پردرآمدترین مشاغل فریلنسری

کار کردن به‌عنوان فریلنسر محبوبیت زیادی دارد؛ چراکه بدون وابستگی به سازمان خاصی فعالیت کرده و فرد دورکار انتخاب می‌کند تا به چه صورتی کار کند و چه پروژه‌ای را انتخاب کند. اما آیا همیشه فریلنسری پردرآمد است؟ یا در کدام مشاغل بهتر است راه فریلنسری را انتخاب کنید؟

اگر شما هم با این سؤالات مواجه هستید و می‌خواهید با پردرآمدترین و بهترین مشاغل فریلنسری آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم در ادامه با معرفی بهترین و پول‌سازترین مشاغل فریلنسری همراه پارسکدرز باشید. شاید این راهنما، انگیزه‌ای باشد تا بر اساس علاقه خود به‌سوی مسیر فریلنسری حرکت کنید و سپس اولین پروژه دورکاری خود را از پارسکدرز دریافت کنید.

بهترین مشاغل فریلنسری

لیست پردرآمدترین مشاغل فریلنسری

12 شغلی که در ادامه معرفی می‌شوند از پردرآمدترین و بهترین مشاغل فریلنسری هستند. شناخت این مشاغل کمک زیادی به گسترش دایره شغلی و رشد مهارت‌ها و توانمندی‌های شما می‌کند. شما می‌توانید پس از مطالعه این مشاغل، با توجه به مهارت‌ها و دانسته‌های خود یکی از بهترین و پردرآمدترین مشاغل دورکاری را برگزیده و پروژه‌های کاری مختلف را برگزینید.

طراح وب‌سایت

بسیاری از افراد در حوزه طراحی وب‌سایت که یکی از بهترین مشاغل فریلنسری است فعالیت کرده و درآمد خوبی به دست می‌آورند. امروزه تمامی مشاغل و شرکت‌ها به دنبال داشتن سایتی برای کسب‌وکار خود هستند اما زمان کافی و مهارت لازم برای این کار را ندارند. درست در همین زمان است که نیاز به یک طراح سایت که به‌صورت دورکار فعالیت کند و خدمات کسب‌وکار را بهبود بخشد، بیش‌تر از پیش حس می‌شود. وظایف اصلی طراحان وب‌سایت‌ها، برنامه‌ریزی فرایند طراحی وب مانند UX، کدنویسی برای راه‌اندازی وب‌سایت مشاغل، تجارت الکترونیک، تایپوگرافی، طراحی تعاملی و غیره است. طراحی وب و کدنویسی دو مهارت مهم برای طراحی وب‌سایت هستند که می‌توان از طریق دوره‌های آنلاین یادگیری آن‌ها را آغاز کرد.

وب سایت‌ها زبان‌های مختلفی دارند و قبل از شروع فعالیت باید معایب و مزایای هریک را بررسی کنید و بازار تخصصی خود را با توجه به تحقیقات و مهارت‌ها مشخص کنید. لازم به ذکر است که تنها راه‌اندازی وب‌سایت کافی نیست، بلکه به‌روزرسانی و افزودن نیازهای جدید مشتری به سایت ازجمله مواردی است که طراحان وب‌سایت دورکار باید به آن توجه داشته باشند. طراح سایت فریلنسر می‌تواند پروژه‌های طراحی سایت دورکاری را قبول کرده و به‌صورت هم‌زمان کارها را پیش ببرد.

برنامه نویسی

بدون شک برنامه نویسی یکی از پردرآمدترین مشاغل در سراسر جهان است که می‌توان آن را از بهترین مشاغل فریلنسری هم به‌حساب آورد. برنامه‌نویسان هم با توجه به درخواست و سلیقه مشتریان، مانند طراحان سایت به طراحی و توسعه نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌ها با استفاده از کدنویسی می‌پردازند.
امروزه با پیشرفت تکنولوژی، بسیاری از افراد اطلاعات خود را در قالب اپلیکیشن ارائه می‌کنند و چون طراحی اپ‌ها نیازمند افراد متخصص است، احتیاج به برنامه‌نویسان حرفه‌ای بیش‌ازپیش احساس می‌شود. طراحی و ساخت بازی‌های ویدئویی برای کامپیوترها و موبایل‌ها از کارهای دیگری است که برنامه‌نویسان انجام می‌دهند.

برنامه‌نویسان فریلنسر می‌توانند چندین پروژه داخلی و حتی خارجی را پذیرفته و کارهای فنی آن‌ها را انجام دهند و رزومه خود را پربارتر کنند. برنامه نویسی پایتون، یکی از مشاغل فریلنسری است که تقاضای زیادی دارد و به حوزه برنامه نویسی مربوط می‌شود. دوره‌های آموزشی آنلاینی وجود دارد که می‌توان آموزش برنامه نویسی پایتون را آغاز کرد و پس از مسلط شدن بر مفاهیم اساسی، اخذ پروژه و ساختن رزومه کاری خود را از سر گرفت.

مقاله پیشنهادی: راهنمای کامل تبدیل شدن به یک برنامه نویس فریلنسر

طراح گرافیک

یکی دیگر از بهترین مشاغل فریلنسری، طراح گرافیک است. امروزه به دلیل نیاز مشاغل به افرادی که محتوای بصری کسب‌وکارها را تولید و بهبود بخشند، شغل طراحی گرافیک به یکی از پردرآمدترین مشاغل دورکاری تبدیل شده است. طراحان گرافیک باید کار با برنامه‌های ویرایشگر عکس مانند Photoshop و Illustrator را بیاموزند و با استفاده از طراحی‌های دستی و سایر نرم‌افزارهای گرافیکی، نیاز مشتری را برآورده سازند.

طراحی انواع بروشورها و مجلات، گزارش‌های تصویری، خلق کاراکتر، تصویرسازی، انواع تبلیغات و گزارش‌های تجاری و تصویری ازجمله فعالیت‌های طراحان گرافیک است. طراحی گرافیک در سایت آپ‌ورک (UpWork)، در رتبه دوم مهارت‌های تقاضا شده سایت قرار دارد. داشتن نمونه کار برای طراح گرافیک فریلنسر بسیار کلیدی است و طراحان گرافیست می‌توانند ماهانه 3 الی 12 میلیون برحسب مهارت، تجربه و پروژه‌ها کسب درآمد کنند.

ویرایشگر فیلم

ویرایش فیلم یکی از بهترین مشاغل فریلنسری است و با گسترش شبکه‌هایی مانند اینستاگرام و فیسبوک بیش از گذشته محبوبیت یافته است. امروزه کسب‌وکارهای زیادی برای معرفی و فروش بهتر محصولات خود اقدام به تولید محتوای ویدئویی می‌کنند. این موضوع بازار کار ویرایشگران فیلم فریلنسر را افزایش می‌دهد. ویرایش فیلم‌های تبلیغاتی، عروسی، تولد، آموزشی، هماهنگ کردن صدا و تصویر ویدئو، زیرنویسی و رفع اشتباهات ویدئو و پیاده‌سازی جلوه‌های ویژه ازجمله کارهایی است که ویرایشگران فیلم به‌صورت دورکاری آن را انجام داده و کسب درآمد می‌کنند. با شرکت در دوره‌های آموزشی و تسلط بر بهترین نرم‌افزارهای ادیت فیلم و عکس مانند Adobe Premiere Elements، Adobe Premiere Pro X و Final Cut Pro می‌توان ویرایشگری فیلم را به‌عنوان یکی از بهترین مشاغل فریلنسری آغاز کرد.

بلاگری

بلاگری یکی دیگر از پردرآمدترین مشاغل است که از مشاغل خلاق حوزه دورکاری محسوب می‌شود. بلاگرها یا اینفلوئنسرها در زمینه‌هایی مانند ورزش، آموزش، تغذیه، تولید محتوای طنز و غیره در اینستاگرام فعالیت می‌کنند. این افراد از طریق تولید محتوا و جذب تبلیغات و فروش دوره‌های آموزشی مختلف کسب درآمد می‌کنند. شما می‌توانید به‌عنوان بلاگر در زمینه کسب‌وکار خود فعالیت کرده و فروش محصولات خود را افزایش دهید. آشنایی با تولید محتوای ناب و دست‌اول، آشنایی به اپلیکیشن‌های عکس و فیلم، داشتن مهارت در زمینه‌ای خاص، صرف مدت‌زمانی مشخص برای فعالیت مستمر در اینستاگرام ازجمله شروط لازم برای شروع و ادامه بلاگری است.

شغل بلاگری

مشاور کسب و کار

با گسترش اینترنت، مشاور کسب و کار به یکی از بهترین مشاغل فریلنسری تبدیل شده که تقاضای زیادی دارد. امروزه راه‌اندازی کسب‌وکارهای مختلف ساده‌تر شده و می‌توان کسب‌وکارهای خانگی و کوچک زیادی را با استفاده از یک وب‌سایت راه‌اندازی کرده و ترویج داد. چگونگی و نحوه راه‌اندازی کسب‌وکار نیازمند مشاوری است که مسیر درست را نشان داده و روند رشد کار را بهبود ببخشد. مشاوران کسب‌وکار باید با انواع روش‌هایی که موجب بهبود کارایی می‌شوند آشنا باشند و با تجزیه‌وتحلیل و استفاده از تجربیات مختلف، راهکارهایی برای رشد سایت‌ها و کسب سود بیشتر ارائه کنند.

مشاور مالی

قلب هر کسب‌وکار بخش مالی است و به همین دلیل اهمیت بسیار زیادی دارد. مشاور مالی به‌عنوان یکی از بهترین مشاغل فریلنسری محسوب می‌شود و با کسب مهارت و سابقه کاری مناسب می‌توان در حیطه پیشرفت کرد. مشاوران مالی باید وضعیت کلی درآمد که شامل بدهی‌ها، هزینه‌ها و سود کسب‌وکار است را بررسی کرده و با برنامه‌ریزی مناسب، در جهت بهبود و افزایش دارایی اقدام کنند. رسیدگی به امور مالیاتی یکی از مهم‌ترین وظایفی است که مشاوران مالی بر عهده دارند.

مشاور بازاریابی

یکی دیگر از بهترین مشاغل فریلنسری، مشاور بازاریابی است که به‌صورت دورکاری انجام می‌شود. انجام چندین پروژه از کمپین‌های گوگل، شبکه‌های اجتماعی و تولید محتوا کمک می‌کند تا اسم‌ورسمی برای خود رقم زده و پروژه‌های متعددی قبول کرده و به سرانجام برسانید. بهتر است نمونه کار و رزومه قوی تهیه کنید و در اختیار مشتریان و کارفرمایان قرار دهید تا شانس خود را در دریافت انواع پروژه افزایش دهید.

مشاور سئو

مشاور سئو از بهترین مشاغل فریلنسری است که درآمد زیاد و فرصت‌های کاری بسیاری دارد. مشاور سئو باعث می‌شود سایت عملکرد بهتری در موتورهای جستجو داشته باشد و از سایت‌های دیگر موفق‌تر عمل کند و در صدر جدول سایت‌های حوزه کاری مرتبط قرار بگیرد. مشاور سئو با استفاده از تکنیک‌های مختلف، سایت را در موتورهای جستجو بالا می‌برد. سئو مانند اقیانوسی گسترده است و با یادگیری مداوم و کسب دانش می‌توان در آن پیشرفت کرد. رعایت نکردن نکات سئو باعث عدم جلب رضایت مشتری و به ثمر نرسیدن هدف می‌شود؛ پس باید قبل از شروع فعالیت به‌عنوان مشاور سئو، آموزش‌های لازم و کافی را گذرانده و یک رزومه مناسب برای اخذ رضایت و نشان دادن توانایی خود به مشتری تهیه کنید.

عکاسی و فیلم‌برداری

شاید در نگاه اول عکاسی و فیلم‌برداری به‌عنوان یکی از بهترین مشاغل فریلنسری به نظر نیاید، اما مطالعاتی که در سال 2014 انجام شده، افزایش 38 درصدی تقاضا برای عکاسان دورکاری را نشان می‌دهد. فیلم‌بردار با استفاده از تجهیزات فیلم‌برداری مختلف، رویدادهای زنده را به ثبت می‌رساند. امروزه تلفن‌های هوشمند، دوربین بسیار قوی و باکیفیتی دارند و می‌توان با استفاده از نرم‌افزارهای ادیت عکس، خلاقیت در صحنه، ساخت بنر، شناخت رنگ‌ها و برخورداری از هوش گرافیکی به‌عنوان یک دورکار درآمد مناسبی کسب کرد.

ادمین شبکه‌های اجتماعی

مدیریت و ادمین شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و تلگرام از محبوب‌ترین و بهترین مشاغل فریلنسری است که طرفداران زیادی دارد. ادمین شبکه‌های اجتماعی وظیفه پاسخگویی به دایرکت‌ها، کامنت‌ها، تعامل با کاربران و قرار دادن پست‌ها و استوری‌ها را بر عهده دارد. ادمین شبکه‌های اجتماعی از پردرآمدترین مشاغل دورکاری است که با تسلط نسبی به کار با اپلیکیشن‌های ویرایش عکس و فیلم مانند اینشات و پیکس آرت و آشنایی به اصول تولید محتوای تصویری و ویدئویی می‌توان درآمد مناسبی کسب کرد. ایجاد یک نمونه کاری مناسب با ساخت کانال و پیج برای نمایش مهارت‌های خود و ارسال لینک شبکه‌هایی که مدیریت می‌کنید، در سایت‌های مختلف مانند پارسکدرز فعالیت دورکاری خود را آغاز کنید.

نویسندگی

یکی از بهترین مشاغل فریلنسری نویسندگی است که یکی از شغل‌های لذت‌بخش و پرتقاضا عنوان می‌شود. توانایی و خلاقیت در نوشتن متن‌های جذاب و خاص ازجمله مهارت‌هایی است که برای شروع و ادامه نویسندگی الزامی است. تولید محتوای متنی و نوشتن انواع وبلاگ در حوزه‌های مختلف برای وب‌سایت‌ها، مجلات، مقالات، آشنایی با شعارهای تبلیغاتی از وظایف اصلی نویسندگان است. امروزه با پیشرفت اینترنت برخی رشته‌های تخصصی‌تر مانند UX writer ایجاد شده که با کسب تخصص در آن می‌توان درآمد بالایی کسب کرد.

مقاله پیشنهادی: برای فریلنسر شدن چگونه و از کجا باید شروع کرد؟

شغل طراحی وب سایت برای فریلنسرها

بهترین شغل‌های پارسکدرز برای فریلنسرها

در این مقاله سعی کردیم به 12 مورد از بهترین و پردرآمدترین مشاغل دورکاری اشاره کنیم. بعد از انتخاب شغل مناسب، مهم‌ترین بخش کار فرا می‌رسد که یافتن پروژه مناسب در حوزه‌های کاری مختلف است. یافتن پروژه متناسب با مهارت‌های خود از سخت‌ترین قسمت‌های کسب‌وکار است. پارسکدرز یکی از سایت‌هایی است که می‌توان پروژه‌های زیادی در زمینه‌هایی مانند پروژه طراحی سایت با وردپرس، پروژه طراحی سایت با asp net، پروژه اندروید، پروژه IOS، پروژه تایپ، ترجمه و ویرایش، برنامه نویسی، گرافیک، پروژه سئو و صدها پروژه دیگر به ثبت رساند. علاوه بر این می‌توانید درسایت پارسکدرز پروژه‌های خود را ثبت کنید تا مجریان و فریلنسرهای مختلف در صورت داشتن توانایی، نسبت به اخذ پروژه اقدام کنند.

4/5 - (17 امتیاز)

ارسال شده در 07 اسفند 1400

10 دیدگاه برای “پردرآمدترین مشاغل فریلنسری”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *