فریلنسر یا آزادکار چه کسی است؟

فریلنسر یا آزادکار کسی است که با گرفتن مزد و بدون داشتن قرارداد طولانی مدت، کاری را انجام می‌دهد. فریلنسرها می‌توانند به صورت نیمه وقت، تمام وقت، پروژه‌ای یا ساعتی برای یک شخص یا موسسه‌ کار کنند. تجربه کارهای متفاوت رزومه آنها را می‌سازد و در نتیجه شبکه ای از مشتریان برای خود تشکیل می دهند.

افراد می‌توانند به صورت تمام وقت به صورت فریلنسینگ کار کنند یا همزمان با شغل پاره وقت یا تمام وقتشان، به عنوان شغل دوم فریلنسر باشند.

فریلنسینگ ویژگی‌هایی دارد که آن را از سایر شغل‌های آزاد و کارمندی متمایز می‌کند:

نداشتن محدودیت زمانی  و مکانی

زمانی که شما به صورت فریلنسینگ کار می‌کنید هیچ محدودیت زمانی یا مکانی ندارید. تنها محدودیتی که شما با آن رو به رو هستید این است که باید کار را در روز و ساعت مقرر تحویل دهید. شما می‌توانید برنامه کاریتان را با شرایط زندگی و علایقتان هماهنگ کنید و در هر بازه زمانی از روز که علاقه و فرصت دارید کار کنید.

توانایی انتخاب پروژه‌های مختلف با اندازه‌های مختلف

زمانی که به عنوان یک فریلنسر فعالیت می‌کنید خودتان تصمیم گیرنده هستید که در هر بازه زمانی چقدر کار کنید یا چه پروژه‌هایی را بپذیرید. ممکن در یک بازه که وقت آزاد بیشتری دارید یا نیاز به پول دارید، پروژه های بزرگتر یا طولانی تر را بردارید و در یک بازه زمانی بیشتر به خودتان استراحت بدهید. در هر حال تصمیم گیرنده نهایی شما هستید.

همه مسئولیت‌ها به عهده شماست

فریلنسرها معمولا تنها کار می‌کنند، این موضوع در کنار مزیت‌هایی مثل اینکه که خودشان مدیر خودشان هستند و در مورد همه‌ی جنبه‌های کارشان تصمیم می‌گیرند ایرادهایی را دارد. از جمله اینکه باید زمان زیادی را صرف مسایل جانبی کار کنند که در واقع برای آن‌ وجهی دریافت نمی‌کنند. به عنوان مثال اگر به تازگی کار خود را به عنوان فریلنسر شروع کرده باشید نیاز دارید مدت زمانی را صرف جستجوی کار، ساختن رزومه و … کنید.

فریلنسینگ و خانم‌ها

به علاوه فریلنسینگ برای خانم‌ها خصوصا مادران به دلیل شرایطی که دارند یک شغل ایده‌آل محسوب می‌شوند. آن‌ها می‌توانند بدون نیاز به صرف زمان طولانی در خارج از منزل با توجه به تخصصشان به کاری که به آن علاقه مندند بپردازند.

 

%d9%81%d8%b1%db%8c%d9%84%d9%86%d8%b3%d8%b1

 

در کنار همه ویژگی‌هایی که برای فریلنسینگ بیان شد یک مسئله که در فریلنسینگ وجود دارد بدست آوردن پروژه است، ممکن است در یک مدت زمان تعداد زیادی پروژه برای انجام داشته باشید و در بازه زمانی دیگر هیچ پیشنهاد کاری نداشته باشید یا نتوانید مشتری جدیدی پیدا کنید. به همین دلیل سایت‌های فریلنسینگ گزینه مناسبی برای بدست آوردن کار هستند. زیرا گستره مشتریانتان را از آشنایان و اطرافیانتان به کل ایران گسترش می‌دهند.

فرقی ندارد که در کجای ایران و جهان باشید، اگر به اینترنت متصل باشید از فرصت برابری برای گرفتن پروژه برخوردار خواهید بود. پارسکدرز محدودیت های زمانی و مکانی را از بین می برد.
امتیاز دهید

ارسال شده در 01 آبان 1394

2 دیدگاه برای “فریلنسر یا آزادکار چه کسی است؟”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *