هفدهمین مسابقات ملی مهارت

با توجه به تاثير مسابقات جهانی مهارت در ارتقاء سطح مهارتهاي فني كارگران و صنعتگران جوان كشورهاي عضو سازمان IVTO و ارائه گزارش در خصوص مسابقات فوق در سال 1349 به بالاترين مقام وقت كشور، دستور تشكيل كميته ملی مسابقات مهارت فني صادر شد.

در اجراي اين فرمان، كوشش وزارت كار وامور اجتماعي معطوف به اين گرديد كه نخستين دوره مسابقات مهارت فني را بين كارگران ماهر و متخصص جوان كشور در سال 1350 برگزار نمايد، بدين جهت اساسنامه كميته ملي مسابقات مهارت فني تهيه و در خرداد سال 1350 به تصويب رسيد. پس از تصويب اساسنامه، مسابقات مهارت فني به صورت سالانه تا سال 1357 بين علاقه مندان مسابقات برگزار گرديد.

پس از عضويت مجدد ايران در سازمان بين المللي آموزش هاي حرفه اي، سازمان آموزش فني و حرفه اي به عنوان متولي امر آموزشهای حرفه ای و به منظور ارتقاء سطح مهارتي جوانان، برگزاری مسابقات ملي مهارت را به صورت سالانه آغاز نمود. اين مسابقات در سه مرحله شهرستانی، استانی و ملي برگزار شده و در مرحله ملي از استانها در هر رشته يك نفر (در صورت كسب حد نصاب) مي توانند در مسابقات شركت نمايند.

این مسابقات در رشته‌های فناوری اطلاعات – کاربرد نرم‌افزار، ساخت و تولید تیمی، پلی مکانیک، نقشه‌کشی صنعتی و … برگزار می‌شود.

اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام در رویداد

مسابقات-ملی-مهارت

امتیاز دهید

ارسال شده در 06 اردیبهشت 1395

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *