راهنمای کامل تبدیل شدن به یک برنامه نویس فریلنسر

برنامه نویسی یک صنعت در حال رشد است و برای افرادی که از کار با کامپیوتر و نرم‌افزار لذت می‌برند، ایده‌آل شناخته می‌شود. فریلنسرهایی که مهارت‌های فنی برای کدنویسی پروژه‌ها و توانایی‌های حرفه‌ای برای مدیریت مشتریان دارند، می‌توانند به‌عنوان یک برنامه نویس فریلنسر مشغول به کار شوند. اگر به نوشتن کد علاقه دارید، این شغل برای شما ساخته شده و کافی است قدم اول برای یادگیری اصولی را بردارید. در این مقاله با پارسکدرز همراه باشید تا به بررسی این موضوع بپردازیم که چگونه برنامه نویسان فریلنسر درآمد کسب می‌کنند.

برنامه نویس فریلنسر

برنامه نویس فریلنسر به چه کسی می‌گویند؟

برنامه‌ نویس فریلنسر، فردی خوداشتغال است؛ به این معنی که مشتریان خود را انتخاب می‌کند، ساعات کاری خود را تنظیم می‌کند و فضای کاری خود را مدیریت می‌کند. به‌عنوان یک برنامه‌ن ویس مستقل، می‌توانید برای وب‌سایت‌ها، نرم‌افزارها، برنامه‌های موبایل و هر نوع برنامه محاسباتی دیگری کد بنویسید. شما با مشتریان برای تعیین نیازهای آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنید و سپس کل پروژه برنامه نویسی را از ابتدا تا انتها تکمیل می‌کنید. همچنین برای برنامه‌ریزی و هماهنگی بین پروژه‌ها از نرم افزار مدیریت پروژه استفاده می‌کند تا بتواند مدیریت بهترین برای پیشبرد آن‌ها داشته باشد.

برخی از برنامه نویسان فریلنسر به‌صورت پاره‌وقت و برخی دیگر به شکل تمام‌وقت روی پروژه‌های آزاد کار می‌کنند. ازآنجایی‌که برنامه نویس فریلنسر بر پروژه‌هایی که می‌پذیرد کنترل کامل دارد، می‌تواند تصمیم بگیرد که چند ساعت در هفته را به انجام کار برنامه نویسی اختصاص دهد.

هدف خود را از یادگیری برنامه نویسی مشخص کنید

درک کامپیوتر و یادگیری اصول برنامه نویسی کمک می‌کند تا درک درستی از کارها داشته باشید. وقتی به چگونگی توسعه جهان نگاه می‌کنید، متوجه می‌شوید کدنویسی مهارت بسیار مفیدی است. تعداد فزاینده‌ای از کسب‌وکارها وجود دارند که به کدهای رایانه‌ای متکی هستند؛ بنابراین آینده شغلی بسیار درخشانی برای برنامه نویس فریلنسر متصور است. فردی که یاد می‌گیرد چگونه کدنویسی کند، با فرصت‌های شغلی بیشتری در آینده روبه‌رو خواهد شد.

مقاله پیشنهادی: زبان‌های برنامه نویسی که برای فریلنسر شدن باید یاد بگیریم

یادگیری برنامه نویسی برای شروع فریلنسرینگ

ممکن است شما در ابتدای راه کار خود را با یک زبان برنامه نویسی شروع کنید؛ ولی با توجه به هدفی که دارید، تعداد زبان‌های برنامه نویسی که باید یاد بگیرید افزایش پیدا کند. این روزها همه‌چیز حول محور برنامه نویسی می‌چرخد. یادگیری نحوه کدنویسی مزایای بسیار زیادی ازنظر دانش، پاداش مالی، انعطاف‌پذیری و تقاضا دارد. برنامه نویسی چیزی نیست جز اینکه به کامپیوتر بگویید می‌خواهید چه کاری انجام دهد. اگر مبتدی هستید و سعی می‌کنید

مزایای یادگیری برنامه نویسی را بدانید، در ادامه چند مزیت اصلی یادگیری کدنویسی و تبدیل شدن به یک برنامه نویس فریلنسر بررسی شده است:

  • با یادگیری مهارت‌های جدید توسعه‌دهنده وب، توانایی‌های خود را توسعه داده و درآمد خود را افزایش می‌دهید.
  • با یادگیری نحوه کدنویسی، رئیس خود هستید.
  • برنامه نویسان آزاد در هر مکانی کار می‌کنند و امکان دورکاری در این شغل فراهم است.
  • به نسبت کار خود درآمد کسب می‌کنید.
  • امنیت شغلی برنامه نویس آزاد بالا است.

برنامه نویس دورکار

نمونه کارهای یک برنامه نویس فریلنسر

نمونه کار برنامه نویس چیزی بیش از یک رزومه ساده است. در اصل، این ویترینی است که ثابت می‌کند شما می‌توانید کاری را انجام دهید که در رزومه درباره آن صحبت می‌کنید. به‌جای اینکه به کارفرمایان احتمالی در مورد مهارت‌های خود توضیح شفاهی دهید، می‌توانید یک نمونه کار توسعه‌دهنده نرم‌افزار ایجاد کنید تا آن را ارائه کنید. محتویات یک وب‌سایت نمونه‌ای از کارهایی است که می‌توانید انجام دهید. علاوه بر این، می‌توانید از وب‌سایت برای ساخت برند شخصی خود استفاده کنید.

نمونه کار باید شامل اجزای زیر باشد:

  • درباره من: مردم می‌خواهند بدانند شما چه کسی هستید؛ بنابراین مطمئن شوید که نمونه کارها حاوی جزئیاتی در مورد شما هستند. نام، یک عکس و یک توضیح کوتاه در مورد کارهایی که انجام داده‌اید و اهداف شغلی که دارید را در نمونه کار قرار دهید.
  • پروژه‌ها: این بخش باید تا حد امکان جذاب باشد؛ بنابراین با ویدیوها، گیف‌ها و طراحی وب چشم‌نواز خلاقیت به خرج دهید و آن را مخاطب‌پسند کنید.
  • با من تماس بگیرید: بدون این بخش، ممکن است به شانس خود برای دریافت پیشنهادهای شغلی آسیب بزنید. در حالت ایده‌آل، شما باید یک فرم تماس و اطلاعات رسانه‌های اجتماعی خود را اضافه کنید. فراموش نکنید که آدرس ایمیل خود را به همراه پیوندها به پروفایل‌های LinkedIn اضافه کنید.

مقاله پیشنهادی: 10 تصور نادرست در مورد شغل برنامه نویسی

ویژگی‌های یک برنامه نویس فریلنسر

برنامه نویس فریلنسر باید دستورات را به زبانی که کامپیوتر می‌تواند بفهمد ترجمه کند. هنگامی‌که کد وارد دستگاه شده و توسط رایانه تفسیر شد، نتایج نمایش داده می‌شوند. برای اینکه این فرایند اتفاق بیفتد، برنامه نویس باید یک برنامه مناسب بنویسد، چندین بار آن را آزمایش کند و پس از راه‌اندازی آن را حفظ کند.

همه‌چیز در کامپیوتر، از بازی‌ها تا وب‌سایت‌ها، برای کار کردن به کدنویسی نیاز دارند. سیستم‌های ورود، سبد خرید، جداول، پایگاه‌های داده و حتی طرح‌های ساده، همه توسط برنامه نویس کدگذاری شده‌اند. برنامه نویس باید با زبان‌های بسیاری که در اکثر نرم‌افزارها و سایت‌های اینترنتی به کار می‌روند، آشنایی داشته باشد. همچنین، از او انتظار می‌رود که زبان‌های برنامه نویسی جدیدی را برای پروژه‌های خاص بنویسد.

برنامه نویس فریلنسر باید چندین زبان کامپیوتری و تفاوت‌های آن‌ها را به‌خوبی بشناسد. اکثر مردم نام بسیاری از این زبان‌ها را شنیده‌اند، اما معمولاً برای یادگیری آن‌ها شرکت در دوره‌های آموزشی یا مطالعه نیاز است. این زبان‌ها از زبان‌های جدیدتر مانند جاوا و سی پلاس تا زبان‌های قدیمی‌تر مانند FORTRAN، COBOL و C را شامل می‌شوند.

برنامه نویس دورکار باید تعهد کاری، نظم، مسئولیت‌پذیری و برنامه‌ریزی را در تمامی کارها و پروژه‌ها سرلوحه کارهای خود قرار دهد. ازآنجایی‌که هیچ کارفرمایی به شکل مستقیم و از نزدیک به کار او نظارت نمی‌کند، این شخص باید برای انجام دقیق و تحویل سر موعد کارها، به شکلی خودجوش برنامه‌ای منسجم و پویا تنظیم کند.

پروژه برنامه نویسی

مقاله پیشنهادی: بازار کار زبان‌های مختلف برنامه نویسی در ایران و جهان

مهارت‌هایی که هر برنامه نویس باید داشته باشد

برنامه نویس فریلنسر مسئول تبلیغات مهارت‌های خود، نظارت بر حساب‌های مشتری و تکمیل کلیه وظایف مربوط به کدنویسی است. وظایف اصلی برنامه نویس فریلنسر عبارت‌اند از:

مهارت بازاریابی برای برنامه نویس‌ها

ازآنجایی‌که برنامه نویس فریلنسر برای خودش کار می‌کند، باید خدمات خود را برای مشتریان تشریح کند. وی لیست‌هایی را برای تبلیغات خدمات خود ارسال می‌کند، با مشتریان بالقوه تماس می‌گیرد و برای یافتن پروژه‌های جدید با دیگر افراد ملاقات‌هایی را ترتیب می‌دهد.

مهارت انعقاد قرارداد برای برنامه نویس‌ها

برنامه نویس فریلنسر باید قراردادهایی بنویسد که جزئیات انتظارات مشتری، نرخ دستمزد، مهلت و سایر جزئیات روابط تجاری در این متن مشخص و روشن درج شود.

مهارت کدنویسی برای برنامه نویس‌ها

نوشتن کد، وظیفه اصلی یک برنامه نویس فریلنسر است. آن‌ها اسکریپت می‌نویسند تا برنامه‌ها، وب‌سایت‌ها و نرم‌افزارها را به‌درستی اجرا کنند، عملکردها را دنبال کنند و رابط مناسب را به کاربران نشان دهند.

زبان‌های برنامه نویسی

مهارت آزمایش کدها برای برنامه نویس‌ها

برای اطمینان از اینکه کدهای نوشته شده به درستی کار می‌کند، برنامه نویس فریلنسر چندین مرحله کار خود را آزمایش می‌کند. وی اشکالات را پیدا می‌کند، اصلاحات لازم را انجام داده و کد را برای عملکرد دوباره آزمایش می‌کند.

مهارت نگهداری از کدها برای برنامه نویس‌ها

کار یک برنامه نویس فریلنسر به همین‌جا ختم نمی‌شود! او با حفظ وب‌سایت‌های خود، نوشتن اسکریپت برای به‌روزرسانی و حل هرگونه مشکل کدنویسی که ممکن است در آینده رخ دهد، پشتیبانی مداوم از مشتریان را ارائه می‌دهد.

برای اینکه به یک برنامه نویس فریلنسر موفق تبدیل شوید، لازم است چند نکته را به خاطر بسپارید. شما باید مهارت‌های اجتماعی ارتباطی بالایی داشته باشید، با مشتریان مختلف از هر قشری به‌خوبی ارتباط برقرار کنید و قادر به توصیف و تشریح قابلیت‌ها و توانایی‌های خود به‌سادگی باشید.

آنچه شما ارائه می‌دهید چه یک سرویس (طراحی گرافیکی، ویرایش ویدئو، طراحی وب، برنامه نویسی) باشد یا یک محصول (فیزیکی، دیجیتال)، باید به بهترین نحو ممکن معرفی‌شده و مشتریان فرصت شناخت آن را داشته باشند. چالش شما به‌عنوان یک برنامه نویس فریلنسر ازاینجا شروع می‌شود و در این راه فقط باید به استعدادهای خود متکی باشید. جهت کسب اطلاعات بیشتر، مقاله بهترین مهارت‌ها برای فریلنسری را در وب‌سایت پارسکدرز مطالعه کنید.

مقاله پیشنهادی: مهم‌ترین مهارت‌های فریلنسری که درآمد شما را افزایش می‌دهد

درآمد برنامه نویس فریلنسر

اگر مهارت کافی و تعهد داشته باشید، می‌توانید از طریق برنامه نویسی فریلنسری درآمد قابل‌توجهی کسب کنید. شما می‌توانید نرخ کار خود را تعیین و با افزایش تجربه و سابقه، دستمزد بیشتری دریافت کنید. برای تعیین قیمت منصفانه، مهارت‌های خود را در نظر بگیرید و با مشتریان مذاکره کنید و تصمیم بگیرید که برای دستیابی به اهداف مالی خود باید چند ساعت در هفته کار کنید. همچنین به‌واسطه ساعات کاری منعطف و شغل مستقل از موقعیت مکانی، برنامه نویس فریلنسر این امکان را دارد تا به‌عنوان یک برنامه نویس دورکار به شغل خود ادامه دهد.

گرفتن پروژه توسط برنامه نویس فریلنسر در پارسکدرز

سایت پارسکدرز بستری برای برنامه نویسان فریلنسر فراهم کرده تا در آن از پیشنهادات کاری ارائه شده توسط کارفرمایان مطلع شوند. سایت پارسکدرز رابط بین تقاضا و اجرا است. در این سایت کارفرمایان درخواست‌هایی از قبیل تایپ، ترجمه، ویرایش، طراحی وب، برنامه نویسی، گرافیک و غیره را مطرح می‌کنند تا توسط فریلنسرها انجام شود.

کافی است از طریق لینک ثبت نام سایت پارسکدرز در سایت ثبت‌نام کنید تا از پروژه‌های مختلفی که کارفرمایان ثبت کرده‌اند، مطلع شوید. در ادامه بنا به شرایط و توانایی شخصی‌تان می‌توانید پروژه‌ها را قبول کرده و مشغول به کار شوید. انجام تمام مراحل ثبت‌نام رایگان بوده و فرصتی بی‌نظیر و عالی برای افرادی است که جویای کار هستند. سایت پارسکدرز دارای پروژه‌های برنامه نویسی زیادی است که برنامه نویس‌های فریلنسر می‌توانند با توجه به توانایی‌های خود آن‌ها را انتخاب کنند. بنابراین اگر دوست دارید، با مشتریان جدیدی شروع به کار کنید، همین‌الان ثبت‌نام کرده و اولین پروژه خود را دریافت کنید.

4.4/5 - (13 امتیاز)

ارسال شده در 11 اسفند 1400

15 دیدگاه برای “راهنمای کامل تبدیل شدن به یک برنامه نویس فریلنسر”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *