10 مهارتی که برای موفق شدن باید یاد بگیرید.

می خواهی موفق باشی؟ جنبه های مختلفی برای موفقیت یک فرد بزرگسال وجود دارد و  هر مهارت به دلایل مختلفی مهم است.

داشتن تمام این مهارت‌های خاص به شما کمک می کند که در همه جنبه‌های زندگیتان موفق باشید. 10 مهارت که هر فرد، فارغ از حرفه و موقعیت برای موفق شدن باید داشته باشد را بخوانید.

 

1- مهارت های سازمانی

مهارت‌های سازمانی یکی از مهارت های بسیار مهم برای افراد موفق است – این مهارت به آن ها کمک می کند که مسئولیت ها را کنترل کنند و حس اعتماد را در دیگران ایجاد کنند. این موضوع فقط به حضور به موقع در جلسات و رویدادها محدود نمی‌شود؛ مهارت های سازمانی به آن ها کمک می‌کند که کارها را اولویت بندی کنند و برای هر مشکل احتمالی راه حل موثری پیدا کنند .

بدون این مهارت های مدیریتی و سازمانی موفقیت و پیشتاز بودن غیر ممکن است.

 

 

2- مهارت های مذاکره

انسان های موفق در واقع مذاکره کنندگان خوبی هستند. چون علاوه بر اینکه اعتماد به نفس بالایی دارند می توانند افراد را متقاعد کنند. این مهارت هم در کار و هم در زندگی شخصی برای آن ها مفید است، و زندگی روزانه آن ها را شیرین تر و مفید تر خواهد کرد.

مهارت های قوی مذاکره در کار به معنی ارتقای شغلی، افزایش حقوق و مشتریان بیشتر خواهد بود.

 

 

3- مهارت های ارتباطی قوی

اهمیتی ندارد که شغل شما چیست یا در چه موقعیتی قرار دارید، ارتباط بر قرار کردن یک بخش اساسی از موفقیت است. از به اشتراک گذاشتن اطلاعات با مشتریان تا همکاری با همکاران، افراد موفق در ارتباطات روزانه شان تاثیر گذار هستند.

اگرشما در تلاش برای برقراری ارتباط هستید، به همه راه های مختلفی که می توانید این کار را انجام دهید فکر کنید. رو در رو، ایمیلی، اسکایپ و تلفنی…

تلاش کنید روشی پیدا کنید که به شما کمک می کند که در ارتباطاتتان تاثیرگذارتر باشید.

 

 

4- مهارت های هوش هیجانی

بخش مهمی از هوش هیجانی این است که افراد موفق تا چه حد دیگران را درک می کنند و چگونه با آن‌ها همدردی می کنند. این مهارت مخصوصا زمانی اهمیت پیدا میکند که به عنوان عضوی از یک تیم کار می کنند یا بخشی از کار آن‌ها را شبکه سازی تشکیل می‌دهد.

هوش هیجانی به افراد موفق کمک میکند که در ارتباط با مشتریان در معاملات موفق باشد و با همکاران به خوبی کنار بیاید.

یکی از راه های بهتر کردن هوش هیجانی این است که خودتان را جای طرف مقابل بگذارید.

 

 

5- مهارت های تفکر انتقادی

مهارت های تفکر انتقادی به افراد موفق کمک میکند که مشکلات و اشتباهات را به شیوه ای خلاق و مفید حل کنند. داشتن تفکر انتقادی به این معناست که این افراد توانایی این را دارند که مشکلات را با ارزیابی سریع وضعیت، به صورت مستقل و منطقی به سرعت حل کنند.

 

 

6- مهارت های تمرکز

توانایی تمرکز کردن به افراد موفق این اجازه را می دهد که در رسیدن به هدف های بلند مدتشان کارآمدتر باشند. به آن ها کمک می کند، زمانی که برای رسیدن به هدفی در آینده کار می کنند در مسیر باقی بمانند و سایر کارهای روزانه آنها را از هدف مسیر اصلیشان خارج نکند.

 

 

7-  مهارت های کارتیمی

مهارت های کار تیمی در اکثر کارها مفید است و برای زندگی روزانه ضروری است. از کار بر روی یک پروژه با رئیس و همکاران تا زندگی با همسر ، مهارت های کارتیمی به افراد موفق کمک می کند که مجموعا بهتر عمل کنند.

اگر یکی از اعضای تیم  در مهارت های تیمی ضعیف باشد می تواند سرعت کل پروژه را کم کند.

برای یادگیری مهارت‌های تیمی، ویدیوی مبانی کار تیمی رو مشاهه کنید.

8- مهارتِ برقرار کردن تعادل

داشتن تعادل در زنگی به افراد موفق کمک می کند که چشم انداز و منطق سالم داشته باشند. توانایی به پایان رساندن کارها به صورت کارآمد نه تنها استرس را کاهش می دهد بلکه احتمال موفق شدن را خیلی بیشتر می‌کند.

بر قراری تعادل به آن ها کمک می کند که بدانند چه چیزی آن ها را خوشحال می کند، چه در زندگی شخصی چه در کار، به‌علاوه آنها کمک میکند که در همه ی جنبه های زندگی موفق شوند.

 

9- اعتماد به نفس

حتی زمانی که افراد موفق احساس اعتماد به نفس نمی کنند؛ در حال توسعه و بهبود مهارت های اعتماد به نفس خود هستند. بهبود زبان بدن و مهارت های اجتماعی به آن ها کمک می کند که احترام دیگران را جلب کنند، ارزش کلماتشان را بیشتر و حرف‌هایشان را تاثیرگذارتر کنند.

 

10- مهارت های تحقیقاتی و تحلیلی

شاید مهمترین مهارت، توانایی جستجوی اطلاعات، تحلیل آن و تشخیص الگوهایی است که می تواند برای هر کاری مفید باشد. این مهارت به افراد موفق کمک می کند که افراد فعالتری شوند و موقعیت و جایگاه فعلی شان را بهبود بخشند.

امتیاز دهید

ارسال شده در 31 مرداد 1394

یک دیدگاه برای “10 مهارتی که برای موفق شدن باید یاد بگیرید.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *