راه‌های کسب درآمد از طریق دورکاری

چشم‌انداز یافتن راه‌های معتبر و حرفه‌ای برای کسب درآمد از خانه همیشه در حال افزایش است؛ به ویژه پس از شیوع جهانی ویروس کرونا، روی آوردن به کار از راه دورکاری به طور چشمگیری افزایش پیدا کرد. این روزها، جویندگان کار می‌توانند فرصت‌های مناسب زیادی برای کار از راه دور با برنامه‌های کاری متنوع پیدا کنند.

کار از خانه می‌تواند هیجان‌انگیز و حتی سودآور باشد؛ مشروط بر اینکه نسبت به مزایا و معایب آن واقع‌بین باشید. راه‌های مختلفی برای کسب درآمد از طریق دورکاری وجود دارد. ورود به دنیای ناشناخته فریلنسینگ آسان نیست؛ اما حقیقت این است که یادگیری برخی از مهم‌ترین مهارت‌های فریلنسری آسان محسوب می‌شود. به لطف ابزارها و دوره‌های رایگان موجود به صورت آنلاین، مهارت‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید یاد بگیرید. مشاغلی مانند طراحی وب، کپی‌رایتینگ، برنامه‌نویسی و طراحی گرافیکی، پتانسیل زیادی برای کسب درآمد به شیوه دورکاری دارند.

همه‌گیری ویروس کرونا در حال گسترش است و منجر به بیکاری بسیاری از افراد شده است؛ به همین دلیل در حال حاضر، میلیون‌ها نفر در سرتاسر جهان به این فکر می‌کنند که چگونه می‌توانند موفق به کسب درآمد از طریق فریلنسرینگ و دورکاری شوند. اگر میل و مهارت دارید که یک کارمند از راه دور موفق باشید، می‌توانید با پارسکدرز، منبع برتر برای یافتن مشاغل دورکاری، همراه باشید.

کسب درآمد از طریق فریلنسری

مقاله پیشنهادی: راهنمای کامل تبدیل شدن به یک برنامه نویس فریلنسر

چگونه می‌توانیم از طریق دورکاری به درآمد برسیم؟

بحران کووید 19 اساساً نحوه کار مردم و شرکت‌ها را در آینده تغییر خواهد داد. شرکت‌ها این موضوع را درک کرده‌اند که بدون پرداخت هزینه‌های سنگین، می‌توانند کسب‌وکار خود را گسترش دهند. حتی قبل از اینکه همه‌گیری جهانی کار از خانه را برای میلیون‌ها نفر عادی کند، تعداد قابل‌توجهی از مردم روی به کسب درآمد از طریق دورکاری آورده بودند.

به لطف فناوری‌های در حال توسعه مانند Skype، FaceTime، Slack، Zoom، Google Hangouts و برنامه‌های احراز هویت، لازم نیست تمام وقت در یک دفتر کار کنید تا عضوی سازنده باشید و می‌توانید انواع کارها را با همان کیفیت از خانه انجام دهید.

همان قدر که کار از راه دور برای کارمندان جذاب است، برای کارفرمایان نیز مزایایی در پی دارد. شرکت‌ها با سیاست‌های دورکاری، بهره‌وری کارکنان را افزایش می‌دهند و هزینه‌های کلی شرکت را کاهش می‌دهند. همچنین کارمندان از مزایایی مانند انعطاف‌پذیری زمانی بیشتر و عدم رفت‌وآمد اضافی لذت می‌برند. برای کار مؤثر در خانه، باید مطمئن شوید که فناوری‌های موردنیاز، فضای کاری مجزا، سرویس اینترنتی که نیازهای شما را برآورده کند، برنامه زمانی قابل اجرا که بتوانید به آن پایبند باشید و راه‌هایی برای ارتباط با دیگران در اختیار دارید.

اگر به دنبال کسب درآمد از طریق دورکاری هستید، لازم است به نکاتی توجه کنید. اطمینان حاصل کنید که شرکت کارفرمای شما یک شرکت حقیقی و ثبت‌شده است. اگر نمی‌توانید مدرکی پیدا کنید که نشان از حقیقی بودن کسب‌وکار داشته باشد، بهتر است از آن اجتناب کنید. همچنین، حتماً اطلاعات تماس را پیگیری و بررسی کنید.

اگرچه ایده کسب درآمد از طریق فریلنسینگ، مزایایی همچون رئیس خود بودن، تنظیم ساعات کاری و فعالیت بدون قید و شرط زمانی و مکانی را در پی دارد، اما دارای معایبی است. فردی که وقت خود را صرف کار از خانه کرده، باید با عدم درک افرادی که فکر می‌کنند کار از خانه به معنای کار کردن نیست، دست‌وپنجه نرم کنند.

کارایی و انعطاف‌پذیری، از مهم‌ترین دلایلی است که مردم را به کسب درآمد از طریق دورکاری متمایل می‌کند. با حذف الزام رفت‌وآمد روزانه، تهیه وعده‌های غذایی و میان وعده و هزینه لباس مناسب، ممکن است به نظر برسد که کار از خانه برخی از هزینه‌ها را کاهش می‌دهد؛ اما متأسفانه زندگی در خانه حواس‌پرتی‌های خاص خود را دارد که کارمندان دورکار را از پروژه‌های مهم عقب می‌اندازد. اعضای نزدیک خانواده باید درک کنند که در برخی بازه‌های زمانی، نیاز به حریم خصوصی دارید. این بار بر دوش شماست که ساعات کاری خود را تنظیم کنید، به آن پایبند باشید، در آن ساعات کار کنید و اجازه ندهید دیگران شما را از این ایده که واقعاً شاغل هستید، منصرف کنند.

بهترین مشاغل دورکاری در ایران

مسلماً بسیاری از فرصت‌های شغلی برای فعالیت به صورت فریلنسر و دورکاری در ایران در دسترس است. آشنایی با این حوزه‌های شغلی و کسب مهارت‌های لازم برای پیشرفت در این مشاغل، فرصت‌های خوبی برای کسب درآمد در اختیار شما قرار می‌دهد.


مقاله پیشنهادی: مهم‌ترین مهارت‌های فریلنسری که درآمد شما را افزایش می‌دهد


حسابدار دورکار

نیازی نیست یک حسابدار رسمی باشید تا شغلی پردرآمد داشته باشید. با این حال، برای شروع به فعالیت در حوزه حسابداری، به مدرک حسابداری و همچنین راهی برای ایجاد شبکه با مشتریان بالقوه نیاز دارید. حسابداران با انجام وظایف مختلف همچون اجرای حقوق و دستمزد یا تهیه مالیات شرکت‌ها، به مشتریان خود کمک می‌کنند. حسابداران می‌توانند کسب‌وکار خود را از خانه اداره کنند و تنها چیزی که نیاز دارند یک کامپیوتر و چاپگر و همچنین برخی از نرم‌افزارهای حسابداری تخصصی است.

برنامه نویس دورکار

طراحان نرم‌افزار باتجربه و برنامه‌نویسان وب از مشاغل پرتقاضا هستند و تعداد فزاینده‌ای از شرکت‌ها دورکاری را راهی برای حفظ کارمندان بااستعداد می‌دانند. با توجه به آمار، برنامه‌نویسی در بالای لیست راه‌های کسب درآمد از طریق دورکاری قرار می‌گیرد. برنامه‌نویسان با مهارت و رزومه قوی می‌توانند به راحتی پروژه‌های برنامه نویسی مستقل را انتخاب و از خانه کار کنند.

توسعه وب یکی از پرتقاضاترین مشاغل در بازارهای فریلنسینگ است. به طور خاص، برنامه نویسی جاوا اسکریپت و همچنین مهارت‌های کدنویسی CSS و HTML، در صدر 15 مهارت پرتقاضا 2020 قرار گرفتند.

به خاطر داشته باشید که با تقاضای بیشتر، رقابت نیز تنگاتنگ خواهد شد. شما باید با هزاران فریلنسر برای فرصت‌های شغلی توسعه وب رقابت کنید. اگر می‌خواهید از دیگران متمایز شوید، راه‌هایی برای منحصربه‌فرد بودن پیدا کنید.

بهترین مشاغل دورکاری در ایران

گرافیست دورکار

طراحان گرافیک مفاهیم بصری را برای برقراری ارتباط پیامی ایجاد می‌کنند که به مشتریان اطلاعات لازم را می‌دهد. طراحان گرافیک از راه دور به سازمان‌ها کمک می‌کنند تا برند خود را شکل دهند و هویت یا ایده خاصی را برای مطالب تبلیغاتی بیان کنند. وظایف شغلی طراح گرافیک دورکار شامل ایجاد تصاویر و محتوا برای کارفرما است.

اکنون بیش از هر زمان دیگری طراحان گرافیک این فرصت را دارند که از خانه یا هر کجای دنیا که می‌خواهند در پروژه‌های طراحی گرافیکی و پروژه‌های موشن گرافیک کار کنند؛ با این حال، دستیابی به توانایی کار از خانه ممکن است آن طور که فکر می‌کنید سریع یا آسان نباشد. با افزایش روزافزون شرکت‌های آنلاین و استخدام تیم‌های بااستعداد از سراسر جهان، رقابت برای این مشاغل نیز در حال افزایش است.

مترجم دورکار

آیا به بیش از یک زبان تسلط دارید و با برخی اصطلاحات حقوقی یا پزشکی آشنا هستید؟ انجام پروژه‌های ترجمه یکی از راه‌های کسب درآمد از طریق دورکاری برای شما است. طبق تحقیقات، مشاغل حوزه ترجمه بهترین دستمزد را دریافت می‌کنند. ناشران کتاب، طراحان وب‌سایت‌ها و تقریباً هر کسی که محتوا تولید می‌کند، به مترجمان باتجربه برای عرضه محصولات خود به بازارهای جهانی نیاز دارد.

متخصص روابط عمومی دورکار

متخصصان روابط عمومی، به شرکت‌ها و سازمان‌ها در جذب مشتریان کمک می‌کنند. این شغل ممکن است مستلزم ایجاد و اجرای ابتکارات آگاهی عمومی، تهیه پیش‌نویس انتشار اخبار، نوشتن سخنرانی برای مدیران شرکت، اجرای استراتژی‌های رسانه‌های اجتماعی و رسیدگی به درخواست‌های خبرنگاران باشد و بسیاری از جنبه‌های دیگر ارتباط بین مشتری و عموم را در برگیرد. وجود یک متخصص روابط عمومی ماهر برای متقاعد کردن و جذب مشتریان ضروری است و امروزه این امر نیاز به حضور فیزیکی در محیط کار ندارد. شما می‌توانید به عنوان یک متخصص روابط عمومی، در بسترهایی مانند اینستاگرام و تلگرام فعالیت کنید.

نویسنده و ویرایشگر دورکار

برای روزنامه‌نگاران و ویراستاران باتجربه، نوشتن و ویرایش شغلی عالی برای کسب درآمد از طریق دورکاری است. مانند هر حرفه دیگری، ایجاد روابط با روزنامه‌نگاران و سردبیران به فریلنسرها کمک می‌کند تا کار ثابتی داشته باشند. بسیاری از روزنامه‌ها و مجلات بزرگ، ویراستاران فریلنسر را برای صرفه‌جویی در هزینه‌های کارکنان تمام وقت استخدام می‌کنند. محتوای وب تقاضای بالایی دارد و برای ویراستاران، فرصت‌هایی برای مدیریت تیم‌هایی از مترجمان و انجام ویرایش مستقل برای نویسندگان داستانی و غیرداستانی وجود دارد.

بازاریابی و فروش اینترنتی به صورت دورکار

این روزها فروش اینترنتی به یکی از سودآورترین و پردرآمدترین مشاغل دورکاری تبدیل شده است. اگر از طریق وب‌سایت، رسانه‌های اجتماعی یا پلتفرم‌های دیگر مخاطب دارید، می‌توانید درآمد بیشتری کسب کنید. بازاریابی وابسته زمانی اتفاق میفتد که از فروش محصولات شخص دیگری پورسانت دریافت کنید. راه متداول این است که پیوندی به وب‌سایت یا محصول شرکت دیگری در محتوای خود داشته باشید. اگر خواننده روی پیوند شما کلیک کند و محصول را بخرد، درآمد شما افزایش می‌یابد.

این روزها اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی، بازارهای آنلاین محبوبی هستند که فریلنسرها و مشتریان را به هم متصل می‌کنند. شما می‌توانید خدمات خود را در این رسانه‌ها فهرست و فرصت‌های موجود را بررسی کنید. شما می‌توانید در زمینه‌های مختلف مانند نویسندگی و ویرایش، بازاریابی، گرافیک و طراحی، برنامه‌نویسی و ترجمه، کار آزاد انجام دهید. همچنین لازم نیست هزینه زیادی برای یک دوره آموزشی آنلاین صرف کنید.

کسب درآمد از سایت پارسکدرز

چگونه پارسکدرز درآمد از طریق فریلنسرینگ را برای فریلنسرها امکان‌پذیر کرد؟

دورکاری در دراز مدت در زندگی ما جا افتاده است. پارسکدرز یک سرویس معتبر برای جویندگان کار است که دارای یک طیف گسترده از مشاغل منعطف و از راه دور است. کارشناسان پارسکدرز تمام مشاغل موجود در سایت خود را به‌طور کامل بررسی و تأیید می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که مشتریان، تجربه جستجو شغلی ایمن و مثبت خواهند داشت.

یکی از بهترین راه‌ها برای یافتن فرصت‌های شغلی و کسب درآمد از طریق دورکاری، جستجو از طریق سایت پارسکدرز است که به شما این امکان را می‌دهد که فرصت‌های کاری از راه دور که توسط شرکت‌های مختلف ارائه می‌شود را بیابید. در حال حاضر پارسکدرز یکی از برترین وب سایت‌های مشاغل است. اگر به دنبال کسب درآمد از طریق فریلنسری هستید، در واقع این وب‌سایت یک مکان عالی برای شروع است. پیشنهاد می‌کنیم که از فهرست پروژه‌های پارسکدرز استفاده کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال شده در 07 فروردین 1401

2 دیدگاه برای “راه‌های کسب درآمد از طریق دورکاری”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *