همایش لینوکس و برنامه‌نویسی + جشن معرفی اوبونتو 19.10 در اراک

سیستم‌عامل گنو/ لینوکس مهم‌ترین نرم‌افزار آزاد و متن بازی است که در دنیا به‌رایگان در اختیار عموم مردم قرار می‌گیرد و دارای توزیع‌های بسیار زیادی است. اوبونتو یک توزیع لینوکس کاربرپسند است که توانسته رشد بالایی در جذب کاربران ویندوز و تازه‌کارها داشته باشد و پشتیبانی نسبتاً خوبی از تمام زبان‌های زنده دنیا ازجمله زبان فارسی دارد.

شرکت کنونیکال که با هدف پشتیبانی از نرم‌افزارهای آزاد تأسیس‌شده است و پشتیبانی اوبونتو را نیز بر عهده دارد، هر ۶ ماه، یک نسخه با پشتیبانی ۹ ماهه و هر دو سال یک‌بار (در ماه چهارم سال‌های زوج میلادی)، نسخه‌ای با پشتیبانی بلندمدت ۵ ساله از اوبونتو را عرضه می‌کند.

جامعه حامیان نرم‌افزارهای آزاد و کاربران سیستم‌عامل لینوکس هرساله به بهانه انتشار توزیع‌های جدید اوبونتو همایشی را در جهت آشنایی عموم افراد و بالاخص دانشجویان و مهندسین رشته‌های کامپیوتر و IT با نرم‌افزارهای آزاد و سیستم‌عامل لینوکس برگزار می‌کنند که در این همایش‌ها علاوه بر معرفی اوبونتو، کارگاه‌های تخصصی در سطح مبتدی، متوسط و پیشرفته در بخش‌ها و موضوعات مختلف برگزار می‌شود.

همایش لینوکس و برنامه‌نویسی + جشن معرفی اوبونتو 19.10

گروه کامپیوتر دانشگاه اراک در نظر دارد که در 9 آبان ماه سال 98 این همایش را هم‌زمان با انتشار توزیع جدید اوبونتو برگزار کند. برگزاری این همایش تأثیر بسزایی در رشد و پیشرفت علمی و تخصصی دانشجویان خواهد داشت.

محورهای همایش

  • آشنایی با مفهوم نرم‌افزارهای آزاد
  • آشنایی به سیستم‌عامل لینوکس و توزیع اوبونتو
  • برگزاری کارگاه‌های تخصصی در بخش‌های مختلف حوزه IT
  • ایجاد اجتماع حامیان نرم‌افزارهای آزاد در اراک
امتیاز دهید

ارسال شده در 16 مهر 1398

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *