، قابلیت و کیفیت نرم افزارهای تحت ویندوز را ندارند، اما برای ویرایش سریع ویدئوها بسیار کاربردی هستند. برای تهیه و ویرایش ویدیو برای شبکه‌های اجتماعی، به‌طور حتم این نرم افزارها کارآمد خواهند بود.

اپلیکیشن InShot

برای افراد مبتدی و نه‌چندان حرفه‌ای، اپلیکیشن InShot بهترین نرم افزار ویرایش فیلم خواهد بود. این نرم افزار دارای محیط کاربری بسیار ساده‌ای است که امکان تدوین فیلم را برای کاربران راحت می‌کند. این نرم افزار علاوه بر قابلیت ویرایش فیلم، امکان ترکیب تصاویر و ویرایش آن‌ها را نیز برای کاربران فراهم می‌کند.

این نرم افزار ساده و کم‌حجم، قابلیت‌ها و ویژگی‌های خوبی دارد و باعث شده ویرایش و تدوین فیلم‌های ساده به‌وسیله آن، بسیار راحت انجام شود. از قابلیت‌های ویژه و کاربردی InShot می‌توان به وجود افکت‌ها و فیلترهای زیاد، امکان افزودن فایل‌های صوتی از طرق مختلف، کنترل وسیع بر روی ویژگی‌های تصویر، خروجی گرفتن از فایل‌ها با چند فرمت و کیفیت مختلف و قابلیت اضافه‌کردن متن به ویدیو اشاره کرد.

 

اپلیکشن InShot برای ادیت فیلم

اپلیکیشن KineMaster

KineMaster یکی از نرم افزارهای رایگان برای ویرایش و ادیت فیلم در گوشی است. امکانات کاربردی و محیط کاربری بهینه، این نرم افزار را به بهترین نرم افزار تدوین فیلم تبدیل می‌کند. KineMaster جزو نرم افزارهایی است که مدت‌زمان زیادی از عرضه آن می‌گذرد، اما این نرم افزار با به‌روزرسانی‌های مختلف توانسته همچنان به‌عنوان یکی از بهترین نرم افزارهای ویرایش فیلم به کار خود ادامه دهد.

این نرم افزار تمامی امکاناتی که از یک اپلیکیشن ادیت فیلم در گوشی انتظار می‌رود را داراست. قابلیت ویرایش به‌صورت فریم به فریم ویدئوها و افزودن ویژگی‌های مختلف، با استفاده از لایه، نرم افزار KineMaster را بسیار ویژه می‌کند. از دیگر قابلیت‌های کاربردی این نرم افزار می‌توان به وجود فونت‌های متنوع برای افزودن متن، قابلیت ساخت انیمیشن، امکان جدا کردن صدا از فیلم، قابلیت استفاده از امکانات پرده سبز و قابلیت فیلم‌برداری و عکاسی از درون برنامه اشاره کرد.

اپلیکشن KineMaster برای ادیت فیلم

اپلیکیشن ادوب پریمیر راش Adobe Premiere Rush

برنامه ادوب پریمیر راش یکی از بهترین نرم افزارهای ادیت فیلم برای یوتیوبرها و بلاگرها است. نسخه حرفه‌ای‌تر و کامل‌تر این نرم افزار که پیش‌تر معرفی کردیم، ادوب پریمیر نام دارد. ادوب پریمیر راش به گفته خود ادوبی، برای فیلم‌سازان آنلاین عرضه شده است. انجام کارهای موشن‌گرافیکی و تنظیم ویژگی‌های صوتی به وسیله این نرم افزار امکان‌پذیر خواهد بود.

ادوبی سعی کرده تا تعدادی از نقاط مثبت و کاربردی نرم افزارهای خانواده ادوب، مانند پریمیر، Audition و افتر افکت را در برنامه ادوب پریمیر راش قرار دهد. این برنامه علاوه بر سیستم‌عامل iOS و اندروید، برای کاربران ویندوز و دسکتاپ نیز عرضه شده است. تمامی قابلیت‌هایی که برای ساخت ویدیوهای مناسب شبکه‌های اجتماعی نیاز دارید را ادوب پریمیر راش در اختیار شما قرار می‌دهد.

از قابلیت‌های ویژه این برنامه می‌توان به قابلیت فیلم‌بردای از طریق برنامه، وجود قابلیت درگ و دراپ به جهت آسان‌تر شدن ویرایش، اشتراک‌گذاری پروژه‌ها برای دستگاه‌های دیگر، هماهنگ کردن سایز فایل‌ها بسته به شبکه اجتماعی انتخاب شده، قالب‌ها، افکت‌ها و فیلترهای آماده و متنوع در کنار امکان افزودن جلوه‌های ویژه اشاره کرد.

اپلیکشن ادوب پریمیر راش برای ادیت فیلم

جمع‌بندی: بهترین نرم افزار تدوین فیلم

به طور حتم تمامی نرم افزارهای معرفی‌شده، جزو بهترین نرم افزارهای ادیت فیلم هستند. بسته به مهارت، نوع کاربری و دستگاه مورداستفاده گزینه‌هایی متنوعی برای انتخاب دارید. اگر تحت سیستم‌عامل ویندوز فعالیت می‌کنید و مهارت کافی در ویرایش فیلم ندارید، نرم افزار فیلمورا، بهترین انتخاب است. اگر مهارت کافی برای تدوین و کار کردن با نرم افزارهای مختلف را دارید، به طور حتم نرم افزار ادوب پریمیر نظر شما را جلب خواهد کرد.

برای گوشی‌های هوشمند نیز طیف وسیعی از نرم افزارهای ویرایش ویدیو وجود دارد که برنامه InShot، یکی از بهترین نرم افزارهای این دسته است؛ با این نرم افزار می‌توانید کارهای زیادی در زمینه ویرایش و تدوین ویدئو انجام دهید. اگر به ساخت ویدئو برای شبکه‌های آنلاین نیز علاقه دارید، نرم افزار ادوب پریمیر راش را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال شده در 08 اسفند 1400

4 دیدگاه برای “معرفی بهترین نرم‌افزارهای ادیت فیلم”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *