مهم‌ترین مهارت‌های فریلنسری که درآمد شما را افزایش می‌دهد

انعطاف‌پذیری، استقلال و فرصت برای کسب درآمد بیشتر دلایلی است که باعث می‌شود افراد به سمت فریلنسر شدن جذب شوند. با این حال، در وهله اول شما نیاز به کسب یا تقویت چند مهارت دارید. در این مقاله مهم‌ترین مهارت‌های فریلنسری را پوشش خواهیم داد که کارفرمایان به دنبال آن هستند. با پارسکدرز همراه باشید تا با فهرستی از بهترین مهارت‌ها برای فریلنسری و تبدیل‌شدن به یک فریلنسر موفق آشنا شوید.

مهارت‌هایی که برای تبدیل شدن به یک فریلنسر موفق نیاز است

به‌عنوان یک فریلنسر، شما نیاز به تقویت یا یادگیری برخی مهارت‌ها و برجسته کردن توانایی‌های تخصصی خود دارید. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با چند مورد از اساسی‌ترین و بهترین مهارت‌ها برای فریلنسری آشنا شوید.

مهارت تنهایی کار کردن برای فریلنسرها

ممکن است تجربه تنها کار کردن روی سلامت روان شما تأثیر بگذارد. اگر جزو افرادی نیستید که از تنهایی لذت می‌برند، این احتمال وجود دارد که تنها کار کردن برایتان مشکل‌ساز شود. ممکن است مجبور شوید اکثر اوقات به‌تنهایی کار کنید یا گاهی اوقات به دلیل برنامه کاری فشرده خود، به‌سختی زمانی برای تفریح با دوستان و خانواده داشته باشید، اما دقت کنید درنهایت همه‌چیز به خود شما بستگی دارد. بهتر است در این شرایط کمی از حجم کارهای خود کم کرده و زمانی را به خانواده و دوستان خود اختصاص دهید.

مهارت انتقادپذیری برای فریلنسرها

یکی دیگر از مهارت‌های فریلنسری که باید تقویت شود، مهارت انتقادپذیری است. دنیا جایی است که هرکسی دیدگاه‌های خاص خود را دارد. چه در دفتر یا در خانه، دیدگاه‌های متفاوت ممکن است منجر به تضاد عقاید شود. هنگامی‌که به‌عنوان یک فریلنسر کار می‌کنید، مواردی از انتقاد مشتریان خود نیز دریافت خواهید کرد. هر فریلنسری ممکن است متفاوت از انتظارات کارفرما عمل کند و همین امر زمینه‌ساز انتقاد شود؛ اما نکته مهم، طرز برخورد با انتقادها است. فریلنسر موفق کسی است که از انتقادهای دیگران راهی برای بهبود و پیشرفت مهارت‌های خود بسازد. هرگز فراموش نکنید که پذیرش انتقاد، از ویژگی‌های بارز یک فرد حرفه‌ای و موفق است.

مهارت برنامه‌ریزی و مدیریت زمان برای فریلنسرها

برای موفقیت به‌عنوان یک فریلنسر، باید به هنر مدیریت زمان نیز تسلط داشته باشید. ازآنجایی‌که فریلنسرها معمولاً چندین پروژه را در یک دوره زمانی به‌صورت هم‌زمان انجام می‌دهند، بسیار مهم است که از مهارت‌های مدیریت پروژه گسترده‌ای برخوردار باشند تا سازمان‌دهی شده، هدف‌گرا و فعال باقی بمانند. با مدیریت زمان، فریلنسرها قادر خواهند بود پروژه‌های خود را با توجه به موعد تحویل، اولویت‌بندی کنند. مدیریت زمان شاید بزرگ‌ترین چالشی باشد که اکثر فریلنسرها در زندگی روزمره خود با آن روبه‌رو هستند.

کار به‌عنوان فریلنسر، به‌خصوص اگر مبتدی باشید، بسیار دشوار خواهد بود. علاوه بر توسعه و رشد کسب‌وکار خود، شما باید به دنبال مشتریان جدید، مدیریت آن‌ها، ارائه خدمات، رسیدگی به فاکتورها، ایجاد برند شخصی، به‌روزرسانی رسانه‌های اجتماعی باشید؛ بنابراین مدیریت زمان یکی از اصل‌های مهم و اساسی در مهارت‌های فریلنسری است که باید به‌خوبی به آن تسلط داشته باشید.

مهارت‌های یک فریلنسر موفق

مقاله پیشنهادی:پردرآمدترین مشاغل فریلنسری

مهارت مذاکره برای فریلنسرها

یکی دیگر از مهارت‌های فریلنسری، مهارت‌های ارتباطی است که به فریلنسرها کمک می‌کند تا در مورد نیازهای پروژه مانند مهلت و موعد تحویل و محتوای موردنیاز با مشتریان خود صحبت کنند. استفاده از مهارت‌های ارتباطی شفاهی و نوشتاری عالی، کار دقیق را تضمین می‌کند و کیفیت کلی پروژه را افزایش می‌دهد. فریلنسرهایی که دارای توانایی مذاکره و ایجاد ارتباط قوی هستند، می‌توانند از این مهارت‌ها برای مطرح کردن ایده‌هایی برای بهبود و تغییر در کار نیز استفاده کنند.

فریلنسرها معمولاً با انعقاد قراردادها و معاملاتی بین خود و شرکتی که در آن کار می‌کنند، اطلاعاتی در مورد غرامت و الزامات پروژه را تعیین می‌کنند. برای اطمینان از اینکه شما و مشتری یا کارفرما انتظارات مشابهی دارید، از مهارت‌های مذاکره استفاده کنید که به ایجاد قراردادهای منصفانه کمک می‌کند. اگر به‌خوبی از نیازهای مشتری آگاه شوید، یک قدم به توافق مؤثر نزدیک‌تر خواهید شد. فریلنسرهایی که به‌خوبی مذاکره نمی‌کنند با از دست دادن درآمد بالقوه، توقف گسترش سبد پروژه و از دست دادن فرصت‌های کاری آینده مواجه می‌شوند.

مهارت حل مسئله برای فریلنسرها

هنگامی‌که به‌عنوان فریلنسر کار می‌کنید، روزانه با یک روتین ساده روبه‌رو نیستید. پیشنهادات کاری شما متفاوت است و ممکن است در هر پروژه جدیدی، با چالش‌های گوناگونی روبه‌رو شوید. به همین دلیل باید در حل مسئله مهارت داشته باشید. برای مثال، به‌عنوان یک نویسنده مستقل باید مواردی که مدنظر مشتری است، به‌خوبی رعایت کنید و نه‌تنها بر اساس استانداردها بنویسید، بلکه به نظرات مشتری و آنچه نیاز دارد نیز احترام بگذارید. ضمناً اگر می‌خواهید مشکلات را به شکلی مؤثر در شغل خود حل کنید، باید خلاق باشید. خلاقیت یکی از الزامات ضروری برای حل مسئله است و نه‌تنها فریلنسری، بلکه بسیاری از مشاغل دیگر نیز نیاز به درجه‌ای از تفکر خلاقانه دارند.

مهارت مدیریت پروژه‌ها برای فریلنسرها

مهارت‌های مدیریت پروژه در حال حاضر در بسیاری از صنایع، به‌عنوان عامل مهمی در موفقیت کسب‌وکارها موردتوجه قرار می‌گیرد. با برنامه‌ریزی و آماده‌سازی مناسب، می‌توانید پروژه‌ها را به نحو احسن مدیریت کنید. این نکته را فراموش نکنید که هرگز قول انجام کاری را ندهید که توانایی انجامش را ندارید. در صورت انجام این اشتباه، وجهه و اعتبار شغلی شما زیر سؤال خواهد رفت.

همچنین نیاز دارید به‌عنوان یک فریلنسر اطلاعات خود را به‌صورت مداوم به‌روز کنید. پس از قبول پروژه‌ها در اسرع وقت آن‌ها را انجام دهید و در موعد مقرر پروژه‌ها را به کارفرمایان تحویل دهید. با تعهد کاری در درازمدت، اعتبار کاری خوبی نزد کارفرمایان پیدا خواهید کرد و صندوق درخواست کار برای شما همواره پر خواهد بود. برای همین می‌توانید از نرم افزارهای مدیریت پروژه استفاده کنید تا بتوانید با برنامه‌ریزی و زمان‌بندی مناسب پروژه‌های خود را انجام دهید.

مهارت تعامل با افراد برای فریلنسرها

یکی دیگر از مهارت‌های فریلنسری، توانایی برقراری ارتباط مؤثر است. شما ممکن است بهترین وب‌سایت‌ها را طراحی کنید یا کدهایی بنویسید که هیچ‌کس قادر به انجام آن نباشد، اما اگر نتوانید با دیگران ارتباط برقرار کنید، هرگز موفق نخواهید شد.

بنابراین باید به‌طور مداوم و خستگی‌ناپذیر، به یادگیری نحوه ایجاد ارتباط با افراد مختلف بپردازید. علاوه بر مهارت‌های ارتباطی خوب که به‌واسطه آن‌ها می‌توانید با مردم ارتباط برقرار کنید، باید به مهارت‌های فنی نیز تسلط داشته باشید. اجازه دهید مشتریانتان صحبت کنند و شما گوش دهید. مهم‌ترین بخش کار شما این است که بفهمید مشتری واقعاً چه می‌خواهد.

زمان آن رسیده که به روش‌های مختلف ارتباطی از قبیل تلفن، ایمیل، متن و کنفرانس ویدئویی که فریلنسینگ را بسیار آسان می‌کنند، تسلط داشته باشید. همچنین از معایب هریک نیز آگاه باشید. شما موظف هستید که مشتریان خود را از نحوه و مراحل انجام کارآگاه کنید؛ بنابراین سعی کنید همیشه در دسترس باشید.

مهارت مسئولیت‌پذیری برای فریلنسرها

تحویل به‌موقع پروژه‌ها نکته بسیار مهمی است که هرگز نباید فراموش شود. اگر احساس می‌کنید در موعد مقرر قادر به تحویل پروژه‌ها نخواهید بود، ضمن یک عذرخواهی، به کارفرما اطلاع دهید.

زمانی که مشتریان سعی می‌کنند با شما تماس بگیرند، پاسخگو باشید. باید در تمام ارتباطات مراقب باشید تا هرگز مرتکب بی‌ادبی و بیان عبارات طعنه‌آمیز نشوید. کارکرد حرفه‌ای بسیار اهمیت دارد و لازم است کارهای ارائه‌ شده با نمونه‌های قبلی سازگار باشند. پیروی نکردن از این قوانین ممکن است منجر به عدم پرداخت دستمزد، کاهش رتبه شغلی و حتی تعلیق گواهینامه فعالیت شما شود.

فریلنسری و برندسازی

مهارت یادگیری برای فریلنسرها

علاقه به فراگیری دانش، یکی از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین مهارت‌های فریلنسری است. فریلنسر باید به‌طور مدام و بی‌وقفه اطلاعات خود را به‌روز کند و در تمامی زمینه‌ها اطلاعات نسبی به دست آورد؛ زیرا ممکن است در هر موضوعی درخواست کار داشته باشد. همچنین باید در مورد صحت‌وسقم اطلاعات خود اطمینان داشته باشد.

مهارت مدیریت هزینه‌ برای فریلنسرها

برای یک فریلنسر هیچ تضمینی وجود ندارد که درآمد ثابتی داشته باشد. درواقع میزان درآمد بستگی به کار فرد دارد. برخی از فریلنسرها درآمد خود را به‌صورت روزانه یا پس از اتمام پروژه دریافت می‌کنند و برخی دیگر بنا به توافق اولیه، پس از اتمام نهایی کار برحسب کیفیت کار نهایی دستمزد دریافت می‌کنند. در هر دو صورت باید کیفیت کار اجرایی شما بالا باشد تا دستمزد بیشتری دریافت کنید؛ بنابراین یکی از بهترین مهارت‌های فریلنسری، مدیریت هزینه‌ها در طول ماه است.

علاوه بر آن فریلنسرها در ازای دریافت یک مبلغ توافقی، اجازه نشر تولیدات خود را می‌دهند و هرچقدر سابقه کاری آن‌ها زیاد باشد، مبلغ دریافتی آن‌ها هم بیشتر خواهد بود. همچنین آثار این افراد ازلحاظ منحصربه‌فرد بودن، موثق و غیر کپی بودن بررسی‌شده و درصورتی‌که از کیفیت لازم برخوردار باشد، دستمزد آن‌ها بالاتر می‌رود.

مهارت بازاریابی و برندسازی برای فریلنسرها

فریلنسرها از مهارت‌های بازاریابی برای کمک به مشتریان خود برای ایجاد برندهای قوی و معتبر استفاده می‌کنند. آن‌ها باید این توانایی را داشته باشند که مخاطبان تجاری را شناسایی کرده و نیازهای آن‌ها را بشناسند. شناخت مخاطب و نیاز آن‌ها گامی مهم و اساسی در روند بازاریابی و برندسازی و یکی از مهارت‌های فریلنسری است.

رسانه‌های اجتماعی بستر خوبی برای معرفی و تبلیغ کار شما هستند. در رسانه‌هایی مانند تلگرام، اینستاگرام و توییتر می‌توانید به معرفی و تبلیغ حرفه و تخصص خود پرداخته و نمونه کارهای خود را منتشر کنید. علاوه بر آن می‌توانید جهت ارتقا حساب کاربری خود، از کاربران با دنبال کننده‌های بیشتر درخواست کنید تا پیج شما را تبلیغ کنند.

وب‌سایت نیز یک مکان خوب برای شروع و گسترش کسب‌وکار شما است. وب‌سایت شخصی شما جایی است که مشتریان شما در مورد شما، کاری که انجام می‌دهید و اینکه چگونه می‌توانید به آن‌ها کمک کنید، اطلاعاتی کسب می‌کنند.

فریلنسرها می‌توانند از خلاقیت خود برای ارتقا پروژه‌ها و بهینه‌سازی مهارت‌ها استفاده کنند. خلاقیت به آن‌ها کمک می‌کند تا ایده‌های جدیدی برای پروژه طراحی کرده و درعین‌حال انتظارات و نیازهای مشتری را برآورده کنند. مثلاً اگر طراح گرافیک مستقل، نمونه‌های باکیفیت و منحصربه‌فردی ارائه دهد که او را از سایر فریلنسرها متمایز کند، مشتریان را به ادامه همکاری با خود ترغیب می‌کند.

جمع‌بندی درباره مهارت‌های فریلنسری

برای اینکه به‌عنوان یک فرد مستقل و بدون وابستگی به سازمان خاصی کار کنید، لازم است مجموعه‌ای از مهارت‌های فریلنسری را بیاموزید. در این مقاله تعدادی از بااهمیت‌ترین و کلیدی‌ترین مهارت‌های موردنیاز را گردآوری کردیم تا به شما در به دست آوردن استقلال کاری کمک کنیم. برای تبدیل شدن به یک فریلنسر موفق، لازم است نحوه مدیریت زمان، هزینه‌ها و پروژه‌ها را یاد بگیرید و اطلاعات خود را به‌روز کنید و خلاق باشید. پارسکدرز بستری برای فریلنسرهای موفق و خلاق است تا بدون محدودیت زمانی و مکانی به انجام شغل موردعلاقه خود بپردازند.

4.3/5 - (9 امتیاز)

ارسال شده در 25 بهمن 1400

8 دیدگاه برای “مهم‌ترین مهارت‌های فریلنسری که درآمد شما را افزایش می‌دهد”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *