بهترین افزونه‌های وردپرس که برای سایت شما نیاز است

آیا به دنبال بهترین افزونه‌های وردپرس می‌گردید تا بتوانید کسب‌وکار خود را به کمک آن‌ها گسترش دهید؟ باید بگوییم که وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای بسیار انعطاف‌پذیر است. یکی از دلایل اصلی این انعطاف بالا را نیز باید تعداد افزونه‌های در دسترس دانست که بیش از 59 هزار پلاگین است. به این ترتیب، هزاران افزونه رایگان و پولی وجود دارند که می‌توانید برای بهبود و ارتقای کیفیت و جایگاه سایت خود استفاده کنید. علاوه بر این، امکان دریافت پلاگین‌های وردپرس از طرف سوم و حتی ساخت آن‌ها برای خود شرکت‌ها و اشخاص وجود دارد.

البته واضح است که اگر تعداد بسیار بالای افزونه‌ها از سویی می‌تواند مفید باشد، از سوی دیگر می‌تواند موجب سردرگمی کاربران، به ویژه کاربران جدید، شود. از کدام افزونه باید استفاده کنید؟ کدام افزونه می‌تواند نتیجه دلخواه را برای شما به همراه داشته باشد؟ انتخاب بهترین پلاگین‌های وردپرس، در واقع، تاثیر بالایی بر افزایش سرعت و امنیت و بهبود کاربرپسندی سایت دارد. بنابراین، در این مطلب شما را با بهترین افزونه‌های رایگان وردپرس و پولی آن آشنا می‌کنیم. به کمک این افزونه‌ها می‌توانید هرآنچه را که سایت شما نیاز دارد به صورت رایگان یا با پرداخت مبلغی معقول به دست آورید.

بهترین افزونه‌های فروشگاهی وردپرس

تعداد زیادی افزونه فروشگاهی در بازار وجود دارند، اما تنها بعضی از آن‌ها دارای مجموعه ویژگی‌های درستی برای این منظور هستند. تعدادی از پلاگین‌ها (مثلاً) برای انجام امور خاصی مانند فروش محصولات آنلاین از قبیل کتاب الکترونیکی، عکس، موسیقی و غیره طراحی شده‌اند. اما شاید نیاز شما بسیار فراتر از این موارد باشد. در مجموع، بهترین افزونه‌های وردپرس مناسب برای سایت‌های فروشگاهی باید ویژگی‌های پایین را داشته باشند:

  • از درگاه‌های پرداخت اولویت‌دار شما پشتیبانی کند.
  • نه تنها تعداد زیادی قالب آماده داشته باشد، بلکه این امکان را به شما بدهد که به سادگی آن را سفارشی‌سازی کنید.
  • سازگاری خوبی با اپلیکیشن‌هایی مانند نرم‌افزارهای حسابداری و نرم‌افزارهای CRM داشته باشد.
  • به گزینه‌های پشتیبانی مجهز باشد، چون پشتیبانی مطلوب در بلندمدت هزینه‌های زیادی را برایتان بازمی‌گرداند.

در ادامه بهترین افزونه‌های فروشگاهی وردپرس را با توجه به موارد بالا معرفی می‌کنیم.

افزونه فروشگاهی ووکامرس – WooCommerce (رایگان – پولی)

در حال حاضر ووکامرس محبوب‌ترین افزونه فروشگاهی وردپرس است. می‌توانیم دلیل محبوبیت بسیار بالای ووکامرس را در این موارد بدانیم: افزونه قدرتمندی است، رایگان است و افزونه Automattic، یکی از موثرترین شرکت‌های اکوسیستم وردپرس است.

افزونه وردپرسی WooCommerce

این پلاگین در ابتدا تحت عنوان WooThemes عرضه شد و شرکت Automattic در سال 2015 آن را خریداری کرد. به همین دلیل، محبوبیت این افزونه به طرز قابل توجهی افزایش یافت، طوری که امروزه 20 درصد از تمام فروشگاه‌های آنلاین از WooCommerce استفاده می‌کنند. در میان ویژگی‌های این افزونه فروشگاهی می‌توانیم به موارد پایین اشاره کنیم:

  • کاربری آسان
  • انعطاف‌پذیری
  • استفاده رایگان

افزونه فروشگاهی بگ‌کامرس – BigCommerce (رایگان – پولی)

امروزه BigCommerce یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های تجارت الکترونیک در جهان است. این پلتفرم ویژگی‌هایی مانند میزبانی وب، درگاه پرداخت، پشتیبانی 24 ساعته از طریق چت، تلفن و ایمیل و سایر ابزارهای ضروری راه‌اندازی فروشگاه آنلاین را ارائه می‌دهد.

اخیراً بیگ‌کامرس یکی از بهترین افزونه‌های وردپرس را ارائه داده است که تمام موارد مورد نیاز برای راه‌اندازی یک فروشگاه آنلاین را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. باید به این نکته هم اشاره کنیم که با استفاده از این پلاگین دیگر نیازی به اکستنشن‌های اضافی نخواهید داشت.

البته BigCommerce هنوز هم یکی از افزونه‌های جدید بازار به شمار می‌آید، اما تعداد کاربران آن به طور روزافزونی در حال افزایش است. با توجه به اینکه برای استفاده از این پلاگین باید هزینه پرداخت کنید، باید بیگ‌کامرس را در ردیف بهترین افزونه‌های پولی وردپرس قرار دهیم.

افزونه فروشگاهی شاپیفای – Shopify (رایگان – پولی)

هرچند که Shopify خارج از اکوسیستم وردپرس عمل می‌کند، اما اشاره به آن برای صاحبان فروشگاه‌های آنلاین خالی از لطف نیست. شاپیفای یک پلتفرم مدیریت شده و مطرح است که امکان شروع، رشد و مدیریت کسب‌وکارهای آنلاین را حتی برای مبتدی‌ترین کاربران فراهم می‌آورد.

اگر قصد استفاده از این پلتفرم را دارید، می‌توانید از buy button آن برای اتصال شاپیفای به وردپرس استفاده کنید. در واقع، Shopify به طور کامل ابری است، یعنی می‌توانید فروشگاه آنلاین را خود را در هر جایی از جهان راه‌اندازی کنید.

شاپیفای امکان استفاده آزمایشی 14 روزه را برای کاربران جدید خود فراهم آورده است، اما پس از آن باید هزینه استفاده از آن را به طور ماهانه پرداخت کنید.

بهترین افزونه‌های امنیتی در وردپرس

حفظ امنیت سایت یکی از مهم‌ترین جوانب راه‌اندازی هرگونه کسب‌وکار آنلاینی است. به همین دلیل، باید از بهترین افزونه‌های وردپرس، که برای این منظور طراحی شده‌اند، در پروژه‌های ورودپرس استفاده کنید. در اینجا شما را با تعدادی از بهترین پلاگین‌های وردپرس برای محافظت از امنیت سایت آشنا می‌کنیم.

افزونه امنیتی وردفنس – Wordfence (رایگان – پولی)

در حال حاضر، وردفنس محبوب‌ترین افزونه امنیتی وردپرس است. مطابق اعلام سایت wordpress.org، این افزونه روی بیش از چهار میلیون سایت نصب شده و توانسته است امتیاز 7/4 ستاره را از هزاران مروری که کاربران آن ثبت کرده‌اند، به دست آورد.

افزونه وردپرسی Wordfence

افزونه Wordfence رویکردی جامع به امنیت دارد که شامل ویژگی‌های پایین می‌شود:

  • فایروال برنامه وب (WAF) برای متوقف کردن موثر تهدیدات
  • اسکن بدافزارها و آسیب‌پذیری‌ها به منظور ردیابی مشکلات
  • بلاک کردن حمله کنندگان به کمک یافتن IP یا موقعیت جغرافیایی آن‌ها

علاوه بر این، اگر چندین سایت وردپرسی دارید، می‌توانید از Wordfence Central برای مدیریت امنیت تمام سایت‌های خود به کمک تنها یک داشبورد استفاده کنید.

افزونه امنیتی سوکوری – Sucuri (رایگان – پولی)

سوکوری یکی از بهترین افزونه‌های رایگان و پولی وردپرس است. با وجود این، شاید نسخه رایگان پاسخ‌گوی نیازهای بسیاری از سایت‌ها باشد. برای مثال، اگر بخواهید از فایروال سایت استفاده کنید، باید نسخه پولی را خریداری کنید. اما بسیاری از سایت‌ها شاید به این ویژگی نیازی نداشته باشند. در میان ویژگی‌های افزونه Sucuri می‌توانیم به موارد پایین اشاره کنیم:

  • خدمات مشتریان از طریق چت سریع و ایمیل در دسترس است.
  • در صورت بروز اشتباه، اخطار مربوط به آن را فوراً دریافت خواهید کرد.
  • برخی از نسخه‌های این افزونه امکان دسترسی به سیستم حافظتی پیشرفته DDoS را فراهم می‌کنند.
  • نسخه رایگان نیز ابزارها ارزشمندی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

افزونه امنیتی دبلیو پی سربر – WP Cerber (رایگان – پولی)

پلاگین WP Cerber یکی دیگر از بهترین افزونه‌های وردپرس است. این افزونه نیز مانند Wordfence رویکردی جامع نسبت به امنیت دارد و ویژگی‌های پایین را ارائه می‌دهد:

  • فایروال فعال
  • اسکن بدافزار و آسیب‌پذیری‌ها
  • حفاظت از ورود
  • آنتی اسپم

بهترین افزونه‌های سئو وردپرس

بهینه‌سازی موتور جستجو (سئو) با هدف افزایش ترافیک سایت از طریق نتایج ارگانیک موتورهای جستجو انجام می‌شود. برای این منظور، وردپرس تعدادی پلاگین قدرتمند دارد که کمک قابل توجهی به بهبود وضعیت سایت می‌کنند. در این بخش تعدادی از بهترین پلاگین‌های وردپرس برای این منظور را معرفی می‌کنیم.

افزونه سئو یواست – Yoast SEO (رایگان – پولی)

افزونه Yoast SEO یکی از محبوب‌ترین پلاگین‌های سئوی وردپرس است. ویژگی‌های فوق‌العاده این افزونه کمک می‌کنند تا محتوایی خوانا و از نظر سئو موثر تولید کنید. برای مثال، یواست سئو یک متاباکس را به تمام صفحات و پست‌های شما می‌افزاید که امکان تنظیم آسان کلمات کلیدی، متادسکرپشن و سایر امور را فراهم می‌آورد.

افزونه وردپرسی Yoast SEO

تعدادی از ویژگی‌های این افزونه عبارتند از:

  • نقشه سایت XML پیشرفته
  • مارک‌آپ الگو
  • پشتیبانی از محتوای ایندکس نشده (noindex content)
  • قالب آماده برای عنوان و متادسکرپشن
  • پشتیبانی از زبان‌های مختلف

علاوه بر این، ویژگی تحلیل خوانایی متن این افزونه پیشنهادهای کاربردی خوبی برای بهبود محتوا ارائه می‌دهد که در بهبود پست‌ها کمک قابل توجهی به کاربران می‌کند.

افزونه سئو All In One SEO Pack (رایگان – پولی)

یکی دیگر از بهترین افزونه‌های وردپرس و جایگزین مطلوبی برای Yoast است. اگر از این پلاگین استفاده می‌کنید، دیگر دلیلی برای نگرانی از تنظیمات پیچیده نخواهید داشت، چون همین کهAll in One SEO Pack را نصب کردید، فعال می‌شود. برای مثال، این افزونه به صورت خودکار متاتگ‌ها را تولید می‌کند و عناوین را برای گوگل و سایر موتورهای جستجو بهبود می‌دهد.

تعدادی از ویژگی‌های این پلاگین سئو عبارتند از پشتیبانی از AMP، سئوی تصاویر، پشتیبانی از رابط کاربری برنامه نویسی API، سئوی تجاری (Ecommerce) و غیره.

افزونه سئوپرس – SEOPress (رایگان – پولی)

سئوپرس نه تنها یک پلاگین قدرتمند و کمک کننده به پروژه‌های سئو وردپرسی است، بلکه هیچ‌گونه تبلیغاتی را نمایش نمی‌دهد. این افزونه ویژگی‌های فراوانی ارائه می‌دهد که برای بهینه‌سازی کامل هر سایتی کافی است. بنابراین، می‌توانید نقشه سایت XML خود را ایجاد کنید، تغییر مسیرها (redirections) را مدیریت کنید، محتوا را مطابق کلمات کلیدی تحلیل کنید و غیره. این افزونه کاملاً با گوگل آنالیتیکس سازگار است.

بهترین افزونه‌های اسلایدر وردپرس

افزونه‌های وردپرس امکان ایجاد اسلایدر در سایت را هم فراهم می‌کنند. تعداد زیادی پلاگین اسلایدر برای این منظور تعبیه شده‌اند که در این بخش تعدادی از آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

افزونه اسلایدر سید پرود – SeedProd (پولی – رایگان)

سیدپرود یکی از بهترین پلاگین‌های وردپرس برای ساخت اسلایدر است. البته این افزونه بسیار بیشتر از یک اسلایدر معمولی است و باید آن را به عنوان بهترین ایجاد کننده صفحه فرود وردپرس معرفی کرد. به کمک ویژگی drag and drop این افزونه می‌توانید به سادگی صفحه فرودهای حرفه‌ای بسازید، طوری که نیازی به استخدام نیرو برای این منظور نخواهید داشت. بلوک‌های محتوای SeedProd ایجاد صفحه را حتی ساده‌تر هم می‌کنند.

افزونه وردپرسی SeedProd

افزونه اسلایدر Soliloquy (پولی – رایگان)

یکی دیگر از بهترین افزونه‌های وردپرس Soliloquy است که باید آن را به عنوان راه‌حلی برای مبتدیان معرفی کنیم. این پلاگین به کاربران مبتدی اجازه می‌دهد تا به کمک drag and drop تصاویر یک اسلایدر جدید ایجاد کنند.

علاوه بر این، این افزونه امکان افزودن آسان اسلایدر به هر پست یا صفحه وردپرس را فراهم می‌آورد. کافی است بلوک وردپرس Soliloquy را اضافه کنید و اسلایدر ساخته شده خود را انتخاب کنید تا به صورت خودکار ظاهر شود.

افزونه اسلایدر اسمارت اسلایدر 3 – Smart Slider 3 (پولی – رایگان)

نسخه رایگان اسمارت اسلایدر 3 امکان ایجاد اسلایدرهای واکنشگرای بهینه‌سازی شده را فراهم می‌آورد. علاوه بر این، می‌توانید از نسخه پولی این افزونه برای ویرایش اسلایدر خود استفاده کنید. این کار شباهت زیادی با کاربرد پلاگین ساخت صفحه دارد.

بهترین افزونه‌های فرم‌ساز وردپرس

پلاگین‌های فرم‌ساز اجازه افزودن فرم به سایت را به کاربران می‌دهند. می‌توانیم به فرم تماس، به عنوان یکی از نمونه‌های انواع فرم مورد نیاز، اشاره کنیم. در این بخش تعدادی از بهترین افزونه‌های رایگان و پولی وردپرس برای ساخت فرم را معرفی می‌کنیم.

افزونه فرم‌ساز Gravity Forms (پولی – رایگان)

پلاگین Gravity Forms یکی از محبوب‌ترین افزونه‌های فرم‌ساز وردپرس است. این افزونه از سال 2009 مورد استفاده کاربران قرار می‌گیرد و هواداران زیادی دارد. شما نیز می‌توانید از این پلاگین برای ساخت فرم‌های تماس پیچیده در تنها چند دقیقه استفاده کنید. کاربری این افزونه بسیار آسان است و برای این منظور به هیچ‌گونه دانش پیشین برنامه‌نویسی نیاز ندارید.

افزونه فرم‌ساز نینجا – Ninja Forms (پولی – رایگان)

Ninja Forms یکی از بهترین افزونه‌های وردپرس است که برای ساخت فرم مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پلاگین بیش از 2 میلیون بار دانلود شده است. وقتی که از نینجا فرمز استفاده می‌کنید، متوجه می‌شوید که چرا این افزونه در فرم‌سازی پیشرو است. موارد پایین تنها تعدادی از ویژگی‌های این پلاگین هستند:

  • طرح‌های ساده برای ردیف‌ها و ستون‌ها
  • فرم‌های چندصفحه‌ای
  • فرم‌های شرطی‌شده
  • ویژگی drag and drop

افزونه وردپرسی Ninja Forms

افزونه فرم‌ساز Kadence Blocks (پولی – رایگان)

هرچه تعداد افزونه‌های شما افزایش یابد، امکان برخورد با مشکلات عملکردی یا سازگاری افزایش پیدا می‌کند. به همین دلیل، بهتر است از پلاگین‌های چندمنظوره، از قبیل فرم‌ها، مانند Kadence Blocks استفاده کنید. علاوه بر فرم، این افزونه امکان ساخت بلوک‌هایی مانند پایین را فراهم می‌آورد:

  • عنوان‌های پیشرفته
  • دکمه‌های پیشرفته
  • تب‌ها
  • و غیره

بهترین افزونه‌های انجمن‌ساز وردپرس

انجمن‌های آنلاین ارزش زیادی برای کسب‌وکارها دارند. پس، از آنجا که افزونه‌های انجمن‌ساز وردپرس کمک قابل توجهی به ایجاد شبکه اجتماعی می‌کنند، می‌توانند فایده زیادی برای انواع کسب‌وکارها داشته باشند. این پلاگین‌ها امکانات مختلفی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند و دیگر نیازی نیست انجمن خود را از صفر ایجاد کنید. تعدادی از بهترین افزونه‌های انجمن‌ساز وردپرس عبارتند از:

  1. افزونه انجمن‌ساز سیسکو – Scisco
  2. افزونه انجمن‌ساز ViralVideo
  3. افزونه انجمن‌ساز KICKCUBE

معرفی دیگر افزونه‌های محبوب وردپرس

وردپرس افزونه‌های بسیار متعددی دارد که هرکدام ویژگی‌ها و فواید مختلفی برای انواع سایت‌ها به همراه دارند. در این بخش تعدادی دیگر از بهترین افزونه‌های وردپرس را نام می‌بریم. می‌توانید از این پلاگین‌ها برای مقاصد مختلفی استفاده کنید.

  • افزونه وردپرس Elementor
  • افزونه وردپرس AIOSEO
  • افزونه وردپرس LteSpeed
  • افزونه وردپرس MemberPress
  • افزونه وردپرس bbPress
  • افزونه وردپرس UpdraftPlus
  • افزونه وردپرس Akismet
  • افزونه وردپرس GTranstalate
  • افزونه وردپرس AddToAny
  • افزونه وردپرس Mailchimp
  • و غیره

جمع‌بندی

افزونه‌های وردپرس امکانات بسیار متنوعی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. در این مطلب سعی کردیم تعدادی از بهترین پلاگین‌های وردپرس را که هرکدام برای هدف جداگانه‌ای طراحی شده‌اند، به شما معرفی کنیم. در واقع، با کمک آنچه که در این مطلب معرفی کردیم، می‌توانید بسیاری از نیازهای وردپرسی خود را تامین کنید. به این صورت، از استفاده از پلاگین‌های مختلف خودداری می‌کنید و بهترین نتیجه ممکن را از سایت خود به دست خواهید آورد.

4/5 - (1 امتیاز)

ارسال شده در 16 خرداد 1401

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *