5 راهکار برای کارآمد بودن (موفق بودن) هنگام کار فریلنسیگ!

کار کردن در دنیای فریلنسینک (آزادکاری) مانند کار کردن بر روی موج است. قله هایی دارد که زمانی که بر روی آن ها قرار می گیرید، مجبورید بیش از حد معمول کار کنید تا پروژه ها را پیش ببرید و دره هایی دارد که در آن کار خیلی کمی برای شما وجود خواهد داشت.

زمانی که در دوره ی خشکسالی قرار می گیرید بسیار مراقب باشید. زیرا در این زمان احتمال بسیار بالایی وجود دارد که شما آشفته و ناامید شوید و حاضر باشید انجام هر کاری را بپذیرید. بدون اینکه اهمیت بدهید کاری که انجام می دهید چقدر سطح پایین است یا مبلغی که در ازای آن دریافت می کنید چقدر کم است. خوشبختانه راه های بهتری هم برای گذراندن دوره خشکسالی وجود دارد.

به این موضوع فکر کنید، زمانی که شما کار کمتری برای انجام دادن دارید، زمان بیشتری دارید که کارهایی که به شما در کسب و کار از نوع فریلنسری کمک خواهد کرد انجام دهید. این کارها شما را کارآمدتر کرده و روحیه ی کارآفرینی شما را تقویت می کند و شما را به سمت راه درست در شغلتان راهنمایی می کند. چه در اوج باشید چه در خشکسالی…

staying-productive

 

برای وبلاگ‌های مرتبط با موضوع کارتان به صورت مهمان مطلب بنویسید

آیا مهارت، تجربه یا دانشی دارید که یک انسان معمولی به راحتی نمی‌تواند یاد بگیرد؟ از این مزیت استفاده کنید و برای وبسایت‌هایی که در راستای علایق و تجربیاتتان فعالیت می‌کنند مقاله بنویسید.

اما برای نوشتن پست به صورت مهمان حد اعتدال را رعایت کنید. این یعنی تنها زمانی‌که واقعا مطلب مفیدی برای ارائه دارید دست به کار شوید و هدف شما صرفا نشر یک مطلب برای لینک شدن به وبسایتتان نباشد.

 

پروفایل آنلاین (رزومه) خود را آپدیت کنید

اگر مهارت جدیدی یاد گرفته اید، تجربه ی بیشتری کسب کرده‌اید یا به تازگی پروژه ای را به پایان رسانده‌اید که به انجام آن افتخار می کنید، آن را در رزومه آنلاین خود بازتاب دهید. این احتمال وجود دارد که کارفرما قبل از سپردن کار به شما در مورد شما تحقیق کند. سایت لینکداین یک مکان خوب برای چنین کاری است. در همین رابطه توصیه می کنیم مقاله هشت نکته برای فعالیت بهینه در سایت لینکداین را مطالعه کنید.

 

 

مهارت های جدید یاد بگیرید و یا مهارت های فعلیتان را تقویت کنید

حالا که شما کاری برای انجام دادن ندارید، دیگر بهانه ای برای در جا زدن و تقویت نکردن مهارت هایتان وجود ندارد. اگر می خواهید مهارت های پایه ای خود را تقویت کنید یک پروژه کوچک برای خود طراحی کنید. یکی از نکات مثبت پروژه های آزمایشی این است که شما بر روی آن کنترل کامل دارید، زمان تحویل، سرعت انجام کار و …

حتی ممکن است نیاز باشد کتاب های بیشتری بخوانید، در کلاس های تکمیلی شرکت کنید و اطلاعات بیشتری در مورد آخرین اخبار و تکنولوژی های جدید فیلدی که در آن کار می کنید بدست آورید. ارتباط برقرار کردن با سایر فریلنسرها، خصوصا فریلنسرهای با تجربه یک قدم خوب در مسیر درست خواهد بود.

 

کارهای اداری خود را سازمان دهی کنید

درسته شما یک کارمند نیستید اما به هر حال لازم است تا حساب و کتاب کار خود را به خوبی مدیریت کنید. بنابراین در ایامی که پروژه ای برای انجام دادن وجود ندارد توصیه می کنیم با مرور سوابق مالی خود به آن سر و سامانی دهید و وضعیت گذشته، حال و آینده را مورد بررسی قرار دهید.

فراموش نکنید که داشتن بیمه عمر و سلامت باید یکی از اولویت های شما باشد. پس بهتر است در ایام فراغت به این امورات نیز رسیدگی کنید.

 

خودتان را تبلیغ کنید

حالا که شما توانایی و مهارت های لازم را دارید باید تلاش کنید توانایی هایتان را تبلیغ کنید و شناخته شوید . می توانید با ساخت سایت برای نمایش نمونه کارهایتان یا نشان دادن مهارت هایتان در شبکه های اجتماعی توانایی هایتان را تبلیغ کنید و شناخته شوید. محصول رایگان بسازید یا در پروژه های عام المنفعه مشارکت کنید.

مثل همه شغل های دیگر، فریلنسینگ هم فراز و نشیب های خودش را دارد. شما نمی توانید مانع شیب ها و دره ها شوید، اما می توانید راحت تر و با روحیه بهتر با آن ها کنار بیایید.

امتیاز دهید

ارسال شده در 18 مهر 1394

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *