معرفی بهترین برنامه‌های طراحی لوگو برای کامپیوتر و موبایل

شناخت و استفاده از بهترین نرم‌افزارهای طراحی لوگو اهمیت زیادی دارد، چون این برنامه‌ها به کیفیت طراحی لوگو کمک قابل توجهی می‌کنند. آشکار است که لوگوی خوب کمک می‌کند تا بدون اینکه یک کلمه سخن گفته باشید، همه‌چیز را درباره کسب‌وکار خود بیان کنید. در واقع، لوگو احساس صداقت، اعتماد، غرور، انسجام و ایده‌آل‌گرایی را انتقال می‌دهد. پس اگر می‌خواهید حس ارتباط بین برند و مشتریان خود را یادآوری کنید، باید لوگوی قدرتمندی داشته باشید. به این صورت، پیوند میان کسب‌وکار و هواداران، دوستان، منتقدان، بیگانگان و قهرمانان آن را نیز استحکام خواهید بخشید.

خبر خوب این است که امروزه نرم‌افزارهای رایگان، طراحی لوگو را تا اندازه زیادی تسهیل کرده‌اند. باید به این نکته هم اشاره کنیم که این نرم‌افزارها هم برای کامپیوتر و هم برای موبایل در دسترس هستند. بنابراین، کافی است خلاقیت، استراتژی و منابع مطلوب را داشته باشید تا بتوانید یک لوگوی جذاب و اثربخش طراحی کنید. با وجود این، همواره در نظر داشته باشید که لوگو باید با نیازها و روان‌شناسی مشتریان شما هماهنگی لازم را داشته باشد. برای ایجاد این هماهنگی نیز به بهترین نرم‌افزارهای طراحی لوگو حرفه‌ای نیاز خواهید داشت، چون بدون برنامه درست نتیجه درستی نیز به دست نخواهید آورد.

بهترین نرم‌افزارهای طراحی لوگو برای کامپیوتر

بهترین نرم‌افزارهای طراحی لوگو برنامه‌هایی هستند که به صورت آنلاین یا آفلاین در طراحی لوگو بر اساس رنگ‌های برند و طرحی کلی که توسط برند یا کاربران پدید آمده است، به شما کمک می‌کنند. بسیاری از این نرم‌افزارها برای استفاده با کامپیوتر طراحی شده‌اند، یعنی تنها روی کامپیوتر قابل اجرا و عمل هستند. بنابراین، در این بخش بهترین نرم‌افزارهای طراحی لوگو برای کامپیوتر را معرفی می‌کنیم.

نرم‌افزار طراحی لوگو Abode Illustrator

می‌توانیم با جرأت ایلستریتور را به عنوان بهترین برنامه طراحی لوگو معرفی کنیم. این نرم‌افزار در سال 1987 عرضه شد و از آن زمان تاکنون به عنوان نرم‌افزار برجسته طراحی لوگو در بازار شناخته می‌شود. دلیل انتخاب Illustrator به عنوان بهترین گزینه این است که کنترل تمام ابعاد طراحی لوگو را به کمک ابزارهای ایجاد شکل، براش‌ها، گریدها، گرادیانت‌ها و غیره تا اندازه بسیار زیادی تسهیل می‌کند.

طراحی لوگو Abode Illustrator

یکی از قدرتمندترین ویژگی‌های ایلستریتور عبارت است از قابلیت وارد کردن تصاویر اسکن شده. به این صورت، کار طراحانی که طرح اولیه خود را روی کاغذ ترسیم می‌کنند، اما نمی‌خواهند کار خود روی کامپیوتر را از صفر شروع کنند، تا اندازه زیادی تسهیل می‌شود. در این موارد، می‌توانید اشکال هندسی را روی ترسیمات خود قرار دهید و به سادگی از آ‌ن‌ها بهره بگیرید. البته این برنامه انواع قالب و بردار لوگو را ارائه می‌دهد تا شروع کار را برای کاربران تسهیل کرده باشد.

بله درست است! کلمات بخشی از هر لوگو هستند و ایلستریتور، به عنوان بهترین نرم‌افزارهای طراحی لوگو، امکان دسترسی به بیش از 20 هزار فونت فقط انگلیسی را فراهم کرده است. وقتی که نوبت به افزودن یا اصلاح رنگ‌ها هم می‌رسد، می‌توانید از پالت‌های Pantone یا CMYK استفاده کنید. به این ترتیب، می‌توانید دقیقاً به رنگ مدنظر خود دست یابید. سرانجام، از آنجا که Illstrator یک نرم‌افزار برداری (وکتور) است، هر چیزی را که رسم کنید به صورت پیکسل درنخواهد آمد. این یعنی می‌توانید طرح خود را در هر سایزی که مناسب می‌بینید، ذخیره و استفاده کنید.

نرم‌افزار طراحی لوگو CorelDRAW

نرم‌افزار CorelDRAW نیز سابقه‌ای طولانی در بین بهترین نرم‌افزارهای طراحی لوگو حرفه‌ای دارد. در واقع، مهم نیست که طراحی حرفه‌ای هستید یا مبتدی، برنامه کرل دراو فرایند طراحی را تا اندازه بسیار زیادی برای تمام کاربران تسهیل می‌کند.

علاوه بر این، ویژگی‌هایی مانند Corel capture و Corel photo-shop تجربه کاربری شما را بهبود می‌دهند. بنابراین، باید بگوییم لوگوهایی که به کمک کرل دراو طراحی می‌شوند، بسیار حرفه‌ای و با کیفیت برتر خواهند بود. علاوه بر این، CorelDRAW دقت رنگ و انعطاف بسیار بالایی در ساخت لوگوهای جذاب دارد.

طراحی لوگو CorelDRAW

در مجموع، می‌توانیم تعدادی از ویژگی‌های کرل دارو را به شکل پایین خلاصه کنیم:

  • کرل دراو تجربه‌ای خوشایند از استفاده از اشیای برداری و بیت‌مپ را به شما هدیه خواهد داد. این اشکال در هیچ حالت و سایزی کیفیت خود را از دست نخواهند داد.
  • امکان کنترل ساختار سند و مولفه‌های آن را فراهم می‌آورد.
  • یک نرم‌افزار گرافیکی برداری برای طراحی لوگو است.
  • ویژگی LiveSketch یک افزوده فوق‌العاده در دنیای طراحی لوگو است که توسط CorelDRAW عرضه شده است.
  • ساخت موزائیک‌های برداری با کیفیت بالا را تا اندازه زیادی تسهیل می‌کند.
  • یکی از بهترین نرم‌افزارهای طراحی لوگو به شمار می‌آید.

هواداران کرل دراو معتقدند که این نرم‌افزار برتری‌های دیگری نیز دارد. برای مثال، آن‌ها به مواردی مانند در دسترس بودن آن برای سیستم عامل‌های ویندوز و مک، سادگی تغییر اندازه و جایگاه نوار ابزار و منو و نتایج خیره‌کننده ویژگی LiveSketch اشاره می‌کنند.


مقاله پیشنهادی: پالت رنگ چیست؟ راهنمای انتخاب پالت رنگ برای طراحی


نرم‌افزار طراحی لوگو Logo Design Studio Pro

سامیت‌سافت (Summitsoft) در سال 1993 به عنوان یک شرکت مشاوره فعالیت خود را آغاز کرد. اما در سال 2001 حوزه فعالیت خود را با انتشار یک نرم‌افزار طراحی گرافیکی توسعه داد. در دو دهه گذشته، پلتفرم Logo Design Studio Pro همواره یکی از پرفروش‌ترین نرم‌افزارهای طراحی لوگو بوده است. هرچند که این برنامه ویژگی‌های برداری کم‌قدرت‌تری نسبت به Adobe Illustrator دارد، اما استفاده از آن برای کاربران آسان‌تر است.

Logo Design Studio Pro با 2000 قالب آماده لوگو و 6000 شکل و فونت عرضه می‌شود و تمام کاربران می‌توانند از میان آن‌ها دست به انتخاب بزنند. می‌توانید به کمک این نرم‌افزار اشکال را به سادگی ترسیم کنید و گزینه‌های رنگ‌آمیزی و سبک‌سازی حرفه‌ای از قبیل گرادیانت‌ها، سایه‌ها، بلورها و شفاف‌سازی‌های متنوعی را مورد استفاده قرار دهید.

بهترین نرم‌افزارهای طراحی لوگو برای موبایل

آنچه در بخش قبل مطرح شد، مربوط به نرم‌افزارهای قدرتمند طراحی لوگو با کامپیوتر بودند. اما امروزه تعدادی از بهترین نرم‌افزارهای طراحی لوگو به سادگی روی موبایل شما قابل اجرا هستند. بله، درست است، امروزه می‌توانید با استفاده از موبایل یا تبلت خود نیز به طراحی یک لوگوی جذاب و مدرن بپردازید. به این صورت، علاوه بر اینکه می‌توانید به سادگی لوگوی مدنظر خود را ایجاد کنید، از مزایای پایین نیز بهره‌مند خواهید شد:

  • در هر زمان و مکانی امکان طراحی خواهید داشت.
  • این اپلیکیشن‌ها رابط کاربری ساده و کاربرپسندی دارند.
  • امکان طراحی لوگوهای مدرن را فراهم ساخته‌اند.
  • سازگاری مطلوبی با لوگوهای برندهای B2C و رخدادها دارند.

با توجه به افزایش محبوبیت بیش از پیش بهترین برنامه‌های طراحی لوگو برای موبایل، در این بخش تعدادی از آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

اپلیکیشن طراحی لوگو Canva

Canva یکی از بهترین نرم‌افزارهای طراحی گرافیکی موجود است که ویژگی‌های رضایت‌بخشی برای طراحی لوگو و برخی از طراحی‌های گرافیکی دیگر دارد. شما می‌توانید کار خود را با یک صفحه خالی (blank canva) شروع یا طرح از قبل آماده خود را وارد کنید. علاوه بر این، امکان افزودن متن، تصویر و سایر عناصر طراحی را نیز خواهید داشت.

برنامه طراحی لوگو Canva

اپلیکیشن Canva دسترسی به 500 فونت، چندین قالب آماده لوگو و سایر ابزارهای مفید را برای کاربرانش فراهم کرده است. بنابراین، به راحتی می‌توانید لوگوی مدنظر خود را طراحی کنید. البته باید بگوییم که دسترسی به تعدادی از قالب‌ها و ویژگی‌های این اپلیکیشن پولی است. با وجود این، امکاناتی که به صورت رایگان در اختیار شما قرار خواهد گرفت نیز مزایای زیادی را برایتان به همراه خواهد داشت. در نهایت باید گفت این برنامه یکی از بهترین برنامه‌های طراحی لوگو برای اندروید است. البته کاربران ios نیز می‌توانند از آن استفاده کنند.

اپلیکیشن طراحی لوگو Logo Maker: Design Creator by Md Kamal Uddin

یکی از بهترین نرم‌افزارهای طراحی لوگو برای ios، Logo Maker است. وقتی این اپلیکیشن را باز می‌کنید، ممکن است ندانید که کار خود را از کجا شروع کنید. اما نگران نباشید! صبر داشته باشید و کتگوری‌ها و فیلترهای مختلف را امتحان کنید تا به ظاهر دلخواه خود دست یابید.

خوب است بدانید که بیش از 2000 قالب لوگوی آماده و 5000 فونت و طرح گرافیکی در کتابخانه Logo Maker وجود دارند. هرچند که تنها تعدادی از آن‌ها را می‌توانید به صورت رایگان استفاده کنید، اما باید اقرار کرد که قالب‌های این اپلیکیشن از تنوع بی‌نظیری برخوردارند.

اپلیکیشن طراحی لوگو Logo Maker Shop (by: PIXO)

هرچند که می‌توانید کار خود را با یک صفحه خالی نیز شروع کنید، اما روش آسان‌تر انتخاب یک تمپلت مناسب از بین بیش از 1000 قالب آماده خود Logo Maker Shop است. وقتی که قالب را انتخاب کردید، می‌توانید متن خود را با بیش از 200 فونت آماده، گزینش سمبل‌ها و پیش‌زمینه‌های آماده به طور کامل شخصی‌سازی کنید.

Logo Maker Shop، به عنوان یکی از بهترین نرم‌افزارهای طراحی لوگو برای موبایل، تمپلت‌های بسیار مدرنی را حتی از میان گزینه‌های رایگان ارائه می‌دهد. بسیاری از گزینه‌ها استایل‌هایی امروزی یا آیکون‌های ظریف و ساده‌ای دارند. می‌توانیم بگوییم که اگر برند شما بولد و برجسته است، نیازی به هیچ نرم‌افزار دیگری نخواهید داشت.

برنامه طراحی لوگو Logo Maker Shop

اپلیکیشن طراحی لوگو Font Rush

Font Rush نیز یکی دیگر از بهترین نرم‌افزارهای طراحی لوگو است که طراحی را برای کاربران خود بسیار تسهیل کرده است. این اپلیکیشن بیش از 200 فونت را همراه با 250 تصویر پیش‌زمینه ارائه می‌دهد. واضح است که این امکانات برای ساخت لوگوی مدنظر شما می‌توانند کافی باشند.

کار کردن با Font Rush دشوار نیست. کافی است تصویر لوگوی خود را وارد کنید، متن را اضافه کنید و سپس فونت را تغییر دهید تا به شکل دلخواه خود دست یابید. از آنجا که این اپلیکیشن کاربرد زیادی برای رسانه‌های اجتماعی و سایر پلتفرم‌ها دارد، ابزارهای آن نیز برای این منظور ساخته شده‌اند. اما تردیدی نیست که استفاده از Font Rush یکی از بهترین روش‌های پیدا کردن فونت‌های مطلوب برای هر پروژه طراحی لوگو است.

اپلیکیشن طراحی لوگو Logo Maker (by: Bizthung Pte Ltd)

می‌توانید کار خود با این اپلیکیشن را با انتخاب یک تمپلت سیاه و سفید لوگو شروع کنید. البته تنها بعضی از تمپلت‌ها دسترس‌پذیرند و برای دسترسی به تعدادی از آن‌ها لازم است پول پرداخت کنید. سپس، آیکون خود را در صفحه نمایش ویرایش کنید، این صفحه امکان تنظیم فونت‌ها، رنگ‌ها و افزودن استیکر، مانند آیکون‌ها، تزئینات و روبان‌ها را به شما می‌دهد.

باید بگوییم که نسخه رایگان این اپلیکیشن امکانات تقریباً محدودی دارد، اما وقتی که گزینه‌های مختلف را باز کنید، می‌‌توانید کارهای زیادی با آن انجام دهید. بنابراین، باید Logo Maker را هم در فهرست بهترین نرم‌افزارهای طراحی لوگو دسته‌بندی کنیم.

اپلیکیشن طراحی لوگو Watercolor Logo Maker

ابتدا شکل سبک آبرنگ را انتخاب کنید تا پیش‌زمینه لوگوی خود را ایجاد کرده باشید. سپس، خود اپلیکیشن شما را به ویرایشگر هدایت می‌کند و در آنجا می‌توانید رنگ‌ها را تنظیم کنید، متن را بیافزایید و سایر کارهای لازم برای شخصی‌سازی بیشتر را انجام دهید.

برنامه طراحی لوگو watercolor logo maker app

همان‌طور که از نام آن پیداست، Watercolor Logo Maker استایل‌های آبرنگ‌مانند را برای طراحی لوگو ارائه می‌دهد. پس اگر طرح‌های این اپلیکیشن با کسب‌وکار شما هماهنگ است، می‌توانید از آن استفاده مطلوب را ببرید. برای مثال، این نرم‌افزار بهترین گزینه برای فروشگاه‌های محصولات هنری است.

جمع‌بندی

امروزه طراحی لوگو به کار ساده‌ای تبدیل شده و تسهیل امور به دلیل بهترین نرم‌افزارهای طراحی لوگو رخ داده است. به کمک این نرم‌افزارها می‌توانید هر لوگویی را طراحی کنید و کسب‌وکار خود را به بهترین شیوه ممکن معرفی کنید. در این مطلب تعدادی از بهترین نرم افزارهای طراحی لوگو حرفه‌ای را معرفی کردیم که می‌توانید تمام امور مربوطه را به کمک آن‌ها انجام دهید. بنابراین، قبل از آنکه اقدام به ساخت لوگوی خود کنید، توصیه می‌کنیم نرم‌افزارهایی را که در اینجا معرفی شده‌اند، به دقت بررسی کنید.

4/5 - (1 امتیاز)

ارسال شده در 17 خرداد 1401

یک دیدگاه برای “معرفی بهترین برنامه‌های طراحی لوگو برای کامپیوتر و موبایل”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *