هفتمین مسابقه برنامه‌نویسی جاواکاپ، برای اولین بار به صورت رایگان و مجازی

این دوره از مسابقات، به دلیل شیوع بیماری کرونا با حال و هوایی متفاوت و به صورت غیرحضوری، در دو مرحله مقدماتی و فینال برگزار می‌شود. انجمن جاواکاپ با برگزاری رایگان و مجازی این رویداد، فرصت ویژه‌ای را فراهم کرده تا همه افراد به سادگی و بدون پرداخت هزینه و مستقل از محل زندگی‌شان شانس شرکت در این رویداد را داشته باشند. تجربه شرکت در این مسابقه برای هر برنامه‌نویس جاوا، چه تازه‌کارها و چه حرفه‌ای‌ها، می‌تواند تجربه جذاب و مفیدی باشد. سنجش سطح دانش و توانمندی خود در حوزه برنامه‌نویسی جاوا، رقابت با سایر برنامه‌نویسان، جایزه نقدی، آشنایی و امکان استخدام در شرکت‌های حامی این رویداد و در نهایت شرکت در همایش جاواویژن و شنیدن سخنرانی چند نفر از فعالان صنعت نرم‌افزار، برخی از مزایای شرکت در این رویداد است.

مرحله مقدماتی این مسابقه در روز جمعه 2 آبان‌ماه برگزار می‌شود و نفرات برتر (حدود 200 نفر) به مرحله فینال که در روز پنج‌شنبه 15 آبان برگزار می‌شود، دعوت خواهند شد. امسال همه فینالیست‌ها شانس دریافت جایزه دارند و شرکت‌های حامی هم مشتاقانه در انتظار کشف استعدادهای برتر و شروع همکاری با آن‌ها هستند. تا کنون شرکت‎‌های بزرگی مانند، مشاوران نرم‎افزاری اعوان، پژوهش و توسعه ناجی، سحاب پرداز  و تپسل از حامیان اصلی آزمون جاواکاپ امسال هستند.

در آزمون امسال  هم علاقه‌‎مندان می‌‎توانند علاوه برای جاوای استاندارد (Java SE) در بخش برنامه‌نویسی وب نیز به سنجش خود و رقابت با دیگران بپردازند.

اولین دوره آزمون جاواکاپ در سال ۱۳۹۲ و در دانشگاه شریف برگزار شد. سه دوره اول فقط شامل آزمون کتبی چند گزینه‌ای بودند. از دوره چهارم، آزمون فینال عملی و از دوره پنجم، همایش علمی جاواویژن با سخنرانی نخبگان صنعت نرم‎‌افزار هم به این مسابقات افزوده شد. آزمون جاواکاپ هر سال پربارتر و مفصل‌‎تر از سال گذشته برگزار می‎‌شود. این افزایش کیفیت در استقبال بیش از پیش برنامه‌‎نویسان جاوا و از طرف دیگر در افزایش علاقه شرکت‌‎های نرم‌‎افزاری به حمایت از این آزمون مؤثر بوده است.

گفتنی است بسیاری از افرادی که در آزمون‌های جاواکاپ شرکت می‌کنند، فراتر از دغدغه‌ کسب موقعیت شغلی و یا دریافت جایزه، دغدغه محک و سنجش آموخته‌های خود را دارند. تا کنون از بسیاری از شهرهای ایران، در رده‌های سنی مختلف و از دانش‌آموز تا دکتری، در آزمون امسال ثبت‌نام کرده‌اند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام، کافی است به سایت جاواکاپ، مراجعه کنید.

 

امتیاز دهید

ارسال شده در 25 مهر 1399

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *