چگونه در کلاب هاوس (Clubhouse)، کلاب بسازیم؟

آیا قصد دارید کلاب جدیدی در کلاب هاوس ایجاد کنید، اما نمی‌دانید باید چه کاری انجام دهید؟ لازم نیست نگران باشید، چون در این مطلب روش ساخت کلاب در کلاب هاوس را به شما آموزش خواهیم داد. کلاب هاوس در مدت کمی توانسته است به یکی از شبکه‌های اجتماعی محبوب تبدیل شود. این اپلیکیشن پس از گذشت مدت کمی توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده و تعداد کاربرانش به طور روز افزونی در حال افزایش است.

کلاب هاوس فرصت‌های مختلفی را برای معرفی و ترویج برندها یا یادگیری نکات جدید درباره تکنولوژی، کسب‌وکار، ارز دیجیتال و غیره به وجود آورده است. بنابراین، هر فردی می‌تواند کمال استفاده را از حضور در این شبکه اجتماعی ببرد. شما نیز اگر در حال مطالعه این مطلب هستید، به احتمال زیاد قصد ایجاد کلاب در کلاب هاوس را دارید. برای این کار لازم است چند مرحله مختلف را انجام دهید که در ادامه توضیح خواهیم داد. پس اگر می‌خواهید چگونگی ساخت کلاب در کلاب هاوس را یاد بگیرید، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

ایجاد کلاب در کلاب هاوس

منظور از کلاب در کلاب هاوس چیست؟

منظور از کلاب، در کلاب هاوس مکانی مجازی است که تعدادی از کاربران، به دلیل علایق مشترک، در آن جمع شده‌اند و یک گروه را ایجاد کرده‌اند؛ می‌توان گفت که چیزی مشابه گروه فیسبوک. نکته مهم این است که محدودیتی در علاقه مشترک بین کاربران وجود ندارد. به عبارت دیگر، علاقه مشترک آن‌ها می‌تواند هر چیزی باشد، از کامپیوتر و موبایل تا کشاورزی، تکنولوژی فضایی یا ارزهای دیجیتال، امنیت سایبری و غیره.

اعضای هر کلاب از مزایای مختلفی برخوردار خواهند شد. آن‌ها می‌توانند در اتاق‌های گوناگونی عضو شوند یا خود اتاق را بسازند و گفتگوهای مختلفی را شروع کنند. همچنین در میان اعضا دست به جستجو بزنند یا حتی اعضای جدیدی را به گروه وارد کنند. اعضای کلاب، همچنین، می‌توانند میزبان رویدادها شوند و از طریق تقویم داخل اپلیکیشن کلاب هاوس، سایر اعضا را از زمان شروع رویدادها مطلع سازند.

چرا باید در کلاب هاوس، کلاب ایجاد کنیم؟

ساخت کلاب در کلاب هاوس می‌تواند مزایای زیادی داشته باشد که اگر قصد ایجاد یک کلاب را دارید، بهتر است ابتدا با آن‌ها آشنا شوید. بنابراین، پیش از آموزش ایجاد کلاب در کلاب هاوس، در این بخش شما را با چند مزیت آن آشنا می‌کنیم.

مکانی برای اشتراک‌گذاری اطلاعات مفید خواهید داشت

آنچه کلاب هاوس را بیش از پیش جذاب می‌کند، سطح اطلاعاتی است که به اشتراک گذاشته می‌شوند. هر کلاب منحصراً به یک موضوع اختصاص دارد، پس می‌توانید مکانی برای تجمع متخصصانی ایجاد کنید که اگر به خاطر کلاب هاوس نبود، شاید هرگز به آن‌ها دسترسی نداشتید.

امکان دسترسی ساده و بدون هزینه به متخصصان را فراهم خواهید کرد

سخنرانانی که معمولاً هزینه‌های گزافی برای اشتراک‌گذاری اطلاعات دریافت می‌کنند، ساعت‌ها زمان خود را در کلاب هاوس صرف پاسخ‌گویی به سوالات می‌کنند. بنابراین، می‌توانید با ساخت کلاب امکان دسترسی به متخصصان حوزه مدنظر خود را برای خود و اعضای کلاب فراهم آورید.

سخنرانی در جمع را تمرین خواهید کرد

کلاب هاوس مکانی ایده‌آل برای تمرین مهارت‌های سخنرانی عمومی است. این شبکه اجتماعی، با حذف تماس چشمی، دیده شدن پوشش فردی، مکان و غیره، به شما در تمرین سخنرانی عمومی کمک قابل توجهی خواهد کرد.

ساخت کلاب روشی برای سرمایه‌گذاری روی آینده است

بنیان‌گذاران کلاب هاوس می‌خواهند روشی ایجاد کنند تا مطمئن شوند تمام افرادی که برای ساخت کلاب در کلاب هاوس اقدام کرده‌اند، در آینده مورد توجه این شبکه اجتماعی قرار می‌گیرند. بنابراین، اگر اکنون ایجاد کلاب را شروع کنید، حتماً پاداش آن را دریافت خواهید کرد؛ تنها باید صبر داشته باشید.

کلاب هاوس می‌تواند مزایای دیگری نیز داشته باشد که اگر بخواهید از آن‌ها بهره‌مند شوید، باید برای ساخت کلاب اقدام کنید. در بخش بعدی شما را با روش انجام این کار آشنا خواهیم کرد.

ساخت کلاب در کلاب هاوس اندروید

آموزش تصویری ساخت کلاب در کلاب هاوس

ایجاد کلاب در کلاب هاوس کار چندان ساده‌ای نیست. اما، اگر صبور باشید، به احتمال زیاد می‌توانید در چند مرحله کلاب خود را ایجاد کنید و از مزایای آن بهره‌مند شوید. در این بخش شما را با چگونگی ساخت کلاب در کلاب هاوس آشنا می‌کنیم، اما شاید از خود بپرسید که قبل از ایجاد کلاب چه نکاتی را باید مدنظر داشته باشیم.

تمام کاربران کلاب هاوس می‌توانند برای ساخت کلاب اقدام کنند. شما نیز قادر به انجام چنین کاری هستید، اما لازم است نکات پایین را در نظر داشته باشید:

شانس خود را با فعالیت در کلاب‌های موجود افزایش دهید!

امروزه تمام کاربران کلاب هاوس می‌توانند اقدام به ایجاد کلاب کنند، اما شاید برای این کار به زمان نیاز داشته باشید. کلاب هاوس به طور خاص به این نکته اشاره کرده است که این رسانه اجتماعی «حجم بسیار بالایی از درخواست‌های ساخت کلاب» را دریافت می‌کند. علاوه بر این، اولویت ایجاد کلاب جدید با کاربرانی است که فعالیت بیشتری در این شبکه اجتماعی داشته و دارند.

برای ساخت کلاب در کلاب هاوس محدودیت خواهید داشت!

کلاب هاوس اعلام کرده است که با توجه به افزایش بیش از اندازه کمیت کلاب‌ها بر تعداد کلاب‌های هر عضو محدودیت خواهد گذاشت. قبلاً کلاب هاوس به طور رسمی اعلام کرده بود که هر عضو می‌تواند یک کلاب ایجاد کند، اما اکنون به نظر می‌رسد که هر عضو می‌تواند دو کلاب داشته باشد. به هر حال، نکته این است که توجه داشته باشید که برای ایجاد کلاب در کلاب هاوس محدودیت خواهید داشت.

با توجه به نکات بالا، اکنون می‌توانید کلاب خود را در این شبکه اجتماعی محبوب ایجاد کنید و از مزایای آن بهره‌مند شوید. در ادامه شما را با چگونگی ساخت کلاب در کلاب هاوس اندروید و آیفون آشنا می‌کنیم.

مقاله پیشنهادی: راهنمای استفاده از لینکدین برای فریلنسرها

آموزش تصویری ساخت کلاب در کلاب هاوس با اندروید و آیفون

قبلاً کلاب هاوس تنها از طریق درخواست‌های خاص اجازه ساخت کلاب را صادر می‌کرد، اما اکنون تمام اعضا مجاز به ایجاد کلاب در کلاب هاوس هستند. از سوی دیگر، اگر در گذشته تنها کاربران آیفون می‌توانستند از گزینه ساخت کلاب استفاده کنند، اکنون اغلب کاربران این شبکه اجتماعی چنین امکانی را دارند و مهم نیست که گوشی هوشمند آن‌ها چیست. کاربران آیفون و اندروید نیز برای این منظور باید مراحل پایین را انجام دهند:

  • ابتدا اپلیکیشن کلاب هاوس را باز کنید و روی عکس پروفایل خود در سمت راست گوشه بالای صفحه انگشت بزنید.
  • اکنون وارد صفحه پروفایل خود شده‌اید. در این صفحه تمام کلاب‌ها را زیر عنوان Member of در پایین صفحه مشاهده می‌کنید. در کنار آیکون‌های کلاب‌ها، یک علامت به‌اضافه (+) وجود دارد، روی آن انگشت بزنید.
  • در صورتی که واجد شرایط ساخت کلاب در کلاب هاوس باشید، به صفحه ایجاد کلاب انتقال داده می‌شوید. در این بخش می‌توانید نام کلاب، آشکار/پنهان بودن (visibility) کلاب و قوانین و اعضای آن را نیز با انجام دادن دستورالعمل‌های این صفحه تعیین کنید.
  • وقتی که گزینه شروع یک کلاب جدید را دریافت کردید، می‌توانید جزئیات دیگر مربوط به آن را نیز وارد کنید. پس نام کلاب (توجه داشته باشید که نمی‌توانید نام کلاب را در مراحل بعد تغییر دهید)، مجوزهای دنبال کنندگان، مجوزهای ایجاد اتاق و غیره را تعیین کنید.
  • سپس می‌توانید تا سه موضوع (topics) را که بر آن‌ها تمرکز خواهید کرد، برای کلاب خود مشخص سازید. گزینه توضیحات (description) اختیاری است و هر وقت که بخواهید می‌توانید موضوع و توضیحات را تغییر دهید. همچنین، عکس گروه را می‌توانید حتی پس از ایجاد آن نیز تنظیم کنید. وقتی که کار ساخت کلاب را تمام کردید، دکمه Create را انتخاب کنید.

اکنون که کلاب ایجاد شده است، می‌توانید دوستان و دنبال کنندگان خود را دعوت کنید تا به کلاب شما ملحق شوند. البته سایر کاربران نیز می‌توانند کلاب شما را دنبال کنند، طوری که می‌توانید افراد بیشتری را از طریق فهرست دنبال کنندگان به کلاب اضافه کنید.

اگر پیام نمی‌توانید کلاب ایجاد کنید را دریافت کردید، چه کاری انجام دهید؟

اما گاهی اوقات کاربران در هنگام ساخت کلاب در کلاب هاوس پیام شکل پایین را دریافت می‌کنند (که در اینجا ترجمه آن را می‌آوریم):

«متاسفیم، شما نمی‌توانید کلاب ایجاد کنید. در حال حاضر، کلاب‌ها تنها در دسترس فعال‌ترین اعضای اجتماع ما هستند و محدودیت حداکثر 2 کلاب در ماه بر آن اعمال شده است. خواهشمندیم که بعداً دوباره تلاش کنید؟ با تشکر!»

چگونگی ساخت کلاب در کلاب هاوس

اکنون باید چکار کنید؟ همان‌طور که قبلاً هم اشاره کردیم، لازم است قبل از اقدام به ایجاد کلاب در کلاب هاوس، فعالیت‌هایی در این شبکه اجتماعی انجام دهید. اگر نمی‌دانید که چطور در کلاب هاوس فعالیت کنید، توصیه‌های پایین را انجام دهید. به این ترتیب، به عنوان کاربر فعال شناخته شده و مجوز ساخت کلاب را خواهید داشت:

  • در چند کلاب عضو شوید، در اتاق‌ها مشارکت کنید و در مباحث شرکت داشته باشید.
  • اتاق‌های عمومی ایجاد کنید و تعداد شنوندگان و سخنرانان را تا می‌توانید بالا ببرید (بهتر است برای مباحث و موضوعات داغ اتاق ایجاد کنید، نه فقط به خاطر اینکه اتاق داشته باشید.)
  • در کلاب‌هایی اتاق ایجاد کنید که عضو آن‌ها هستید.
  • در هر اتاقی که می‌توانید، سخنرانی کنید.
  • در اتاق‌های زیادی به عنوان میانجی فعالیت کنید و تا می‌توانید در اجتماع خود فعال باشید.

به این ترتیب، هر وقتی که قصد ایجاد کلاب داشته باشید، با توجه به محدودیت‌هایی که از جانب خود شبکه اجتماعی اعمال شده‌اند، اجازه آن را خواهید داشت.

توجه: کاربران گوشی‌های اندرویدی توجه کنند که اگر علامت «+» را برای ایجاد کلاب مشاهده نمی‌کنید، لازم است اپلیکیشن کلاب هاوس را به‌روزرسانی کنید.

جمع‌بندی

در این مطلب در کنار معرفی و ارائه دلایلی برای ساخت کلاب در کلاب هاوس، آموزش تصویری ایجاد آن را نیز ارائه دادیم. کلاب هاوس یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی موجود است که در مدت کمی توانسته است نظر کاربران بسیار زیادی در سراسر جهان به خود جلب کنند. به همین دلیل، کاربران بسیاری به ایجاد کلاب در کلاب هاوس علاقه‌مندند. اگر شما نیز یکی از این کاربران هستید، اکنون می‌توانید برای ساخت کلاب خاص خود اقدام کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال شده در 21 اردیبهشت 1401

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *