راهنمای استفاده از لینکدین برای فریلنسرها

لینکدین یا لینکداین (LinkedIn) برای یافتن موقعیت‌های شغلی مورد علاقه نقش پر رنگ و مفیدی ایفا می‌کند. با پیشرفت تکنولوژی، شبکه اجتماعی لینکدین به محیطی کاملاً تخصصی برای ارتباط با مدیران حرفه‌ای در سراسر جهان تبدیل شده و به‌عنوان ابزاری برای کاریابی و ارتباطات کاری گسترده تلقی می‌شود.

درصد بالایی از مدیران قصد دارند افراد متعددی را به‌عنوان فریلنسر در شرکت‌های خود جذب کنند و این موضوع اهمیت آشنایی و کار با لینکدین را افزایش می‌دهد.

از سوی دیگر، لینکدین این امکان را در اختیار فریلنسرها قرار می‌دهد تا با توجه به مهارت‌های خود با شرکت‌های مختلفی در هر زمینه‌ای ارتباط برقرار نموده و مشغول به کار شوند. پارسکدرز، اولین بازار کار آنلاین ایران، به شکلی جامع به این حوزه می‌پردازد.

یکی از مشکلاتی که آزادکارها (فریلنسرها) با آن مواجه هستند به ‌دست آوردن پروژه مناسب است. یکی از راه های گسترش ارتباطات، شبکه سازی و دسترسی پیدا کردن به مشتریان بالقوه از طریق شبکه اجتماعی لینکدین است.

اما در شلوغی بازار آنلاین و حضور تعداد زیادی متخصص در زمینه‌های مختلف ، چطور می‌توان پروفایلی ساخت که در میان سایر پروفایل‌ها مورد توجه قرار بگیرد؟

لینکدین (LinkedIn) چیست؟

لینکدین یک شبکه اجتماعی اشتغال محور آمریکایی، متعلق به شرکت بزرگ فناوری مایکروسافت است. اساس کار این شبکه، ایجاد ارتباطات تجاری بین افراد، به اشتراک‌گذاری تجربیات، ایجاد و نمایش رزومه و کمک برای یافتن شغل مناسب است.

این شبکه اجتماعی، بر شبکه‌سازی حرفه‌ای و توسعه شغلی تمرکز می‌کند و برای بهبود کسب‌وکارهای متنوع طراحی شده است. در LinkedIn، برای جویندگان کار این فرصت فراهم می‌شود تا رزومه خود را طراحی کرده و در اختیار کارفرمایان قرار دهند. علاوه بر این، شرکت‌های متنوع هم می‌توانند صفحات خود را تبلیغ و فرصت‌های شغلی مناسب را معرفی کنند. این شبکه تجاری رایگان است، اما نسخه اشتراکی به نام LinkedIn Premium ویژگی‌های اضافی مانند کلاس‌ها و سمینارهای آنلاین را ارائه می‌دهد.

عضویت در لینکدین چه مزیتی دارد؟

بیش از 65 میلیون متخصص از LinkedIn برای ترویج برند خود و گسترش دایره ارتباط شغلی استفاده می‌کنند. لینکدین فرصت‌های جدیدی پیش روی همه کسانی که به دنبال ساختن یک زندگی حرفه‌ای هستند، قرار می‌دهد. همچنین این شبکه اجتماعی، به همه افراد در هر حوزه کاری یاری می‌رساند.

لینکدین دریچه‌ای بزرگ برای دسترسی به‌تمامی نقاط جهان ایجاد می‌کند و زمینه ارتباط با سایر افراد در زمینه کاری مشخص را فراهم می‌سازد.

از مهم‌ترین ویژگی‌های لینکدین می‌توان به گسترش ارتباطات بین افراد مختلف ازجمله افراد فریلنسر اشاره کرد که برای کسب‌وکارها امری باارزش تلقی می‌شود. از دیگر مزیت‌های استفاده از لینکدین می‌توان موارد زیر را ذکر کرد

  • حضور افراد حرفه‌ای و متخصص در لینکدین و استفاده از تجربیات و ارتباط با آن‌ها
  • ارتباط با افراد مختلف در زمینه کاری خود و تلاش برای رشد این ارتباط و تعامل
  • اطلاع از آخرین اخبار و پیشرفت‌ها در زمینه‌های کاری مرتبط با فعالیت کاربران
  • امکان پاسخگویی به سؤالات مختلف افراد برحسب مهارت‌ها
  • امکان برقراری ارتباط با دوستان و همکاران

برای شروع فعالیت در لینکدین چه باید کرد؟

پس از آشنایی با شبکه لینکدین و مزیت‌های آن برای کسب‌وکار، نوبت به ثبت‌نام و شروع فعالیت در LinkedIn می‌رسد. روزانه، بسیاری از شرکت‌ها با بررسی شبکه لینکدین و پروفایل افراد به دنبال جذب افراد موفق و فریلنسر هستند و این امکان را فراهم می‌سازند تا روابط تخصصی ایجاد و گسترش یابد.

همچنین بسیاری از کسب‌وکارهای نوپا برای تکمیل کادر خود، ابتدا به پروفایل‌های لینکدین افراد مراجعه می‌کنند. برای شروع فعالیت در لینکدین، باید اکانتی ایجاد کرده و یک سری کارهایی انجام دهید که در ادامه به شرح این فعالیت‌ها می‌پردازیم:

ایجاد اکانت در لینکدین

قاعدتاً برای شروع فعالیت در لینکدین به ایجاد یک حساب کاربری نیاز دارید. برای ساخت اکانت می‌توانید به دو روش عمل کنید:

  1. مراجعه به وب‌سایت https://www.linkedin.com/ از طریق نسخه تحت وب
  2. نصب اپلیکیشن لینکدین بر روی پلتفرم‌های متنوع مانند اپل و اندروید

بعد از مراجعه به وب‌سایت، گزینه Sign In و گزینه Join Now در قسمت بالا، سمت راست به چشم می‌خورد. Sign In برای افرادی است که از قبل در لینکدین حساب کاربری دارند و می‌توانند با ایمیل و پسورد ثبت شده، به اکانت لینکدین خود دسترسی پیدا کنند؛ اما افرادی که تاکنون عضو این شبکه اجتماعی نبوده‌اند، باید به بخش Join Now مراجعه کنند. در این بخش باید ایمیل و پسوردی که بیش از 6 کاراکتر و ترکیب اعداد و علائم باشد، وارد شود.

البته در صورت داشتن اکانت در فیسبوک، می‌توانید به‌طور مستقیم ثبت‌نام کنید. اگر با جیمیل خود در مرورگر لاگین هستید، می‌توانید از بخش Join with Google بدون نیاز به وارد کردن اطلاعات ثبت‌نام انجام دهید.

در گام بعدی، باید موقعیت جغرافیایی خود، یعنی کشور و شهر سکونت خود را وارد کنید. بعد از ثبت اطلاعات مربوط به Location، در قسمت اول باید اطلاعات مربوط به آخرین تجربه شغلی یا تحصیلیتان را بنویسید. اگر شاغل هستید، نیازی به فعال‌سازی گزینه I’m a student ندارید. در قسمت دوم باید نوع شغلتان را بر اساس تمام‌وقت یا پاره‌وقت بودن، خوداشتغالی، فریلنسری، قراردادی، کارآموزی، کارورزی یا فصلی را از لیست انتخاب کرده و در قسمت آخر باید نام آخرین کمپانی و شرکتی که اخیراً در آن شاغل بوده‌اید را ذکر کنید. پس از تکمیل این موارد، بر روی دکمه Continue کلیک کرده و سپس ایمیل خود را چک کنید.

در گام بعدی، لینکدین از شما می‌پرسد که آیا به دنبال کار هستید یا خیر؟ می‌توانید با توجه به شرایط فعلیتان به این قسمت پاسخ دهید. اگر پاسخ شما بله باشد، فیلدهایی نمایان خواهد شد که در قسمت اول، نام شغلی که به دنبال آن هستید و در قسمت دوم، کشور و شهری که در آنجا به دنبال شغل هستید را ذکر می‌کنید. بعد از پرکردن تمامی فیلدها، قسمت Next به رنگ آبی درآمده و به مرحله بعدی می‌روید. در این مرحله لینکدین اجازه می‌خواهد تا شما را برای مشاغل جدید اصطلاحاً Open یا باز به مدیران در جستجوی نیروی کار نشان دهد. درنهایت با کلیک بر روی Done، اکانت لینکدین شما تشکیل می‌شود.

در بخش حساب کاربری، تمام اطلاعات شخصی قابل نمایش و ویرایش است. شما می‌توانید در صورت نیاز تغییراتی را در پروفایل خود ایجاد کنید.

پروفایل لینکدین حرفه‌ای

ایجاد پروفایل لینکدین حرفه‌ای

تنها ساخت یک حساب کاری برای پیشرفت شغلی در لینکدین کافی نیست؛ بلکه شما به یک پروفایل لینکدین عالی نیاز دارید تا به‌اندازه کافی توجه مدیران را جلب کند. پروفایل (Profile)، تمام اطلاعاتی که افراد هنگام یافتن شما در لینکدین مشاهده خواهند کرد را شامل شده و مهم‌ترین بخش حساب لینکدین محسوب می‌شود. شما از این طریق می‌توانید توانایی‌های خود را به نمایش بگذارید تا کارفرمایان در صورت نیاز به این اطلاعات دسترسی داشته باشند.

برای گذاشتن عکس در پروفایل لینکدین ابتدا باید روی قسمت (Add a Photo) کلیک نمایید. سپس عکس‌های ذخیره شده خود را مشاهده نموده و به دلخواه عکسی را انتخاب کنید. در این قسمت باید از مناسب بودن عکس و حرفه‌ای بودن آن اطمینان حاصل کرده و پس از انتخاب عکس، روی گزینه (Open) کلیک کنید.
بعد از بارگذاری عکس پروفایل در لینکدین، می‌توانید از گزینه‌هایی مانند فیلتر (Filter)، قابلیت دیدن (Visibility)، برش (Crop) و تنظیم‌کردن (Adjust)، نسبت به ویرایش پروفایل خود اقدام کنید. شما می‌توانید در قسمت قابلیت دیدن (Visibility)، مشخص کنید که چه افرادی قادر به مشاهده عکس پروفایل شما باشند.

بعد از نهایی شدن عکس انتخابی، حتماً بر روی گزینه اعمال‌کردن (Apply) کلیک کنید تا تغییرات انجام شده ثبت شوند. همچنین می‌توانید از قسمت (Change Photo) نسبت به تغییر عکس پروفایل خود اقدام کنید. شما می‌توانید با کلیک بر روی قسمت به‌روزرسانی تصویر پس‌زمینه (Update Background Photo)، یک تصویر زمینه به پروفایل خود اضافه کنید. انتخاب یک کاور مناسب که به حوزه فعالیت شما مرتبط باشد اجباری نیست، اما مؤثر است.

برای تکمیل اطلاعات خود می‌توانید به قسمت پروفایل رفته و روی آیکونی با شکل مداد کلیک کنید و سپس اطلاعات کلی خود شامل نام و نام خانوادگی، زمینه فعالیت و یک معرفی کوتاه با نام (headline) را تکمیل کنید. همچنین می‌توانید بخش Creator Mode را هم در لینکدین خود فعال کنید که در ادامه به بررسی تخصصی‌تر هریک می‌پردازیم:

عکس پروفایل حرفه‌ای برای لینکدین

طبق تحقیقات انجام شده، شانس دیده شدن افرادی که پروفایل دارند، 14 برابر بیشتر از افراد فاقد پروفایل است و کاربرانی که پروفایل عکس‌دار دارند، 21 برابر بیشتر از کاربران فاقد پروفایل عکس‌دار دیده می‌شوند. این موضوع اهمیت انتخاب یک عکس پروفایل مناسب برای لینکدین را افزایش می‌دهد. عکس بارگذاری شده در LinkedIn با عکس شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و فیسبوک بسیار متفاوت است و باید به یک سری استاندارها توجه شود که در ادامه به شرح آن می‌پردازیم:

  • حتماً از عکس خودتان استفاده کنید نه از عکس اشخاص دیگر
  • عکس با رزولوشن و نور مناسب بارگذاری شود و چهره به طور کاملاً واضح نمایان باشد.
  • چهره شما باید 60 درصد قاب پروفایل را فرابگیرد.
  • از عکس آتلیه‌ای و گروهی استفاده نشود.
  • در عکس حالتی عبوس به خود نگرفته و لبخندی مختصر دیده شود.
  • عکس بارگذاری شده باید حالتی رسمی داشته باشد.
  • بهتر است پس‌زمینه ساده و تک‌رنگ در عکس‌ها به چشم بخورد تا پس‌زمینه‌های شلوغ
  • لباسی که مناسب محل کار باشد، برای عکس پروفایل هم مناسب است.
  • تا جایی که ممکن است نباید از فیلترهای زیبایی استفاده شود.

استفاده از Headline مناسب در لینکدین

هدلاین (Headline) یا عنوان و تیتر، توصیف شما از خودتان در 120 کاراکتر است که در پایین نام و نام خانوادگی در لینکدین قرار می‌گیرد. هدلاین در لینکدین بسیار مهم است؛ چراکه پس از مشاهده پروفایل و عکس زمینه لینکدین، هدلاین افراد جلب‌توجه می‌کند. در این قسمت باید با انتخاب هوشمندانه کلمات جذاب، افراد را تشویق به خواندن و چک کردن پروفایل و رزومه خود کنید.

در نوشتن Headline، باید از کلمات کلیدی و صفات مثبت برای توصیف خود استفاده کنید. استفاده از تیترهای جذاب و کاربردی این امکان را فراهم می‌آورد تا کاربران، در صفحه لینکدین شما مانده و پروفایل و رزومه شما را چک کنند و به‌طور سریع از صفحه پروفایل در لینکدین خارج نشوند. اگر شما در این قسمت چیزی ننویسید، لینکدین به‌طور پیش‌فرض، عنوان شغلی و شرکتی که در آن مشغول به کار هستید را در این بخش منتشر می‌کند.

فعال‌سازی Creator Mode در لینکدین

قابلیت Creator Mode برای اعضایی است که به طور منظم محتوا ایجاد می‌کنند. Creator Mode باعث می‌شود تا دیدگاه‌های خود راجع به صنعت یا رویدادهای خاص را به اشتراک بگذارید. استفاده از هشتگ‌ها در این قسمت باعث می‌شود تا کاربران بیشتری در لینکدین محتوای شما را خوانده و شما را دنبال کنند. می‌توان با تغییر گزینه Connect از قسمت تنظیمات پروفایل به Follow، بخش Creator Mode را به شکل برجسته‌تری در قسمت پروفایل به نمایش درآورد.

عنوان‌های این بخش باید مناسب با کسب‌وکار شما باشد تا راحت‌تر در سرچ‌ها نمایش داده شوید. شما می‌توانید انتخاب کنید که این قسمت برای شما فعال باشد یا خیر. اگر Creator Mode فعال باشد، قسمت About در زیر بخش‌های Activity و Featured قرار می‌گیرد و اگر این قسمت روشن نباشد، قسمت Activity چهار اقدام اخیری که در لینکدین انجام داده‌اید را نمایش می‌دهد.

تب‌های لینکدین

کاربرد تب‌های مختلف در لینکدین

لینکدین با اضافه کردن تب‌های متنوع، دسترسی به گزینه‌های مختلف را آسان و مخاطب‌پسند کرده است. هنگامی که وارد لینکدین می‌شوید، یک نوار تیره در بالای صفحه به چشم می‌خورد. این تب‌ها شامل گزینه‌هایی مانند تب Home، My network، Jobs، Messaging، Notifications، Me و Work می‌شوند. در میان این تب‌ها، گزینه‌های My network و Jobs در کنار فعالیت مستمر، توجه بیشتری را می‌طلبد. در ادامه هریک از این تب‌ها را بررسی می‌کنیم:

تب Home در لینکدین

صفحه اصلی لینکدین با نام خانه (Home)، در ابتدای ورود به صفحه کاربری قرار دارد. در این قسمت، پست‌ها، لایک‌ها و کامنت‌های مختلف کانکشن‌ها، نمایش داده می‌شود. همچنین می‌توان در این بخش، آپدیت‌های خود را پست کرده و به اخبار جدید دسترسی یافت.

تب My Network در لینکدین

در تب ارتباطات من (My network)، موارد زیر نمایش داده می‌شود:

  • لیست کانکشن‌ها
  • مشاهده گروه‌ها، هشتگ‌های داغ و درخواست کانکشن کاربران دیگر
  • یافتن افراد متخصص در حوزه‌های مختلف و کانکت شدن با آن‌ها

اگر بخواهید مخاطبان ایمیل خود را با لینکدین همگام‌سازی کنید، باید از طریق تب My network، بر روی گزینه Add personal contacts کلیک نمایید. در این قسمت علاوه بر مشاهده کانکشن‌های خود، می‌توانید پیشنهادهایی از طریق هوش مصنوعی لینکدین دریافت کنید.

تب Jobs در لینکدین

با مراجعه به تب موقعیت‌های شغلی (Jobs)، می‌توانید از ابزارهای جستجوی موقعیت شغلی متناسب با مهارت‌های خود استفاده کنید. در این قسمت امکان دسترسی و ارسال رزومه خود بر اساس موقعیت جغرافیایی، حقوق و یافتن شغل مناسب را دارید. اگر صاحب شرکتی هستید و به دنبال نیروی کار می‌گردید، می‌توانید آگهی‌های استخدام خود را در این قسمت منتشر کنید تا افراد با بررسی‌های لازم، رزومه‌هایشان را به شرکت شما ارسال کنند.

تب Messaging در لینکدین

تب پیام‌ها (Messaging) مانند دایرکت اینستاگرام، محل پیام‌های رد و بدل شده در لینکدین است و پیام‌های خصوصی که افراد برای شما ارسال می‌کنند، در این قسمت نمایش داده می‌شود. لینکدین به صورت خودکار پیام‌ها را در قالب‌های InMail، کانکشن استاتوس و اسپم دسته‌بندی می‌کند. در صورتی که پیام‌های زیادی دریافت شود، این قابلیت بسیار مفید تلقی می‌شود.

تب Notifications در لینکدین

با مراجعه به تب نوتیفیکیشن‌ها (Notifications)، می‌توانید موارد دریافتی اخیر و پیام‌های ارسالی یا دریافتی را مشاهده کنید. در این قسمت هر اتفاق تازه‌ای که در اکانت شما رخ دهد، خبر داده می‌شود؛ برای مثال اگر شخصی از پروفایل شما بازدید نماید، نوتیفیکیشنی شامل اطلاعات آن کاربر و زمان بازدید پروفایل شما، دریافت خواهید کرد. نوتیفیکیشن‌هایی که دریافت شده و خوانده یا چک نمی‌شوند، با دایره قرمز رنگ قابل تشخیص هستند.

تب Me در لینکدین

تب Me در نوار بالایی لینکدین قرار دارد و می‌توان از طریق این قسمت موارد مرتبط با حریم شخصی، تنظیمات اولیه و سایر امکانات پیشرفته را تنظیم و مدیریت کرد. همچنین در تب Me امکان کنترل تاریخچه پست‌ها و تغییر زبان پیش‌‌فرض و خروج از اکانت فراهم است. در کل می‌توان از طریق این نوار، به پروفایل لینکدین خود دسترسی داشت.

تب work در لینکدین

همان گونه که گفته شد، لینکدین دارای دو نسخه رایگان و پریمیوم (Premium) است و برخی از تب‌ها در اکانت رایگان لینکدین در دسترس نبوده و نیاز به اکانت پریمیوم دارند؛ اما متأسفانه در ایران امکان تهیه این نسخه وجود ندارد. همچنین ممکن است به دلیل تحریم‌های کشورمان، برخی از ویژگی‌های لینکدین برای ما فعال نباشد. فریلنسرها می‌توانند از طریق بخش Groups، گروه‌های مربوط به کسب‌وکار خود را یافته و عضو شوند تا فرصت‌های شغلی بیشتری بیابند. همچنین فریلنسرها می‌توانند از بخش Learning دانش خود را از طریق آموزش‌های رایگان و پولی ارتقا داده و مهارت‌های جدیدی کسب کنند.

بخش Work در لینکدین

تفاوت فالو و کانکشن در لینکدین

کانکشن‌ها اعضایی هستند که در لینکدین به یکدیگر متصل بوده و همدیگر را می‌شناسند و با یکدیگر تعامل دارند. در این صورت می‌توانند اشتراک‌گذاری‌های یکدیگر را در صفحات اصلی LinkedIn مشاهده کرده و پیام ارسال کنند. اگر کسی به شما در لینکدین درخواست دوستی داده و شما قبول کرده باشید یا اگر شما درخواست دوستی داده و دیگر افراد پذیرفته باشند، در این صورت این افراد کانکشن‌های شما هستند.

اما فالو کردن شخصی در لینکدین این امکان را فراهم می‌سازد تا پست‌ها و مقالات آن شخص را در صفحه اصلی خود بدون متصل بودن به آن‌ها مشاهده کنید. در این صورت فردی که شما او را فالو کرده‌اید به پست‌های شما دسترسی ندارد و در صفحه اصلی او نمایش داده نمی‌شود. با اجازه دادن به دیگران برای پیگیری فعالیت‌های شما و خواندن مطالبی که در لینکدین به اشتراک می‌گذارید، می‌توانید به مخاطب‌های جدیدی دسترسی پیدا کنید.

جستجوی افراد در لینکدین

اگر در جستجوی کاربری خاص هستید معمولاً با جستجوی نام آن فرد، پروفایل‌های متعددی نمایش داده می‌شوند. برای پیدا کردن افراد متخصص و شرکت‌ها باید در پایین عبارت LinkedIn Member، عنوان شغلی یا شرکت مورد‌نظر خود را سرچ کنید. نتایج حاصل از این جستجو، طیف گسترده‌ای از پروفایل‌های موجود را نمایش می‌دهد. سپس می‌توان با مشاهده پروفایل و مطالعه هدلاین‌ها، صفحه موردنظر خود را در صورت وجود یافت.

نحوه گرفتن پروژه در لینکدین

رعایت اصول اولیه فعالیت در لینکدین و نمایش مناسب مهارت‌ها و تجربیات در اخذ پروژه بسیار مؤثر است. گرفتن توصیه‌‌نامه‌ها (Recommendation)، دریافت پروژه‌ها را آسان‌تر می‌سازد. توصیه‌نامه ابزاری است که افراد نظر مثبتشان را راجع به همکار خود یا کارمندانشان در طی انجام پروژه به ثبت می‌رسانند. توجه داشته باشید توصیه‌نامه باید فاقد اغراق نمایی بوده و صادقانه نوشته شود تا مشکلی در آینده پیش نیاید. عضویت و مشارکت در گروه‌ها باعث بیشتر دیده شدن کاربران لینکدین می‌شود.

همچنین افراد می‌توانند با شرکتی در حوزه کاری خود که امکان دارد در آینده نیروی کار جذب کند، ارتباط برقرار کرده و با ارسال پیام در مناسبت‌های مختلف توجه آن‌ها را به پروفایل خود جلب نمایند. یکی از قابلیت‌های لینکدین، Online Recruiting یا جذب آنلاین است که این امکان را برای کارفرمایان فراهم می‌سازد تا به صورت آنلاین، پروفایل افراد را جستجو کرده و در صورت تأیید، آن فرد را جذب کنند. حرفه‌ای بودن و به‌روز نگه داشتن آن و انجام فعالیت‌های مستمر، شانس افراد را در یافتن پروژه‌های مناسب افزایش می‌دهد.

ایجاد رزومه در لینکدین

همان گونه که در قسمت ایجاد پروفایل لینکدین حرفه‌ای توضیح دادیم، اگر تمامی موارد را رعایت کرده و تکمیل کنید، این قسمت به عنوان رزومه شما در نظر گرفته می‌شود. برای ساخت رزومه در لینکدین، می‌توانید به تب Me رفته و View Profile را انتخاب کنید. در گام بعدی در نمایه لینکدین خود، گزینه More در سمت راست عکس نمایه خود را انتخاب کرده و بر روی ساخت رزومه (Build a resume) کلیک کنید. بعد از انتخاب این گزینه، فهرستی نمایان می‌شود. از این فهرست گزینه Create from profile را یافته و بر روی آن کلیک کنید. شما می‌توانید در این قسمتی که نمایش داده می‌شود، بخش عنوان شغلی (Job title) را با کلمات کلیدی مناسب شغل خود پر کرده و سپس بر روی Apply کلیک کنید. بعد از این مرحله، LinkedIn رزومه شما را نمایش می‌دهد.

فعالیت مستمر با توجه به حوزه تخصص در لینکدین

برای اینکه پروفایل و رزومه شما در لینکدین دیده شود، باید به صورت مستمر، پست منتشر کرده و با افراد مختلف در حوزه کاری خود تعامل و ارتباط برقرار کنید. اگر با متخصصان حوزه کاری خود تعامل داشته باشید، شانس یافتن شغل مناسب خود را افزایش می‌دهید. فریلنسرها می‌توانند با به‌روز نگه‌داشتن شبکه اطلاعاتی خود و فعالیت مستمر در بستر لینکدین، توجه و اطمینان بسیاری از شرکت‌ها، استعدادیاب‌ها را جذب پروفایل و رزومه خود در لینکدین نمایند و شانس جذب خود را افزایش دهند.

جمع‌بندی برای راهنمای لینکدین

در این مطلب تلاش کردیم تمامی مزایای استفاده از لینکدین را بررسی کنیم و به شما نشان دهیم چگونه می‌توانید یک لینکدین حرفه‌ای داشته باشید. توجه کنید این شبکه اجتماعی به شما کمک می‌کند ارتباط گسترده‌ای با افراد متخصص حوزه خودتان بسازید و از مزایای شبکه‌سازی بهره‌مند شوید. به‌علاوه در همین شبکه است که می‌توانید بسیاری از پیشنهادهای کاری را از سازمان‌ها و کسب‌وکارها دریافت کنید.

هیچ‌وقت به یک شبکه برای افزایش فعالیت خودتان اکتفا نکنند. در این راستا می‌توانید از سایت‌هایی که رابط میان فریلنسرها و کارفرمایان هستند استفاده کنید. در این راستا در پارسکدرز، مقرون‌به‌صرفه‌ترین بازار کار آنلاین ایران و رابط میان کارفرما و افراد متخصص می‌توانید به فعالیت بپردازید. در نهایت اگر فریلنسر هستید و به دنبال پروژه‌های متعددی در حوزه کاری خود هستید، پیشنهاد می‌شود حتماً از فهرست پروژه‌های پارسکدرز استفاده کنید.

3.7/5 - (6 امتیاز)

ارسال شده در 25 دی 1394

3 دیدگاه برای “راهنمای استفاده از لینکدین برای فریلنسرها”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *