فریلنسرهای تازه کار چگونه می‌توانند پروژه بگیرند؟

تعداد افرادی که به دلایل مختلف تمایلی به کار تمام وقت و حاضر شدن در محل کار ندارند، روز به روز بیشتر می‌شود. از سوی دیگر کارفرماها هم از این روند استقبال می‌کنند و ترجیح می‌دهند به جای این که یک کارمند تمام وقت با تمام حقوق و مزایا داشته باشند، از تخصص و مهارت فیرلنسرها استفاده کنند. اما کارفرما و فریلنسر چطور می‌توانند همدیگر را پیدا کنند؟ این کار را سایت‌های واسطه کاریابی و فریلنسری انجام می‌دهند. در این مقاله می‌خواهیم مزایا و معایب پروژه گرفتن از طریق سایت‌های کاریابی را مرور کنیم و ببینیم فریلنسرها چطور می‌توانند از طریق این سایت‌ها پروژه بگیرند.

چجوری پروژه فریلنسری بگیریم؟

همانطور که گفتیم، برای گرفتن پروژه‌های فریلنسری می‌توانید به صورت مستقل عمل کنید یا از طریق سایت‌های کاریابی پروژه بگیرید. برای فعالیت مستقل، می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی تولید محتوا کنید و از طریق آموزش نکات مفید، کاربران را جلب کنید و سطح مهارت و تخقق خودتان را به آنها نشان بدهید. اما با توجه به مزایای سایت‌های فریلنسری که گفتیم، پیشنهاد ما این است که با ثبت نام در این سایت‌ها، شانس دریافت پروژه را تا حد چشمگیری افزایش دهید و با ارائه نمونه‌کارهای موفق و همچنین دریافت تایید از کارفرمایان قبلی، در رقابت با دیگران موفق‌تر عمل کنید. یکی از این سایت‌های کاریابی سایت پارسکدرز است که در ادامه معرفی می‌کنیم.

چگونه بصورت فریلنسری پروژه بگیریم


بیشتر بخوانید: فریلنسر یا آزادکار کیست؟


سایت پارسکدرز

سایت پارسکدرز با بیش از 14 سال سابقه فعالیت در زمینه کاریابی، برون سپاری و فریلنسری، برای 371340 متخصص در بیش از 600 تخصص ایجاد کار نموده است؛ از تایپ و ترجمه گرفته تا طراحی گرافیکی، برنامه‌نویسی و پیاده‌سازی سیستم‌های بزرگ. در سایت پارسکدرز تاکنون 114373 پروژه موفق انجام شده و 74342 کارفرما در آن مشغول به فعالیت هستند. پارسکدرز علاوه بر داشتن نماد اعتماد دو ستاره با استفاده از سیستم مالی گروگذاری وجه، امنیت مالی طرفین را تضمین می‌کند. این به این معنی است که کارفرما وجه انجام پروژه را نزد پارسکدرز به امانت می‌گذارد و پس از تحویل پروژه، وجه آزاد می‌شود. به این ترتیب امکان عدم پرداخت حق الزجمه شما تقریباً صفر خواهد بود. ثبت نام در این سایت چه به عنوان فریلنسر و چه به عنوان کارفرما رایگان است.

چرا باید از سایت‌های فریلنسری برای پروژه گرفتن استفاده کنیم؟

حالا که از مزایای فریلنسری مطلع شدید، ببینیم چطور می‌شود پروژه گرفت. برای این کار می‌توانید به دو روش عمل کنید؛ روش اول اینکه خودتان به طور مستقل کار کنید و مستقیم و بدون واسطه با کارفرمای حقیقی یا حقوقی در تماس باشید، و روش دوم این که در سایت‌های فریلنسری و کاریابی ثبت نام کنید. هر روش مزایا و معایبی دارد که در ادامه با هم مرور می‌کنیم:

پورسانت سایت کاریابی

بدیهی است که سایت‌های فریلنسری و کاریابی، بخشی از دستمزد شما را برای ایجاد ارتباط بین کارفرما و مجری کار دریافت می‌کنند. اگر به صورت مستقل کار کنید، پورسانتی از دستمز شما کسر نخواهد شد. اما در نظر داشته باشید که در قبال پرداخت این پورسانت، چه مزایای دیگری را به دست می آورید. سایت‌های فریلنسری در قبال دریافت پورسانت، پروژه‌های بیشتری را برای شما فراهم می‌کنند و امنیت پرداخت شما را هم تضمین می‌کنند.

امنیت پرداخت

اگر به صورت مستقل اقدام به دریافت پروژه کنید، می‌توانید بخشی از دستمزد را هنگام آغاز به کار دریافت کنید و پرداخت مابقی ان را به تحویل پروژه موکول کنید. این موضوع باید مورد توافق دو طرف معامله قرار بگیرد. اگر مشتری شما شخص حقیقی باشد، ریسک پرداخت نشدن دستمزد پس از تحویل پروژه بسیار بالا است. اما اگر با سایت‌های فریلنسری کار کنید، سایت پرداخت را برای شما تضمین می‌کند و ریسک عدم پرداخت دستمزد تقریباً به صفر می‌رسد.

حجم کار

وقتی به صورت مستقل کار فریلنسری انجام می‌دهید، لازم است برای خودتان یک شبکه ایجاد کنید. برای این کار می‌توانید یک سایت درست کنید و در شبکه‌های اجتماعی پروفایل درست کنید. اما به هر صورت زمان زیادی لازم است تا بتوانید در میان مخاطبان خودتان اعتماد ایجاد کنید و برند شخصی خودتان را بسازید. در مقابل اگر از سایت‌های فریلنسری و کاریابی استفاده کنید، با تعداد زیادی از کارفرمایان رو به رو هستید که در یک مکان واحد به دنبال فریلنسر می‌گردند. در چنین شرایطی می‌توانید پروژه‌های بیشتری بگیرید و درآمد خود را افزایش دهید.

رزومه کاری

وقتی در یک سایت فریلنسری ثبت نام می‌کنید، همه کارفرمایان شما در یک مکان واحد گرد هم آمده‌اند و همه پروژه‌هایی که انجام داده‌اید، در پروفایل شما قابل مشاهده هستند. همچنین می‌توانید از کارفرما بخواهید تا رضایت خود را از نحوه انجام پروژه اعلام کند. به این ترتیب وقتی کارفرما به پروفایل شما مراجعه می‌کند، از سابقه کاری و کیفیت کار شما مطلع می‌شود و می‌تواند با مشاهده و مقایسه حق الزحمه، اگاهانه انتخاب کند.

نرخ معین

سایت‌های فریلنسری و کاریابی برای کارفرماها هم مزیت‌هایی دارند. یکی از این مزیت‌ها این است که با مشاهده پروفایل فریلنسرها، می‌توانند از نرخ معمول انجام پروژه آگاه شوند و با در نظر گرفتن کیفیت انجام کار، بهترین گزینه را برای واگذاری پروژه خود انتخاب کنند.

آشنایی با جریانات روز

اگر به صورت فریلنسری کار می‌کنید، باید دانش و مهارت خود را به روز نگه دارید و از آنچه در بازار حوزه فعالیت شما رخ می‌دهد، اطلاع داشته باشید. در شرایطی که به صورت مستقل کار می‌کنید، ممکن است چنان درگیر کار شوید که از آموزش غافل شوید. اما اگر در سایت‌های فلینسری حضور داشته باشید، از پروژه‌های جاری و آنچه در حوزه فعالیت شما اتفاق می‌افتد، مطلع خواهید شد. در این صورت چنانچه نیاز به آموزش مهارت‌های جدید باشد، می‌توانید در اسرع وقت اقدام کنید و از بازار عقب نمانید.

چجوری پروژه فریلنسری بگیریم


بیشتر بخوانید: چگونه فریلنسر شویم؟


برای فریلنسر شدن چه شرایطی لازم است؟

اولین شرط برای این که بتوانید فریلنسر بشوید، این است که یک مهارت یا تخصص داشته باشید که بتوانید به مشتریان خود ارائه بدهید. این مهارت یا تخصص هر چه که باشد، آن بیرون افرادی یا شرکت‌هایی هستند که حاضرند برای آن به شما پول پرداخت کنند! در کنار مهارت و تخصص، شرایط دیگری هم باید داشته باشید که در ادامه شرح می‌دهیم:

برای این که در کار فریلنسری موفق شوید، نیاز به یک سایت دارید که در آن خودتان را معرفی کنید و در مورد تخصص، مهارت‌ها و سوابق کاری خود بنویسید. این سایت می‌تواند شخصی و متعلق به خود شما باشد، یا یک سایت واسطه باشد که بخشی از فضای آن به شما تعلق داشته باشد.

یک فریلنسر موفق باید یک شبکه اجتماعی قوی داشته باشد. برای ایجاد این شبکه ارتباطی، سایت کافی نیست و لازم است از شبکه‌های اجتماعی هم حضور داشته باشید. پس مهارت کار با شبکه‌های اجتماعی را هم به لیست مهارت‌های موردنیاز برای فریلنسری اضافه کنید.

شما به یک شماره موبایل کاری نیاز دارید که پروفایل شبکه‌های اجتماعی را از طریق آن ایجاد کنید. دقت کنید که نباید کار فریلنسری را با شماره یا پروفایل‌های شخصی خودتان انجام بدهید.
گزینه مهم دیگری که باید در اختیار داشته باشید، یک سیستم یا یک لپ تاپ مجهز است. امکانات این سیستم یا لپ تاپ به نوع کاری بستگی دارد که قصد دارید انجام بدهید. مثلاً اگر با نرم‌افزارهای گرافیکی کار می‌کنید، حجم رم باید بیشتر باشد.

نرم‌افزارهای ارتباطی یکی از مهم‌ترین ابزارهای کار برای فریلنسرها هستند. باید بتوانید بدون محدودیت با کارفرمایان در ارتباط باشید و در صورت نیاز گزارش روند پیشرفت کار را به آنها ارائه بدهید.

جمع بندی

تعداد کارفرماها و کارجویانی که به دنبال برون‌سپاری هستند، روز به روز بیشتر می‌شود. در چنین فضایی پیدا کردن پروژه و درآمدزایی برای فریلنسرها سخت تر شده است. از سوی دیگر فریلنسرها به تضمین پرداخت و کارفرماها به تضمین انجام کار نیاز دارند. وجود یک واسطه معتبر بین کارفرما و فریلنسر می‌تواند این مشکلات را تا حد زیادی برطرف کند. حضور در این سایت‌ها، حجم کار و میزان درآمد فریلنسرها را هم تضمین می‌کند. پارسکدرز به عنوان اولین و مقرون به صرفه ترین بازار کار آنلاین ایران، تضمین انجام کار را برای کارفرمایان و تضمین پرداخت را برای فریلنسرها تضمین می‌کند.

3/5 - (7 امتیاز)

ارسال شده در 08 شهریور 1401

4 دیدگاه برای “فریلنسرهای تازه کار چگونه می‌توانند پروژه بگیرند؟”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *